Ga naar inhoud

- - - - -

Pelletkachel Rookt Buren Niet Blij

5 replies to this topic

#1 Gast_Swish_*

Gast_Swish_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 juni 2020 - 08:28

Hallo allemaal, Sinds een paar maanden hebben wij een pelletkachel in huis staan echter krijg ik gesodemieter met mijn buren.

Als zij het raam open hebben dan komt de rook terug hun huis in en daar zijn wij zelf ook niet blij mee, volgens de winkel was het geen probleem en kon het zo prima.

De buis zit bij ons op de achtermuur en de buis steekt ongeveer 30cm uit de muur, nou heb ik gelezen dat dit niet mag en eigenlijk zelfs verboden is! klopt dit en zo ja kan ik de winkel verplichten het op te lossen?

bedankt alvast voor jullie hulp!

Dielle pelletkachel pelletkachel

#2 Gast_Mark_*

Gast_Mark_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 juni 2020 - 09:14

Beste, een winkel die advies geeft om de rookgasafvoer door de muur te doen? Dat mag inderdaad niet. Daar krijg je problemen mee. Met de buren, geen garantie op de kachel enz...

#3 Gast_Swish_*

Gast_Swish_*
  • Guests

Geplaatst op: 12 juni 2020 - 07:42

Ok, zijn er redenen waarom het niet mag en kan ik de verkopende partij verplichten het te herstellen of werkend te maken?

#4 Gast_Mark_*

Gast_Mark_*
  • Guests

Geplaatst op: 13 juni 2020 - 01:14

Beste, nee een kachel met een vaste brandstof zoals hout mag volgens het bouwbesluit geen afvoer door een zijgevel hebben. Daarnaast zal een kachel die zo aangesloten nooit mooi branden..of je die party aansprakelijk kunt stellen weet ik niet maar een Rook kanaal moet vanaf de eerste vloer doorvoer dubbelwandig zijn en kost al gauw 120 euro per meter vandaar dat ze dat er niet bij vertellen.....

#5 Gast_pelletfreak_*

Gast_pelletfreak_*
  • Guests

Geplaatst op: 18 juni 2020 - 03:59

aan de topicstarter,voorbeelden van een correct geplaatste schouw vind je terug op internet,een buisje door de zijgevel een 30tal cm laten uitsteken is prutswerk en vraagt alleen maar om problemen!

Steek anders es uw licht op bij: pellets.forummotion.com

#6 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 18 juni 2020 - 06:39

als iets gebeurt betaalt verzekering niets

Reageer op dit onderwerp