Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Mcz Ego 2.0 Oyster

L.S. Heb sinds enkele maanden een MCZ Eco 2.0, een mooie kachel en die warmte genoeg produceert.

Waar ik tegenaan loop is dat ik nergens b.v. de rookgas temperatuur kan aflezen of b.v. de pellettoevoer kan regelen.

Ik heb n.l. het idee dat hij teveel pellets krijgt aangevoerd waardoor hij niet constant brandt.

Wie heeft er een tip?

Heeft u al de verkoper gevraagd?

een pelletkachel brandt vaak wat onregelmatig, daar de aanvoer van de pellets iets kan variëren doordat de toevoer iets variabel is.

Bij de ene rondgang van de pelletmotor zullen er wat meer pellets invallen dan een andere keer.

Het duurt even voor de pellets gaan branden vandaar dat het vuur wat wisselt in intensiteit.

Hallo pelletkachelheerenveen, heb inmiddels de leverancier benadert en die heeft mij toegezegd om de pellet toevoer regeling samen door te lopen.

Ik moet hem nog benaderen voor een accessoire en zal het dan mogelijk vernemen. Eigenlijk is het wat vreemd, kan mij indenken dat als je aan instellingen loopt te klooien dat je garantie vervalt maar aan de andere kant lijkt het mij wel prettig dat ik b.v. de rookgastemperatuur kan checken.

Inmiddels de pellet toevoer kunnen verminderen waardoor de kachel nu prachtig brand en er geen askorsten in de branderpot achterblijven.

Mijn leverancier, pelletkachel Boet in Schoorl, heeft mij hier prima mee geadviseerd waardoor ik het uiteindelijk zelf kon instellen. Keurige en vlotte service.

Inmiddels de pellet toevoer kunnen verminderen waardoor de kachel nu prachtig brand en er geen askorsten in de branderpot achterblijven.

Mijn leverancier, pelletkachel Boet in Schoorl, heeft mij hier prima mee geadviseerd waardoor ik het uiteindelijk zelf kon instellen. Keurige en vlotte service.

kun je misschien beschrijven wat je gedaan hebt om de toevoer te verminderen?

bij mij is het verbruik onverklaarbaar gestegen en ik heb elke dag korsten in de branderbak

hoop dat je mij kan helpen

Bij uitgeschakelde kachel 7 seconden de resetknop indrukken en dan zie op het display dat je in het menu van de pellets zit. D.m.v. kort indrukken van de resetknop zie je de de volgende standen: +1, +2, +3 en daarna -1, -2, -3. Volgorde kan verschillen. Je stelt hem in door naar de gewenste stand op het display te af te gaan.

Veel succes.

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.