Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Wat Zijn Mijn Rechte Als Klant?

Hallo,

ik heb 1.5 jaar geldeden een Natura7 Pelletkachel gekocht. Tegelijkertijd heeft deze bedrijf ook een een rookgaskanaal binnen in ons huis geïnstalleerd. 

3 maande geldeden kwam er ineens een rubber pakking uit het kanaal gevallen, als ik de deksel aan het onderste punt afhaalde. Hierover melding gedaan, maar verder geen actie genomen. Nu kwam weer een pakking uit het kanaal. Dus nu ben ik als klant heel onzeker. Is er iets helemaal mis met het kanaal? Is die nog dicht of zijn er nog meer van die pakkingen in de kanaal?

Dus ik wil aan de leverancier vragen de rookkanaal te komen controleren – op dichtheid en van boven naar beneden vegen, om zeker te zijn dat er niets meer in het kanaal zit. Het is binnen de garantie en daarom zou hij de kosten op zich nemen.

Is dit een redelijke vraag aan de leverancier? En welke rechte als klant heb ik als hij gewoon NEE zegt?

groeten

Sven

[attachment=73:20171013_144909-1.jpg]

[attachment=72:20171013_144858-1.jpg]

In het enkelwandig gedeelte kan een pakking uitdrogen doordat hier veel hitte opkomt… normaal haal je bij het reinigen eens per jaar de deksel los en vervang je de pakking is een slijtdeel.
De pakking die daar echter op de grond ligt doet mij trouwens wel een beetje groot aan.. komt die wel uit het enkelwandige deel?

je kunt een camera kanaal inspectie laten uitvoeren door de schoorsteenveger om te zien of alles nog op zijn plek zit.

De rubberen pakking in het rookgaskanaal zijn slijtage onderdelen en vallen niet onder de garantie.

Het is voor de leverancier een kleine moeite om het kanaal te vegen en nieuwe pakkingen te installeren, die ringen kosten maar een paar euro.

Ook het vegen van het kanaal valt niet onder de garantie.

Wat mij verbaast is dat u eerst op het forum een bericht plaatst zonder eerst uw installateur te vragen.

Daar is een forum voor, beste man wil informatie inwinnen geen oorlog starten 😉

Die informatie staat in mijn bericht.

Wat mij verbaast is dat u eerst op het forum een bericht plaatst zonder eerst uw installateur te vragen.

:rolleyes: woops ben jij de installateur

Ik ben niet de leverancier van de natura 7 in dit topic.
Mocht dit wel zo zijn dan had ik de klant rechtstreeks benaderd.

ok, val jou ook niet aan.. het ging me erom dat hij enkel informatie wou

Mevrouw. 

ik zoek op dit forum informatie om goed voorbereid het gesprek met de leverancier in te gaan. Daarom vraag ik.

@administrator

de pakking komt zeker nier van het enkelwandige kanaal. De pakking is veel te groot daarvoor. Dat een pakking in het kanaal terecht komt kan gebeuren tijden de montage.  Maar  bij 2 stuks gaan bij mij alle alarmbelletjes aan.

gr

Sven

svennl hoe is de stand van zaken?

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad