Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Cosdep Benelux
Citaat van Gast op 4 april 2016, 10:06Het gaat over verbrandingslucht afvoer , onze pelletkachels hebben namelijk minder uitstoot schadelijke gassen en fijn stof door innovatieve nieuwe technologie ! En gelijkwaardigheid van uitstoot en normen voor uitvoer door gevel toe te laten .
Wel moet ik toegeven dat de Nederlandse overheid sneller werkt dan de Belgische , ik heb namelijk al antwoord gehad van hoe we de aanvraag juist moeten doen , en ze houden ook rekening met nieuwe innovatieve en duurzame technieken ! Nu is mijn vraag doorgestuurd naar de juiste bevoegde instantie , en wachten nu op hun antwoord !
dus wachten maar !
Het gaat over verbrandingslucht afvoer , onze pelletkachels hebben namelijk minder uitstoot schadelijke gassen en fijn stof door innovatieve nieuwe technologie ! En gelijkwaardigheid van uitstoot en normen voor uitvoer door gevel toe te laten .
Wel moet ik toegeven dat de Nederlandse overheid sneller werkt dan de Belgische , ik heb namelijk al antwoord gehad van hoe we de aanvraag juist moeten doen , en ze houden ook rekening met nieuwe innovatieve en duurzame technieken ! Nu is mijn vraag doorgestuurd naar de juiste bevoegde instantie , en wachten nu op hun antwoord !
dus wachten maar !
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 5 april 2016, 09:15in Duitsland mag een geveldoorvoer als er gebruikt gemaakt wordt van een soort van waterfilter, zonder dit filter mag het ook niet..
een tweede punt is dan ook dat je uitstoot/fijnstof mits door de gevel lekker bij de buren weer naar binnen waait, kun je ons het keuringsrapport laten zien? inclusief ppm,co2 en nox waardes.
in Duitsland mag een geveldoorvoer als er gebruikt gemaakt wordt van een soort van waterfilter, zonder dit filter mag het ook niet..
een tweede punt is dan ook dat je uitstoot/fijnstof mits door de gevel lekker bij de buren weer naar binnen waait, kun je ons het keuringsrapport laten zien? inclusief ppm,co2 en nox waardes.
Citaat van Gast op 5 april 2016, 14:28De waterfilter is een vonkenvanger , deze haalt glinsters uit de rookgassen , het haalt geen CO² ,NOx of fijn-stof uit de rookgassen
.
Het keuringsrapport ligt hier ter inzage voor ieder die het wil zien ,
Het externe controle labo heeft volgende gemeten , meting gebeurt naar volgens DIN+ Norm Langdurige meting . minimaal 180 minuten tot maximaal 360 minuten.
Meetwaarde bij 13 % O² zoals CE word voorgeschreven
fijnstof : 16.3 Mg
Co² : 6.39%
NOx : 42 ppm
Co : 0.0010%
CmHm : 3 mg/Nm
Het controle rapport gaat ook over veiligheid en temperaturen zijkanten , pellet tank , enz…. daar scoren wij ook heel goed in bv zijkant op 10 cm kwam niet op 16° dT , vloer 4 dT , dus enkel rookgas is een zeer kortzichtig beoordeling .
Het Controle rapport van onze kachel ligt in onze hoofdzetel ( Bankei 8 te 2490 Balen -Wezel België ) en ieder geïnteresseerde klant kan hier deze resultaten komen inkijken .
Pellets waren KG pellets van mijn reguliere leverancier en geen speciaal mengeling , zoals wel eens gebeurt ! Daar heb ik ook trouwens de controle Laboresultaten van liggen ! 😉
De waterfilter is een vonkenvanger , deze haalt glinsters uit de rookgassen , het haalt geen CO² ,NOx of fijn-stof uit de rookgassen
.
Het keuringsrapport ligt hier ter inzage voor ieder die het wil zien ,
Het externe controle labo heeft volgende gemeten , meting gebeurt naar volgens DIN+ Norm Langdurige meting . minimaal 180 minuten tot maximaal 360 minuten.
Meetwaarde bij 13 % O² zoals CE word voorgeschreven
fijnstof : 16.3 Mg
Co² : 6.39%
NOx : 42 ppm
Co : 0.0010%
CmHm : 3 mg/Nm
Het controle rapport gaat ook over veiligheid en temperaturen zijkanten , pellet tank , enz…. daar scoren wij ook heel goed in bv zijkant op 10 cm kwam niet op 16° dT , vloer 4 dT , dus enkel rookgas is een zeer kortzichtig beoordeling .
Het Controle rapport van onze kachel ligt in onze hoofdzetel ( Bankei 8 te 2490 Balen -Wezel België ) en ieder geïnteresseerde klant kan hier deze resultaten komen inkijken .
Pellets waren KG pellets van mijn reguliere leverancier en geen speciaal mengeling , zoals wel eens gebeurt ! Daar heb ik ook trouwens de controle Laboresultaten van liggen ! 😉
Citaat van Gast op 5 april 2016, 18:34ups gaat ook maar enkele uren en dan ?
een goede trekkende schouw tot boven de goot en nooit problemen of ruzie met de buren.
waarom de wereld op zijn kop zetten om een kachel meer te verkopen.
ups gaat ook maar enkele uren en dan ?
een goede trekkende schouw tot boven de goot en nooit problemen of ruzie met de buren.
waarom de wereld op zijn kop zetten om een kachel meer te verkopen.
Citaat van Gast op 6 april 2016, 09:05De UPS dient enkel om de kachel veilig uit te schakelen , de kachel blijft niet verder in werking .
En het is niet om meer te verkopen , maar veel mensen willen geen afvoerbuis tegen hun gevel hebben hangen , om esthetische redenen , als we daar een oplossing voor kunnen bieden is dit voor hun een meerwaarde .
Als ik echt enkel op verkoop uit was , had ik al de aanvragen die ik heb gehad , om mijn kachels te mogen verdelen aangenomen , tot op heden heb ik maar enkele dealers die ik persoonlijk goed heb bevonden de kachels laten verdelen . Mijn selectie is meer naar eindklant gericht en niet op verkoop.
Maar een punt dat een groot probleem is , en waar wij in de oplossing uitblinken word niet gesproken ! Na-service op onze pelletkachels !
Daar blinken wij al jaren in uit , en dit kan u vragen aan al onze klanten !
En daar ik wil dat elke gebruiker tevreden is van onze toestellen , ondersteunen wij onze dealers dan ook met onze now-how en door rechtstreekse contacten !
Bij ons mag de gebruiker of installateur altijd bellen ,wij zullen de telefoon aannemen en hun helpen met hun vragen of problemen. van 7 uur tot 21.30 u zal er steeds opgenomen worden , indien wij bezig zijn en het onmogelijk is om de moment de telefoon op te nemen ( bv in lakcabine aan het werk) bellen wij terug als we de gemiste oproep hebben gezien !
De UPS dient enkel om de kachel veilig uit te schakelen , de kachel blijft niet verder in werking .
En het is niet om meer te verkopen , maar veel mensen willen geen afvoerbuis tegen hun gevel hebben hangen , om esthetische redenen , als we daar een oplossing voor kunnen bieden is dit voor hun een meerwaarde .
Als ik echt enkel op verkoop uit was , had ik al de aanvragen die ik heb gehad , om mijn kachels te mogen verdelen aangenomen , tot op heden heb ik maar enkele dealers die ik persoonlijk goed heb bevonden de kachels laten verdelen . Mijn selectie is meer naar eindklant gericht en niet op verkoop.
Maar een punt dat een groot probleem is , en waar wij in de oplossing uitblinken word niet gesproken ! Na-service op onze pelletkachels !
Daar blinken wij al jaren in uit , en dit kan u vragen aan al onze klanten !
En daar ik wil dat elke gebruiker tevreden is van onze toestellen , ondersteunen wij onze dealers dan ook met onze now-how en door rechtstreekse contacten !
