Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Enjoy Life Kachel Blijft Pellets Geven

VorigePagina 2 van 3Volgende

waarschijnlijk overhitting of rookkanaal verstopt.

Wij hebben een Enjoy Pelletkachel gekocht en deze geeft een knipperende display, de ventilator reageer hier wel op, en geeft inderdaad grote hoeveelheden pellet korrels in eens.

En nu regeert deze Chinese kachel nergens meer op.

Hoe dit te verhelpen wij waren op eerste hand erg tevreden met deze kachel, en hebben veel klanten op deze kachel geattendeerd. 

Alleen is het erg zuur als deze kachel nu de straat op moet omdat er geen service op verleend kan worden.

Wij hebben eveneens een Edil Kamin Moon kachel in de winkel staan deze is vele malen duurder maar nu met deze ervaring, gaat het gezegde weer eens op goedkoop is duurkoop.

Het Living Team

Hallo,

Ik heb een chinise pelletkachel Enjoy Life.
Start gewoon op met pellettoevoer en gaat branden.
Na 5 minuten stopt de pellettoevoer en gaat de kachel uit.

Nu blijkt dat de pellettoevoer stopt bij het aanslaan van de ventilator die de warme
de kamper inblaast.

Wie k
an er iets verstandigs over zeggen?

Ik denk dat de grootste fout gemaak word met de pelletkachels in het algemeen is onderhoud,ik maak mijn chineese kachel dagelijks schoon met een stofzuiger,alle inen uitgangen goed uitzuigen en 1x per jaar moet de kachel uit mekaar voor groot onderhoud,want 15 kilo pellets verbranden en 10 gram as,waar blijft de rest denk je,in de kachel en pijp en de boel raakt verstopt mer als gevolg storing .mijn kachel draait al 3 jaar zonder een klacht.

onze pellets kachel werk nog maar als we hem aan leggen geeft  die wel pellets maar het brand niet : er staat .

check if hopper is out of pellets

. check burn pot

. we hebben hem al uit gekuist en het doet nog niets 

wie kan ons helpen 

hartelijk dank

gaat het branden met een aanmaakblokje.

dan is de gloeikaars stuk
bestellen bij de verkoper

Mijn pellet kachel gaat na +/_15 minuten uit als hij dan is afgekoeld is kan ik hem weer aanzetten daarna gaat hij weer uit en dan kan gaat hij na een 1/2 uur weer asn wat kan ik hier aan doen vrgr ed

Wij zijn in het bezit van een Chinese pellet kachel, die tweede hands werd gekocht.

De Kachel gaat aan en blijft branden. Doch het probleem is dat hij geen rekening houd met de ingestelde temperatuur.

Dit wil zeggen men steld de temperatuur in op 20 graden en de kachel gaat gewoon verder met branden tot zelfs 28 graden.

Wie weet hiet een oplossing voor.

mijn broer heeft hetzelfde probleem.

Is bij u het probleem ondertussen opgelost? 

Wij zijn in het bezit van een Chinese pellet kachel, die tweede hands werd gekocht.

De Kachel gaat aan en blijft branden. Doch het probleem is dat hij geen rekening houd met de ingestelde temperatuur.

Dit wil zeggen men steld de temperatuur in op 20 graden en de kachel gaat gewoon verder met branden tot zelfs 28 graden.

Wie weet hiet een oplossing voor.

kachel geeft meer warmte dan de kamer verliest.

oplossing kachel uit of een deur open.

We hebben een pelletkachel van het merk Enjoy Life. Na enkele uren branden hebben we deze uit gezet om hem schoon te maken. Daarna wederom aangezet.

De kachel bleef pellets geven echter zonder ontsteking. Na enige minuten ontstond een enorme rookontwikkeling. Direct de kachel uit gezet waarna, met een ongelofelijke steekvlam, de pellets begonnen te branden. Door de stroom / grote toevoer lag er een grote hoop pellets in de kachel. Met grote spoed hebben we het opvangbakje brandend uit de kachel gehaald en buiten op het terras gegooid.

We durven het niet aan om de kachel nogmaals aan te zetten. Komt iemand dit probleem bekend voor?

Hartelijke groeten,
Marjolein Vliegen

VorigePagina 2 van 3Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad