Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Grace Ecomomt
Citaat van koen op 17 oktober 2018, 14:25Dag
ik zit met een pelletkachel merk . GRACE ECOMONT . 9 kw .
prima apparaat lijkt het me om aan te kopen via marktplaats met daarbij te zien hoe die nog functioneert waar de vorige eigenaar erbij stond .
dus thuis installeren opstarten , en ja hoor als de kachel gaat stabiliseren gaat ie in storing en schakelde die uit.
storingscode E5 . lekkage raam of afvoer verstopt
heb alles grondig doorgeblazen met luchspuit , de kachel staat dus in de werkplaats. !!! heb een garage.
heb de afdichtingen gecontroleerd . lijkt mij goed te zijn , of zou je adviseren een nieuwe brand touw te zetten
ik vertrouw de vacuüm ( druk sensor ) niet . hoe je die op kan meten ?
ik baal ervan dat ik weer eens getild ben via marktplaats. https://pelletkachelforum.nl/public/style_emoticons/default/angry.png
met opstarten gaat prima , brand heel mooi en de afvoer rook verdwijnt snel, dus de afvoer kanaal lijkt mij goed open.
bij aansteken is de rook ontwikkeling heftig aanwezig , je ziet dus effe , zeg een kleine 35- 45 sec niets en dan de vlam erin .
Hopende dat u mij de weg kan wijzen .
mvg
koen .
Dag
ik zit met een pelletkachel merk . GRACE ECOMONT . 9 kw .
prima apparaat lijkt het me om aan te kopen via marktplaats met daarbij te zien hoe die nog functioneert waar de vorige eigenaar erbij stond .
dus thuis installeren opstarten , en ja hoor als de kachel gaat stabiliseren gaat ie in storing en schakelde die uit.
storingscode E5 . lekkage raam of afvoer verstopt
heb alles grondig doorgeblazen met luchspuit , de kachel staat dus in de werkplaats. !!! heb een garage.
heb de afdichtingen gecontroleerd . lijkt mij goed te zijn , of zou je adviseren een nieuwe brand touw te zetten
ik vertrouw de vacuüm ( druk sensor ) niet . hoe je die op kan meten ?
ik baal ervan dat ik weer eens getild ben via marktplaats. https://pelletkachelforum.nl/public/style_emoticons/default/angry.png
met opstarten gaat prima , brand heel mooi en de afvoer rook verdwijnt snel, dus de afvoer kanaal lijkt mij goed open.
bij aansteken is de rook ontwikkeling heftig aanwezig , je ziet dus effe , zeg een kleine 35- 45 sec niets en dan de vlam erin .
Hopende dat u mij de weg kan wijzen .
mvg
koen .
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:25niets stuk gemaakt bij transport ?
niets stuk gemaakt bij transport ?
Citaat van koen op 17 oktober 2018, 14:25Transport ging goed . Zie er verder niets aan .
Is dit wel een erkend merk? Kan nergens deze model en type terug vinden .
Transport ging goed . Zie er verder niets aan .
Is dit wel een erkend merk? Kan nergens deze model en type terug vinden .
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:25herkomst china
herkomst china
Citaat van koen op 17 oktober 2018, 14:25Ja ik ga er van uit van wel . Er zit een vacuum potje die druk verschil opmeet . Zou die defect zijn?
Ja ik ga er van uit van wel . Er zit een vacuum potje die druk verschil opmeet . Zou die defect zijn?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:25testen met een brug over de kontakten
testen met een brug over de kontakten
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:25De kachels van K-Stove komen uit dezelfde fabriek. Misschien eens een dealer van dat merk consulteren voor hulp?
De kachels van K-Stove komen uit dezelfde fabriek. Misschien eens een dealer van dat merk consulteren voor hulp?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:25Het lijkt erop dat de trek van je schouw te laag is voor deze kachel. Waarschijnlijk technisch (nog) niks mis met die kachel.
Je kunt de rookgasventilatorsnelheid iets verhogen, dan creëer je wat meer trek waardoor die verschildrukschakelaar geen error geeft.
Het lijkt erop dat de trek van je schouw te laag is voor deze kachel. Waarschijnlijk technisch (nog) niks mis met die kachel.
Je kunt de rookgasventilatorsnelheid iets verhogen, dan creëer je wat meer trek waardoor die verschildrukschakelaar geen error geeft.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]