Bij ons mag de gebruiker of installateur altijd bellen ,wij zullen de telefoon aannemen en hun helpen met hun vragen of problemen. van 7 uur tot 21.30 u zal er steeds opgenomen worden , indien wij bezig zijn en het onmogelijk is om de moment de telefoon op te nemen ( bv in lakcabine aan het werk) bellen wij terug als we de gemiste oproep hebben gezien !
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 7 april 2016, 07:37en met welke pa is deze uitstoot gemeten?
en met welke pa is deze uitstoot gemeten?
Citaat van Gast op 7 april 2016, 18:31Wij hebben de kachel in het externe controle labo extra onderzoeken laten uitvoeren .
3 uur zonder extra Pa (dus enkel op kracht van de rookgasventilator )
3 uur met extra vervuilde brand pot (resultaat was wel sterkt verminderd vermogen van onze pelletkachels , was nog maar 5.32kw. )
En de wettelijke DIN+ norm
dit geeft bijna gelijke uitstoot in de rookgas analyses , dat is dan ook wat wij kunnen aantonen aan de wetgever .
Maar hoe dit werkt… dat is ons geheim! 😉
Wij hebben de kachel in het externe controle labo extra onderzoeken laten uitvoeren .
3 uur zonder extra Pa (dus enkel op kracht van de rookgasventilator )
3 uur met extra vervuilde brand pot (resultaat was wel sterkt verminderd vermogen van onze pelletkachels , was nog maar 5.32kw. )
En de wettelijke DIN+ norm
dit geeft bijna gelijke uitstoot in de rookgas analyses , dat is dan ook wat wij kunnen aantonen aan de wetgever .
Maar hoe dit werkt… dat is ons geheim! 😉
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 7 april 2016, 21:02Door een externe controle Labo klinkt niet echt als een officiële keuring maar goed..
en hoe gaat u om met de fijnstof en verdunningsfactoren als u door een gevel uitmondt?
Door een externe controle Labo klinkt niet echt als een officiële keuring maar goed..
en hoe gaat u om met de fijnstof en verdunningsfactoren als u door een gevel uitmondt?
Citaat van Gast op 11 april 2016, 10:21Als wij een extern labo een controle laten uitvoeren , is dit steeds door een geaccrediteerd labo (controle labo aangesteld door overheid) . als we gewoon iets willen testen of controleren voor meer te weten te komen doen we dit in ons eigen interne Labo , deze toestellen zin ook gehomologeerde en gekalibreerde om correcte gegevens te bekomen van wat we testen en/of controleren ! Externe geaccrediteerde labo’s is bewijs krachtig naar overheden en normen toe. Dit is niet met ons eigen intern Labo.
Voor we naar een extern labo testen of controle gaan doen we wel elke test intern , zo weten we dat de test door externe labo’s zeker voldoet , De kostprijs voor een extern labo kost al snel 1650 € per dag van 7 werkuur. Daarom is een intern labo noodzakelijk , ook productie word hiermee gecontroleerd .
De volgende vraag is ons weetje ! Maar die delen we niet mede ! 😉
Als wij een extern labo een controle laten uitvoeren , is dit steeds door een geaccrediteerd labo (controle labo aangesteld door overheid) . als we gewoon iets willen testen of controleren voor meer te weten te komen doen we dit in ons eigen interne Labo , deze toestellen zin ook gehomologeerde en gekalibreerde om correcte gegevens te bekomen van wat we testen en/of controleren ! Externe geaccrediteerde labo’s is bewijs krachtig naar overheden en normen toe. Dit is niet met ons eigen intern Labo.
Voor we naar een extern labo testen of controle gaan doen we wel elke test intern , zo weten we dat de test door externe labo’s zeker voldoet , De kostprijs voor een extern labo kost al snel 1650 € per dag van 7 werkuur. Daarom is een intern labo noodzakelijk , ook productie word hiermee gecontroleerd .
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 11 april 2016, 11:37De volgende vraag is ons weetje ! Maar die delen we niet mede ! 😉
:blink: ehh..ja dus jullie testen niet met de officiële waardes ? juiste trek en uitstootmeting voor fijnstof?
:blink: ehh..ja dus jullie testen niet met de officiële waardes ? juiste trek en uitstootmeting voor fijnstof?
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]