Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Aansluiten Buffervat Op Pelletketel

Goedemorgen allemaal,

Ik heb al een aantal seizoenen een pellet CV staan.

Nu wil ik echter in de bestaande installatie een buffervat plaatsen, om zo de warmteafgifte naar de woning iets regelmatiger te laten verlopen. De kachel gaat nu namelijk erg vaak aan en uit, of brand erg lang waardoor het vaak te warm wordt.

Ik denk dat ik dit volgens bijgaand schema moet doen. De pomp en de elektrische afsluiter laat ik door mijn domotica systeem aansturen.

Heeft iemand nog andere adviezen?

alvast bedankt!

Waarvoor plaats je het mixventiel achter het buffer?

als je de temperatuur goed hebt staan gaat de pelletketel al optijd aan om het op te vangen.
Tussen de pelletketel en het buffer moet wel een mixventiel, of zit deze al in de kachel?

Waarvoor plaats je het mixventiel achter het buffer?

als je de temperatuur goed hebt staan gaat de pelletketel al optijd aan om het op te vangen.
Tussen de pelletketel en het buffer moet wel een mixventiel, of zit deze al in de kachel?

Ik had bedacht de buffer temperatuur op 75 te zetten en met een mixventiel te zorgen dat de aanvoer temperatuur naar de woning op max 60 zit.

Waarom zou ik een mixventiel voor de buffer nodig hebben?

Hallo. Te koud retourwater naar de kachel geeft condensvorming in de kachel.

Hallo. Te koud retourwater naar de kachel geeft condensvorming in de kachel.

Dat begrijp ik. Echter is er in de huidige situatie ook geen mixklep aanwezig dus, dan ga ik er vanuit dat het met een buffervat zeker niet nodig is.

Heeft iemand een idee wat voor pomp ik hiervoor zou kunnen gebruiken? Het zou (ivm mijn domotica systeem) een pomp moeten zijn die een aansluiting heeft voor een aan-uit relais. Dwz een maak contact waar dus een thermostaat of ander relais op aangesloten kan worden.

De mixklep is niet nodig (weet namelijk niet waarvoor het dient). Bij mij zit de mixklep aan de pelletketel kant.

De CV-circulatiepomp moet je aansluiten op een daarvoor geschikte kamerthermostaat. Deze schakeld de 220 volt CV-circulatiepomp aan en uit.

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.