Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Roet Pelletkachel

Pagina 1 van 3Volgende

Hallo
Hoop dat ik hier antwoord krijg op mijn vraag!
Wij hebben sinds 23 oktober jl de Duroflame Batavia. Fijne kachel warmt goed,brandt fijn maar de kachel stoot roet uit binnen. Iedere dag moet ik de kamer poetsen. Het ligt overal en natuurlijk gaat het ook in de gordijnen en erger nog in onze longen zitten!!! Weet iemand hoe dit kan?

Lekkend rookgaskanaal, maar dat moet je ook ruiken zeker bij de opstart. De installateur terug laten komen.

Lekkend rookgaskanaal, maar dat moet je ook ruiken zeker bij de opstart. De installateur terug laten komen.

Hartelik dank voor het meedenken!!

heb je het rookkanaal wel naar de nok van de woning? ander krijg je te maken met terugslag en dat vind je ook in huis.

heb je het rookkanaal wel naar de nok van de woning? ander krijg je te maken met terugslag en dat vind je ook in huis.

Wij hebben een rvs pijp getrokken door een bestaande gemetselde schoorsteen! Woensdag komt de instalateur,ben benieuwd!
Ook de zijraampjes worden zwart,grote raam niet. Heb het idee dat ook het kachelkoord beschadigd is.

Dit hebben jullie zelf gedaan? Tot hoe hoog is de pijp in de gemetselde schoorsteen gestoken?

Is dit wel voldoende afgesloten.

Ik kan mij voorstellen dat de roet door de gemetselde schoorsteen weer naar beneden komt.

Wij horen het wel van u.

Dit hebben jullie zelf gedaan? Tot hoe hoog is de pijp in de gemetselde schoorsteen gestoken?
Is dit wel voldoende afgesloten.
Ik kan mij voorstellen dat de roet door de gemetselde schoorsteen weer naar beneden komt.
Wij horen het wel van u.

Nee hoor,dit heeft de instalateur gedaan!! De pijp gaat tot op het dak…..en daar is een kap geplaatst.

Goedemiddag, ik heb me geregistreerd omdat ik graag een positieve ervaring met jullie deel. Ik bezit sinds kort een Kalor of Artel Petite. Ik heb bewust gekozen voor de (foute )korte afvoer van 2m. Dit ondanks dat het van alle kanten wordt afgeraden. Waarom toch? Omdat een pijp naar de nok een te grote operatie en investering zou zijn. (zonnewering-zonnepanelen) in de weg. Bovendien is het voor ons een bij verwarming en er zijn ook verkopers die de korte pijp aanbevelen als de methode van voorkeur. Maar hierover zullen we het wel nooit eens worden  😉

Nu naar het onderwerp roet. Bij de eerste 5 ontbrandingen had ik roet in de kachel. Dus echt ieder hoekje helemaal zwart. Dit was 20 min werk om iedere keer ‘schoon’ te maken. De kachel heeft voldoende zuurstof maar de trek deugt natuurlijk niet door de korte pijp en doordat de uitmonding op de wind is gericht. Ik begon al spijt te krijgen van de aankoop en het huilen stond me nader dan het lachen.

Op naar mijn handelaar in Emlichheim. Deze zag de foto’s van het roet, maar speelde de vermoorde onschuld. “oh dat is normaal” Nou dat vind ik natuurlijk niet. Het glas schoonmaken is echt minder werk dan de hele kachel ontdoen van roet. Daarom aan hem gevraagd of de rook ventilator wat harder zou kunnen meewerken. Dit bleek de oplossing. Ik heb haar nu op 1900 (toeren) gezet i.p.v. de lagere fabrieksinstelling. De kachel blijft nu helemaal helder van binnen en een veel beter vlam beeld. Ook buiten is er nog geen sprake van roetvorming. Ik gebruik 80 pijp met 130 dubbel voor de doorvoer en ik gebruik Prospan pellets.

Groet Ronald 

Nou dat was een handige leverancier in Emlichheim, dat hij dit niet zelf kon bedenken.
Belooft wat voor de toekomst met problemen en garantie

@ kalorpetite gefeliciteerd je hebt zojuist een fijnstof kanon gecreëerd, de waarden van de pelletkachel worden afgesteld op een trek van 10 tot 12 pascal en een volwaardig rookkanaal.
Er wordt subsidie gegeven op duurzaam stoken en dat kan ook zeker met de juiste installatie.. maar op deze manier zul je het milieu alleen nog maar meer belasten.

Pagina 1 van 3Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad