Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Chinese Pelletkachel

VorigePagina 2 van 3Volgende

Oud gezegde : You get what you pay for….(goedkoop is heel vaak duurkoop)

En natuurlijk kopen bij een vertrouwd adres waar je later ook terecht kunt (geen garantie tot aan de deur)

Bijvoorbeeld ergens in Raalte.

Wij hebben ook een merk gekocht na dat we helaas een chinese pelletkachel hadden, uiteindelijk zijn we in Raalte terecht gekomen zoals degene boven mij ook al aangaf.

Goede uitleg veel keuze in merken en veel verschillen te zien! voordeel is wel dat ze meerdere merken hebben branden en zo eigenlijk meer de consument laten kiezen.

Ik draai nu met een Mcz Thema en die bevalt mij goed mooi vlambeeld en de ventilator kan ik uitzetten.

Mooi om te lezen dat mensen dan toch bij ons uitkomen!
Wij verkopen geen chinese pelletkachels en zullen deze ook niet aanbevelen.

Ook wij kochten verleden jaar in april een pelletkachel die achteraf van Chinese makelij bleek te zijn.  Niets dan problemen en heeft nog eigenlijk voor geen meter gewerkt. Is dus 6 maanden oud en heeft 3 maanden met horten en stoten gewerkt.  Er wordt geen technieker gestuurd… willen wel omruilen…. maar wij willen die rommel niet meer in huis.  Verkoper biedt nu een waardebon aan om bij hem iets anders te kopen (goedkoopste dat hij verkoopt kost 1500.00 €) en is iets wat wij totaal niet nodig hebben.  Ander merk van pelletkachel kan hij niet aanbieden.  Heeft enkel dit Chinese merk te koop.  Onze kachel is echter niet meer te gebruiken vanwege het reële brandgevaar.  Gaat in oververhitting, gaat in alarm met een enorme vlamontwikkeling en slaat NIET uit.  Zelfs wanneer we de stekker er uit trekken blijft hij jagen en branden gedurende nog een aantal minuten, om dan gelukkig toch uit te doven…. Gelukkig waren wij de eerste keer thuis en gebeurde het niet ’s nachts !

De kachel is nooit door een technieker afgesteld… de verkoper gaf ons enkel een beknopte handleiding en als wij naar andere techniekers belden voor de afstelling, weigerden zij dit omdat ze de Chinese kachels niet afgeregeld krijgen.

Hallo,

Als je een aankoop wilt doen is het altijd verstandig om je vooraf goed te laten informeren.

Dit geld zeker ook voor pelletkachels.

Het is verstandig om je te richten op een merk wat technies goed in elkaar zit en als goed bekend staat.

Gelukkig zijn er dealers die meerdere merken brandend hebben opgesteld.

Deze zijn onder anderen te vinden in Raalte ,Krommenie en IJsselmuiden.

Als je daar een bezoekje brengt dan kunnen ze je daar de juiste voorlichting geven.

Wil je een kachel brandend zien neem daar dan de tijd voor zodat je ook een idee krijgt hoe een kachel werkt en brandt.

Als mensen bij ons in de showroom wat kachels brandend willen bekijken dan zijn ze vaak meer dan een uur te gast.

Het is ook verstandig om een kachel te kopen bij een erkende dealer dit is na te vragen bij de importeur.

Mochten er na aankoop dan problemen zijn met de kachel dan kunt u ervan uitgaan dat deze door uw dealer opgelost worden.

Houd altijd in uw achterhoofd dat goedkoop ook duurkoop kan zijn.

vr. gr. Pelletkachelhome

Ook wij kochten verleden jaar in april een pelletkachel die achteraf van Chinese makelij bleek te zijn. Niets dan problemen en heeft nog eigenlijk voor geen meter gewerkt. Is dus 6 maanden oud en heeft 3 maanden met horten en stoten gewerkt. Er wordt geen technieker gestuurd… willen wel omruilen…. maar wij willen die rommel niet meer in huis. Verkoper biedt nu een waardebon aan om bij hem iets anders te kopen (goedkoopste dat hij verkoopt kost 1500.00 €) en is iets wat wij totaal niet nodig hebben. Ander merk van pelletkachel kan hij niet aanbieden. Heeft enkel dit Chinese merk te koop. Onze kachel is echter niet meer te gebruiken vanwege het reële brandgevaar. Gaat in oververhitting, gaat in alarm met een enorme vlamontwikkeling en slaat NIET uit. Zelfs wanneer we de stekker er uit trekken blijft hij jagen en branden gedurende nog een aantal minuten, om dan gelukkig toch uit te doven…. Gelukkig waren wij de eerste keer thuis en gebeurde het niet ’s nachts !
De kachel is nooit door een technieker afgesteld… de verkoper gaf ons enkel een beknopte handleiding en als wij naar andere techniekers belden voor de afstelling, weigerden zij dit omdat ze de Chinese kachels niet afgeregeld krijgen.

Mag ik vragen welk merk jullie hebben? Wij hebben sinds begin dit jaar een Phebo stufe van Pelletcomfort uit Enschede en hebben exact dezelfde problemen. Er is al een nieuwe printplaat in gekomen en volgens de verkoper heeft hij verder nooit dit soort klachten. Verkoper is steeds slechter bereikbaar maar verzekerd ons ervan dat het geen chinese kachel is, hij kostte €1850 nieuw…

Wij hebben ook een Chinese pelletkachel 2winters heeft hij het goed gedaan alleen is nu mijn probleem hij heeft opstart problemen ik moet voor dat ij hem opstart een paar korrels in het bakje doen.en dan start hij pas op.ik heb de verkoper al gebeld sauna 4you in Haaksbergen maar die geeft aan dat er maar een jaar garantie op zit.ik heb vorige week een waterkoker gekocht voor 8,95 en daar zit 2 jaar garantie op en een ding van 1650 euro maar een jaar belachelijk voor woorden. En waarschijnlijk zij hij mij dat er ook geen onderdelen verkrijgbaar zijn.wat kun je hier mee groetjes chantal

Europese  wetgeving is 2 jaar op elektronische apparatuur https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

wij hebben ook peletkachel gekocht enjoy life 14kw na 1 winter gebrand te hebben met veel tam tam er bij willen nu de korrels niet meer vallen en had ik toen geweten dat het een chinese kachel was had ik ze niet gekocht

verkopen ging goed alles via pc geregeld kachel gebracht ook ok maar nu als je iets voor hebt blijkt dat die verkoper gestopt is dag 2000 euro

want probeer maar iemand te vinden die weet hoe komt dat die het niet meer doet 

of waar vind je daar onderdelen voor

overweeg zelfs terug naar een alles brander over te schakelen maar ja centen wassen niet op de rug he

groeten stzf

Het is jammer dat je deze ervaring hebt gehad… ik kan je garanderen dat als je een goed systeem had gekozen je echt niet meer terug wou naar de houtkachel.

VorigePagina 2 van 3Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad