Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Regelgeving Pelletkachel En De Afvoer Van Het Rookkanaal
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58muurdoorvoer geeft vroeg of laat roet tussen de boterham
https://www.stokertje.nl/pelletkachel-regelgeving
muurdoorvoer geeft vroeg of laat roet tussen de boterham
https://www.stokertje.nl/pelletkachel-regelgeving
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58Mijn buren hebben een pelletkachel met geveldoorvoer onder ons raam gemaakt! Wij hebben er dus wel last van! De afstand tussen ons is plus minus 2 meter en bestaat uit een steeg. Ondanks dat ik mijn ramen continu dicht hou, komt de geur toch onze boven verdieping binnen. Kan ik mijn buren adviseren om een pijp aan te brengen tot boven hun dak, of is dat niet mogelijk met een geveldoorvoer?
Mijn buren hebben een pelletkachel met geveldoorvoer onder ons raam gemaakt! Wij hebben er dus wel last van! De afstand tussen ons is plus minus 2 meter en bestaat uit een steeg. Ondanks dat ik mijn ramen continu dicht hou, komt de geur toch onze boven verdieping binnen. Kan ik mijn buren adviseren om een pijp aan te brengen tot boven hun dak, of is dat niet mogelijk met een geveldoorvoer?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58een zware hamer en de buis naar binnen kloppen
een zware hamer en de buis naar binnen kloppen
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58hoedje eraf en de tuinslang erin
hoedje eraf en de tuinslang erin
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58Haha! 😂 Kon het maar…. Ik wil toch graag de relatie met mijn buren op een redelijk niveau houden 😉
Zij beweren dat een lange pijp eraan niet goed is voor de trekkracht…..klopt dit?
Haha! 😂 Kon het maar…. Ik wil toch graag de relatie met mijn buren op een redelijk niveau houden 😉
Zij beweren dat een lange pijp eraan niet goed is voor de trekkracht…..klopt dit?
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58hij liegt om zijn pijpje goed te praten.
dien klacht in bij de gemeente, zal snel opgelost zijn.
hij liegt om zijn pijpje goed te praten.
dien klacht in bij de gemeente, zal snel opgelost zijn.
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 17 oktober 2018, 12:58in een steeg mag je niet uitmonden ivm erfscheiding zelfs niet met gas gestookte toestellen. ook zal de buis door moeten naar het dak ipv te stoppen in de steeg.
in een steeg mag je niet uitmonden ivm erfscheiding zelfs niet met gas gestookte toestellen. ook zal de buis door moeten naar het dak ipv te stoppen in de steeg.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58Gewoon je gezonde verstand gebruiken!
Trouwens, pelletkachels worden getest met een trek van 0,5-12pa, dit is een minimum en een maximum!
1. Boven het dak uitkomen is prima, kijk wel uit dat je niet te veel trekt krijgt. (Kan ook grote problemen veroorzaken)
2. Door de gevel op 2-3 meter hoogte is prima, mits je enkele regels en gevaren goed in acht houdt, zoals overlast, wind- en weersinvloeden, brandgevaar en juiste afstelling van de kachel.
3. Onderaan direct naar buiten. Totaal geen natuurlijke trek, dus snel problemen met druk en rook of stank. Brandgevaar is vooral bangmakerij.
Bij nagenoeg alle kachels die wij verkopen kun je de toeren van de rookgasmotor en de pellettoevoer zelf regelen, moet ook wel, elke pelletsoort en situatie vergt zijn eigen instelling. Besef wel goed dat het een houtkachel is die moduleren kan en geen stekkerklaar kacheltje!!!!
Rob van Klinken
www.pelletkachel-online.nl
Gewoon je gezonde verstand gebruiken!
Trouwens, pelletkachels worden getest met een trek van 0,5-12pa, dit is een minimum en een maximum!
