Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Rookgasafvoer Door Gevel Met Hoek.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Ja ik weet het de zoveelste vraag, maar toch weer wat anders.
Huis is vrijstaand buren +20meter
dak is aan alle zijden schuin ca 45 graden
dakgoot steekt ca 30cm uit
de kachel kan alleen aan een buitenzijde staan, lieft als op de tekening.
recht omhoog komen we waarschijnlijk in de dakbalken constructie uit ( ga ik zaterdag checken)
Nu is op de onderstaande tekening de “makkelijke”methode getekend.
Het is de bedoeling dat er een Dielle komt.
andere vraag hoe hoog moet de pijp worden boven de dakgoot uit ?
Ja ik weet het de zoveelste vraag, maar toch weer wat anders.
Huis is vrijstaand buren +20meter
dak is aan alle zijden schuin ca 45 graden
dakgoot steekt ca 30cm uit
de kachel kan alleen aan een buitenzijde staan, lieft als op de tekening.
recht omhoog komen we waarschijnlijk in de dakbalken constructie uit ( ga ik zaterdag checken)
Nu is op de onderstaande tekening de “makkelijke”methode getekend.
Het is de bedoeling dat er een Dielle komt.
andere vraag hoe hoog moet de pijp worden boven de dakgoot uit ?

Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04horizontaal voorbij de goot.
T-stuk met dop naar buiten om horizontale pijp asse uit te zuigen
1 meter boven de goot
buiten alles dubbelwandig
horizontaal voorbij de goot.
T-stuk met dop naar buiten om horizontale pijp asse uit te zuigen
1 meter boven de goot
buiten alles dubbelwandig
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04
zo ik heb de tekening aangepast,
ca1 meter boven dakgoot
Doorvoer en buiten dubbelwandig
Dielle heeft zo te zien geen aansluiting aan de bovenzijde, dus nu getekend aan de achterzijde.
Nog een vraag, uit de kachel vertrek je met 80 mm rookgasbuis, blijft dit de hele pijp zo ?
Of moet ik vanaf de muurdoorvoer naar x maat groter.
Ik kijk nu naar een doorvoer dubbelwandig 80×130 mm, is al een een redelijk gat in de muur.
wat voor kap moet er op ?
zoiets

zo ik heb de tekening aangepast,
ca1 meter boven dakgoot
Doorvoer en buiten dubbelwandig
Dielle heeft zo te zien geen aansluiting aan de bovenzijde, dus nu getekend aan de achterzijde.
Nog een vraag, uit de kachel vertrek je met 80 mm rookgasbuis, blijft dit de hele pijp zo ?
Of moet ik vanaf de muurdoorvoer naar x maat groter.
Ik kijk nu naar een doorvoer dubbelwandig 80×130 mm, is al een een redelijk gat in de muur.
wat voor kap moet er op ?
zoiets 
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 17 oktober 2018, 14:04Je zult met deze setup continu last krijgen met terugslag van de wind die over het dak op de pijp slaat.
de juiste uitmonding is als je een driehoek maakt tussen de nok en de dakgoot en zodoende een lijn trekt in 5 graden naar beneden van de nok.
Je zult met deze setup continu last krijgen met terugslag van de wind die over het dak op de pijp slaat.
de juiste uitmonding is als je een driehoek maakt tussen de nok en de dakgoot en zodoende een lijn trekt in 5 graden naar beneden van de nok.
Als ik het goed lees moet het zo worden, ben ik waarschijnlijk wel een flinke constructie nodig die de pijp op zijn plaats houd bij wind

Als ik het goed lees moet het zo worden, ben ik waarschijnlijk wel een flinke constructie nodig die de pijp op zijn plaats houd bij wind
kan ook helpen om terugslag te beperken
kan ook helpen om terugslag te beperken

Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04met de pijp tot aan de nok is maat 100 nodig
met de pijp tot aan de nok is maat 100 nodig
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04@Gast_gast-7899777
Dit apparaat ga ik eens halen, mijn kachel waait soms uit. Ik woon vlakbij de grens dus ik haal hem wel in duitsland ( ca 50 euro goedkoper)
@Gast_gast-7899777
Dit apparaat ga ik eens halen, mijn kachel waait soms uit. Ik woon vlakbij de grens dus ik haal hem wel in duitsland ( ca 50 euro goedkoper)
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Volgende week dinsdag haal ik hem bij mijn broer in Duitsland op (verzenden naar NL aan de prijs).
Dan plaatsen en wachten op flinke wind
Volgende week dinsdag haal ik hem bij mijn broer in Duitsland op (verzenden naar NL aan de prijs).
Dan plaatsen en wachten op flinke wind
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 14:04Geachte lezers. Wij hebben een pelletkachel met gevel doorvoer.
Waarom kan een pelletkachel op cv systeem hier niet op aangesloten worden?
Wat gebeurt er dan?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord(en)
Geachte lezers. Wij hebben een pelletkachel met gevel doorvoer.
Waarom kan een pelletkachel op cv systeem hier niet op aangesloten worden?
Wat gebeurt er dan?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord(en)
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.