Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Dielle Ostro
Citaat van Nies op 17 oktober 2018, 12:58Heeft iemand ervaring met de Ostro van Dielle? We willen een pelletkachel aan schaffen, maar twijfelen voor welk systeem we gaan (kanalisatie of CV). En is het van onderaf aanvoeren van pellets echt zoveel beter? Tips en trucs welkom.
Heeft iemand ervaring met de Ostro van Dielle? We willen een pelletkachel aan schaffen, maar twijfelen voor welk systeem we gaan (kanalisatie of CV). En is het van onderaf aanvoeren van pellets echt zoveel beter? Tips en trucs welkom.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58Ik heb de Ostro 100 met kanalisatie en verwarm hier in totaal 3 ruimtes mee welke ik afzonderlijk kan regelen van elkaar.
ruimte 1 7×4 woonkeuken
ruimte 2 3×5 woonkamer
ruimte 3 3×3 speelkamer kinderen
de kachel is in lage vermogens erg stil en bij vol gebruik hoor je wel de wind maar geen rare bijgeluiden ofzo.
Onze woning in Amsterdam zat eerst op stadsgas en is nu dus gestookt met de pelletkachel.persoonlijk vind ik de warmte van de pelletkachel fijner dan de cv maar dat ben ik.
Ik heb de Ostro 100 met kanalisatie en verwarm hier in totaal 3 ruimtes mee welke ik afzonderlijk kan regelen van elkaar.
ruimte 1 7×4 woonkeuken
ruimte 2 3×5 woonkamer
ruimte 3 3×3 speelkamer kinderen
de kachel is in lage vermogens erg stil en bij vol gebruik hoor je wel de wind maar geen rare bijgeluiden ofzo.
Onze woning in Amsterdam zat eerst op stadsgas en is nu dus gestookt met de pelletkachel.
persoonlijk vind ik de warmte van de pelletkachel fijner dan de cv maar dat ben ik.
Citaat van Nies op 17 oktober 2018, 12:58Dankjewel voor je reactie. Wij hebben altijd hout gestookt maar willen nu over naar een pelletkachel. Hout is veel werk en je huis wordt er toch wel vies van. Ook wij willen kiezen voor de Ostro 100 tube turbo. Juist omdat de kanalisatie los van elkaar te regelen is. Het is een grote aanschaf, maar alternatief is CV aanleggen en dat is ook een grote investering. En in gebruik waarschijnlijk duurder.
Dankjewel voor je reactie. Wij hebben altijd hout gestookt maar willen nu over naar een pelletkachel. Hout is veel werk en je huis wordt er toch wel vies van. Ook wij willen kiezen voor de Ostro 100 tube turbo. Juist omdat de kanalisatie los van elkaar te regelen is. Het is een grote aanschaf, maar alternatief is CV aanleggen en dat is ook een grote investering. En in gebruik waarschijnlijk duurder.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58Ik draai al een geruime tijd met de Dielle en ben er zeer tevreden over! het vuur is echt zoveel rustiger als de gewone pelletkachel en ook de ruit blijft veel schoner.
De ventilator heb ik vaak maar een paar minuutjes aanstaan en daarna lekker uit zodat ik heerlijk van de kachel kan genieten zonder lucht wat langs mij heen vliegt.
In het begin had ik wat probleempjes met rook bij het starten maar dat bleek een pakking in de buis te zijn die iets scheef zat.Wij hebben de Scirocco met de wifi aansturing (ja ben lui) zodat ik overal de kachel kan instellen.
Groetjes Randy
Ik draai al een geruime tijd met de Dielle en ben er zeer tevreden over! het vuur is echt zoveel rustiger als de gewone pelletkachel en ook de ruit blijft veel schoner.
De ventilator heb ik vaak maar een paar minuutjes aanstaan en daarna lekker uit zodat ik heerlijk van de kachel kan genieten zonder lucht wat langs mij heen vliegt.
In het begin had ik wat probleempjes met rook bij het starten maar dat bleek een pakking in de buis te zijn die iets scheef zat.
Wij hebben de Scirocco met de wifi aansturing (ja ben lui) zodat ik overal de kachel kan instellen.
Groetjes Randy
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:58Ik heb momenteel een Edilkamin en wil de overstap maken naar dit nieuwe systeem.
Ben het zat om elke keer die branderbak schoon te moeten maken omdat hij weer eens verstopt zit.Had ook gelezen dat deze op meerdere dingen kan branden dan enkel pellets weet iemand dat?
Ik heb momenteel een Edilkamin en wil de overstap maken naar dit nieuwe systeem.
Ben het zat om elke keer die branderbak schoon te moeten maken omdat hij weer eens verstopt zit.
Had ook gelezen dat deze op meerdere dingen kan branden dan enkel pellets weet iemand dat?
Citaat van Nies op 17 oktober 2018, 12:58Ja, dat is mij ook verteld in Raalte. Op biomassa, houtsnippers, kersenpitten etc.. Volgens hun kun je dat in de Dielle stoken, niet dat ik het van plan ben maar goed het kan. En toevoer van onderen zoals bij de Dielle zou verstoppen voorkomen. Hij hoeft ook maar 1x in de maand schoongemaakt te worden ipv iedere week. Als je in de buurt woont zou ik zeker even langs Raalte gaan, ze geven je daar goed advies. Heb zelf mijn kachel in Beilen gekocht en tot nu toe geen klagen. Reageren snel, komen langs om de situatie te bekijken en brengen een heel nette offerte uit.
Ja, dat is mij ook verteld in Raalte. Op biomassa, houtsnippers, kersenpitten etc.. Volgens hun kun je dat in de Dielle stoken, niet dat ik het van plan ben maar goed het kan. En toevoer van onderen zoals bij de Dielle zou verstoppen voorkomen. Hij hoeft ook maar 1x in de maand schoongemaakt te worden ipv iedere week. Als je in de buurt woont zou ik zeker even langs Raalte gaan, ze geven je daar goed advies. Heb zelf mijn kachel in Beilen gekocht en tot nu toe geen klagen. Reageren snel, komen langs om de situatie te bekijken en brengen een heel nette offerte uit.
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 17 oktober 2018, 12:58het is een mooi systeem van Dielle en totaal anders dan alle andere merken omdat zij de enige zijn met deze bodemvoeder.
in de industriële markt worden ze wel toegepast om de reden dat dit systeem vrijwel nooit vaalt door verstoppingen of slecht starten, het vuur dat zo rustig is is een bijkomend voordeel maar daar hoeven ze geen
rare trucks voor uit te voeren om dit zo te krijgen.
het is een mooi systeem van Dielle en totaal anders dan alle andere merken omdat zij de enige zijn met deze bodemvoeder.
in de industriële markt worden ze wel toegepast om de reden dat dit systeem vrijwel nooit vaalt door verstoppingen of slecht starten, het vuur dat zo rustig is is een bijkomend voordeel maar daar hoeven ze geen
rare trucks voor uit te voeren om dit zo te krijgen.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.