1. Boven het dak uitkomen is prima, kijk wel uit dat je niet te veel trekt krijgt. (Kan ook grote problemen veroorzaken)
2. Door de gevel op 2-3 meter hoogte is prima, mits je enkele regels en gevaren goed in acht houdt, zoals overlast, wind- en weersinvloeden, brandgevaar en juiste afstelling van de kachel.
3. Onderaan direct naar buiten. Totaal geen natuurlijke trek, dus snel problemen met druk en rook of stank. Brandgevaar is vooral bangmakerij.
Bij nagenoeg alle kachels die wij verkopen kun je de toeren van de rookgasmotor en de pellettoevoer zelf regelen, moet ook wel, elke pelletsoort en situatie vergt zijn eigen instelling. Besef wel goed dat het een houtkachel is die moduleren kan en geen stekkerklaar kacheltje!!!!
Rob van Klinken
http://www.pelletkachel-online.nl
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 17 oktober 2018, 12:58Een pelletkachel wordt inderdaad ook met een uitzonderlijk lage trek getest om te kijken of de beveiligingen werken op het toestel zoals oververhitting en terugslag, maar je moet nog steeds voldoen aan de 12pa regel.
Ga maar door de gevel en als alles brand trek dan de stekker er maar uit… ben benieuwd waar de rookgassen uit gaan komen, fijn als de pelletkachel snachts brand en de stroom valt uit.( bij een trekkend kanaal voert het rookkanaal de overige rookgassen weg)
Instellingen mag je veranderen daarvoor is een user menu, parameters mag je veranderen maar niet op het gebied van pellets/trek in waarde’s enkel met goedkeuring van de fabrikant!
geloof me een pelletkachel door de gevel zou ik ook veel makkelijker vinden maar voor veiligheid is het gewoon niet verstandig.
Een pelletkachel wordt inderdaad ook met een uitzonderlijk lage trek getest om te kijken of de beveiligingen werken op het toestel zoals oververhitting en terugslag, maar je moet nog steeds voldoen aan de 12pa regel.
Ga maar door de gevel en als alles brand trek dan de stekker er maar uit… ben benieuwd waar de rookgassen uit gaan komen, fijn als de pelletkachel snachts brand en de stroom valt uit.( bij een trekkend kanaal voert het rookkanaal de overige rookgassen weg)
Instellingen mag je veranderen daarvoor is een user menu, parameters mag je veranderen maar niet op het gebied van pellets/trek in waarde’s enkel met goedkeuring van de fabrikant!
geloof me een pelletkachel door de gevel zou ik ook veel makkelijker vinden maar voor veiligheid is het gewoon niet verstandig.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58Ik wil ook graag een pelletkachel aanschaffen, en ik krijg bij verschillende bedrijven verschillende antwoorden hierop.
1 bedrijf gaf inderdaad aan een pijp tot boven het dak, 3 andere bedrijven gaven aan dat 2,5 a 3 meter hoog zat is.
(de kachel komt bij mij in een hoekhuis op de zijgevel)
Wat denken de heren geleerden hier daarvan? Want degene die de volledige pijp adviseert, offreert een dubbelwandige pijp tot boven de nok (ongeveer7 meter), wat neerkomt op 2200 euro incl arbeid. dat vind ik toch een flink bedrag.
vast bedankt!
Ik wil ook graag een pelletkachel aanschaffen, en ik krijg bij verschillende bedrijven verschillende antwoorden hierop.
1 bedrijf gaf inderdaad aan een pijp tot boven het dak, 3 andere bedrijven gaven aan dat 2,5 a 3 meter hoog zat is.
(de kachel komt bij mij in een hoekhuis op de zijgevel)
Wat denken de heren geleerden hier daarvan? Want degene die de volledige pijp adviseert, offreert een dubbelwandige pijp tot boven de nok (ongeveer7 meter), wat neerkomt op 2200 euro incl arbeid. dat vind ik toch een flink bedrag.
vast bedankt!
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]