Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Kachels Worden Niet Snel Warm Met Pellet Cv Kachel

VorigePagina 2 van 2

De pomp laten schakelen op temperatuur lijkt me niet verstandig… je pomp stopt bij een bepaalde temperatuur maar draait altijd nog even door zodoende wordt hij weer te koud.

je moet een klein circuut maken die op warmte komt en deze elke keer een beetje koud water van de retour bij laten mengen.
verder had deze installatie de pelletkachel op een fout moment zijn circuit in laten gaan. Dus dat was ook de grootste boodoener.

Oude pelletstoker… meld je even aan als geregistreerde lijkt me leuk om je hier op het forum erbij te hebben!

ik  heb een Edilkamin Tresor 14 kw woonkamer aangesloten met radiatoren en vloerverwarming ruimte 390 kuub inhoud goed geïsoleerd krijg het ruim 22 graden geen buffervat tussen gezet omdat dit toestel naar het behalen van de temperatuur op laag last gaat branden werkt super en snel.

Heb een expansievat en spirovent 22 mm op het circuit aangesloten overstort en vulkraan verplaatst .

Kachel is zuinig en heeft alles zeer snel op temperatuur.

Digitale pomp ingeregeld, radiatoren ingeregeld ,pelletkachel ingesteld klaar is kees.

Heb de pelletkachel op eBay gekocht 2200 euro ( nieuw)  vragen hier 4300 voor bij de dealers  en bij problemen en onderdelen weten ze het niet of komen dagen later ,heb er in de tussen tijd veel ervaring mee de subsidie is ook op dit moment 1400 euro ( gaat nog van de 2200 euro af ).

Kortom advies kun je overal zelf in winnen op internet .

Mooi product van gietijzer en werking zeer goed en stil

PS  dealers dreigen met niet gekocht geen onderdelen en geen garantie moet je niks van aantrekken E-BAY Italië!!!!!

ik  heb een Edilkamin Tresor 14 kw woonkamer aangesloten met radiatoren en vloerverwarming ruimte 390 kuub inhoud goed geïsoleerd krijg het ruim 22 graden geen buffervat tussen gezet omdat dit toestel naar het behalen van de temperatuur op laag last gaat branden werkt super en snel.

Heb een expansievat en spirovent 22 mm op het circuit aangesloten overstort en vulkraan verplaatst .

Kachel is zuinig en heeft alles zeer snel op temperatuur.

Digitale pomp ingeregeld, radiatoren ingeregeld ,pelletkachel ingesteld klaar is kees.

Heb de pelletkachel op eBay gekocht 2200 euro ( nieuw)  vragen hier 4300 voor bij de dealers  en bij problemen en onderdelen weten ze het niet of komen dagen later ,heb er in de tussen tijd veel ervaring mee de subsidie is ook op dit moment 1400 euro ( gaat nog van de 2200 euro af ).

Kortom advies kun je overal zelf in winnen op internet .

Mooi product van gietijzer en werking zeer goed en stil

PS  dealers dreigen met niet gekocht geen onderdelen en geen garantie moet je niks van aantrekken E-BAY Italië!!!!!

Hoi heb een edilkamin dtrass cv 1 leiding wordt warm noor cv ketel zijn 2 leidingen warm behoort hij bij de cv worden aangesloten heb een 57 graden 3 weg klep er op
Geen vloerverwarming gr andre

Wij overwegen ook om over te stappen op een pelletkachel en cv in een. Vraag mij wel af of ik hier ook een systeem aan kan koppelen om te douchen. Ook zie ik vaak een verhaal over het vermogen, immers hoe groter de woning hoe meer capiciteit. Iemand hier ook ervaring mee? De mensen die wij tot nu hebben gesproken, klagen ook over het niet warm worden van de bovenverdieping. P.S. momenteel hebben wij een Watt met een vermogen van 9 kw, deze zou aanvankelijk de hele woning warm moeten krijgen maar in een latere specificatie was dit al 25 vierkante meter minder. Beetje warrig ik weet het maar is nog nieuwe materie voor mij.

VorigePagina 2 van 2

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad