Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Omkokering Rookkanaal Pelletkachel
Citaat van Francis op 12 maart 2019, 07:27Ik heb in mei een pelletkachel laten plaatsen, alleen het omkokeren van het rookkanaal moesten wij zelf apart regelen. Ikzelf vind het een mooi gezicht zonder de omkokering. Liever zou ik het niet doen. Ik ben even heel benieuwd, hebben jullie het rookkanaal allemaal laten omkokeren, en zo ja met welk materiaal? Alvast dank voor jullie antwoord.
Ik heb in mei een pelletkachel laten plaatsen, alleen het omkokeren van het rookkanaal moesten wij zelf apart regelen. Ikzelf vind het een mooi gezicht zonder de omkokering. Liever zou ik het niet doen. Ik ben even heel benieuwd, hebben jullie het rookkanaal allemaal laten omkokeren, en zo ja met welk materiaal? Alvast dank voor jullie antwoord.
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 12 maart 2019, 07:27Het is verplicht volgens bouwbesluit om een rookkanaal af te timmeren met een brandwerend materiaal zoals metalstud en promatect, officieel is de dealer hiervoor verantwoordelijk om dit te doen of te controleren.
Het is verplicht volgens bouwbesluit om een rookkanaal af te timmeren met een brandwerend materiaal zoals metalstud en promatect, officieel is de dealer hiervoor verantwoordelijk om dit te doen of te controleren.
Citaat van Francis op 12 maart 2019, 07:27Dank, de leverancier van de kachel die tevens het rookkanaal heeft aangelegd doet dit niet. Dus ik moet iemand anders zoeken die dit kan. Toch is er niet zo heel veel over te vinden. Ik heb de vraag zag ik later per ongeluk twee keer geplaatst, maar ik weet niet hoe ik de tweede kan verwijderen. Dank voor je reactie in ieder geval.
Dank, de leverancier van de kachel die tevens het rookkanaal heeft aangelegd doet dit niet. Dus ik moet iemand anders zoeken die dit kan. Toch is er niet zo heel veel over te vinden. Ik heb de vraag zag ik later per ongeluk twee keer geplaatst, maar ik weet niet hoe ik de tweede kan verwijderen. Dank voor je reactie in ieder geval.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 12 maart 2019, 07:27In aanvulling van de reactie van de adminstrator.
Officieel is de dealer hiervoor verantwoordelijk om dit te doen of te controleren.
De dealer kan dit ook uitbesteden als deze dat niet kan.
Is dit van te voren niet besproken dat de leverancier slechts een gedeelte van de installatie zou realiseren.
Kunt u beschrijven hou de rookgas afvoer nu is gerealiseerd. U schrijft dat u de rookgasafvoer zonder omkokering mooi vind?
In aanvulling van de reactie van de adminstrator.
Officieel is de dealer hiervoor verantwoordelijk om dit te doen of te controleren.
De dealer kan dit ook uitbesteden als deze dat niet kan.
Is dit van te voren niet besproken dat de leverancier slechts een gedeelte van de installatie zou realiseren.
Kunt u beschrijven hou de rookgas afvoer nu is gerealiseerd. U schrijft dat u de rookgasafvoer zonder omkokering mooi vind?
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 12 maart 2019, 07:27De dealer is verantwoordelijk voor het afleveren van een juist geinstalleerd en veilige installatie.
Als de klant ervoor kiest moet een dealer dit wel juist documenteren anders blijft hij verantwoordelijk..Heb de regels ook niet bedacht he 😛
De dealer is verantwoordelijk voor het afleveren van een juist geinstalleerd en veilige installatie.
Als de klant ervoor kiest moet een dealer dit wel juist documenteren anders blijft hij verantwoordelijk..
Heb de regels ook niet bedacht he 😛
Citaat van Francis op 12 maart 2019, 07:27De leverancier heeft de kachel geïnstalleerd met een rookkanaal van Solinox. Toen wij vroegen welk materiaal zij gebruikte vd omkokering gaf hij aan dat zij dit niet deden en dat de klant dit zelf moet regelen. Hij had ook niet iemand die dit kon. Vond ik op zich al zakelijk iets aparts. Want dat is extra verdiensten een je levert het netjes af. Zou dus mijn werkwijze zijn. Dus nu hebben we alleen het rookkanaal, ik vind het wel mooi het heeft iets industrieels. Volgens hem was een omkokering niet echt nodig, de persoon die hem hielp gaf aan dat het wel moest,mbt een eventuele schoorsteen brand.
De leverancier heeft de kachel geïnstalleerd met een rookkanaal van Solinox. Toen wij vroegen welk materiaal zij gebruikte vd omkokering gaf hij aan dat zij dit niet deden en dat de klant dit zelf moet regelen. Hij had ook niet iemand die dit kon. Vond ik op zich al zakelijk iets aparts. Want dat is extra verdiensten een je levert het netjes af. Zou dus mijn werkwijze zijn. Dus nu hebben we alleen het rookkanaal, ik vind het wel mooi het heeft iets industrieels. Volgens hem was een omkokering niet echt nodig, de persoon die hem hielp gaf aan dat het wel moest,mbt een eventuele schoorsteen brand.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 12 maart 2019, 07:27Als de buizen voor de rookgasafvoer dubbelwandig zijn hoef je hier niets meer aan te doen.
Als de buizen voor de rookgasafvoer dubbelwandig zijn hoef je hier niets meer aan te doen.
Citaat van Francis op 12 maart 2019, 07:27Oké, dank je wel voor je antwoord. Dat zou ik heel fijn vinden. Is dat ook nog ergens terug te vinden, zodat ik zeker weet dat ik goed zit?
Oké, dank je wel voor je antwoord. Dat zou ik heel fijn vinden. Is dat ook nog ergens terug te vinden, zodat ik zeker weet dat ik goed zit?
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 12 maart 2019, 07:27Misschien op de rekening Enkelwandig is 80mm diameter, dubbelwandig waarschijnlijk 130 mm diameter
Misschien op de rekening Enkelwandig is 80mm diameter, dubbelwandig waarschijnlijk 130 mm diameter
Citaat van Francis op 12 maart 2019, 07:27Haha neen ik weet dat ik dubbelwandig heb, maar is het ergens terug te vinden dat je dan geen omkokering nodig hebt? Want het is mij nog steeds niet duidelijk. Het moet toch ergens zwart op wit staan? Dan pas ben ik er gerust op. Dank in ieder geval al voor je reacties.
Haha neen ik weet dat ik dubbelwandig heb, maar is het ergens terug te vinden dat je dan geen omkokering nodig hebt? Want het is mij nog steeds niet duidelijk. Het moet toch ergens zwart op wit staan? Dan pas ben ik er gerust op. Dank in ieder geval al voor je reacties.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.