Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Storing extraflame dorina.
Citaat van Chillbert77 op 17 oktober 2018, 12:17Hallo.
Wij hebben een jaar geleden een nieuwe pelletkachel van het merk Extraflame gekocht. Type ‘” Dorina”. Helaas is een tijdje geleden het bedrijf waar onze kachel vandaan komt failliet gegaan en vorige week gaf onze kachel een storing aan met deze melding ” All clear check up 2 -.15c”. Sindsdien valt hij na eventjes branden weer uit. Ik heb voor dat wij gingen stoken de complete kachel gereinigd en heeft zonder problemen gebrand. Gezien wij nog garantie op de kachel hebben weten wij nu niet wat we moeten doen. We kreeg het advies van een kachelspecialist bij ons uit de buurt om contact op te nemen met Extraflame in Italie maar ik kan hier geen informatie over vinden. Mijn vrouw vond wel een Nederlandse importeur die wij uiteraard een mail hebben gestuurd helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Mijn vraag aan jullie is weet iemand wat er defect is en kan iemand ons helpen met hoe wij nu verder actie kunnen ondernemen vanwege onze garantie.
Groeten Wilbert.
Hallo.
Wij hebben een jaar geleden een nieuwe pelletkachel van het merk Extraflame gekocht. Type ‘” Dorina”. Helaas is een tijdje geleden het bedrijf waar onze kachel vandaan komt failliet gegaan en vorige week gaf onze kachel een storing aan met deze melding ” All clear check up 2 -.15c”. Sindsdien valt hij na eventjes branden weer uit. Ik heb voor dat wij gingen stoken de complete kachel gereinigd en heeft zonder problemen gebrand. Gezien wij nog garantie op de kachel hebben weten wij nu niet wat we moeten doen. We kreeg het advies van een kachelspecialist bij ons uit de buurt om contact op te nemen met Extraflame in Italie maar ik kan hier geen informatie over vinden. Mijn vrouw vond wel een Nederlandse importeur die wij uiteraard een mail hebben gestuurd helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Mijn vraag aan jullie is weet iemand wat er defect is en kan iemand ons helpen met hoe wij nu verder actie kunnen ondernemen vanwege onze garantie.
Groeten Wilbert.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 12:17De nederlandse importeur geeft garantie op de kachels die door hem zijn geimporteerd.
Als het bedrijf waar u destijds uw kachel heeft gekocht dealer was van deze importeur dan zal de inporteur de garantie waarnemen.
Als u uw kachel van iemand heeft gekocht die de kachels via een omweg naar Nederland heeft gehaald (grijze inport) dan moet u ook via deze omweg uw garantie verhalen.
Dit is na te vragen met vermelding van serienummer (staat op binnenkant pelletbunker)
U kunt ook een dealer vragen of die u een tip kan geven of de kachel komt repareren .
Dit zal niet onder de garantie vallen.
vr. gr. Pelletkachelhome
De nederlandse importeur geeft garantie op de kachels die door hem zijn geimporteerd.
Als het bedrijf waar u destijds uw kachel heeft gekocht dealer was van deze importeur dan zal de inporteur de garantie waarnemen.
Als u uw kachel van iemand heeft gekocht die de kachels via een omweg naar Nederland heeft gehaald (grijze inport) dan moet u ook via deze omweg uw garantie verhalen.
Dit is na te vragen met vermelding van serienummer (staat op binnenkant pelletbunker)
U kunt ook een dealer vragen of die u een tip kan geven of de kachel komt repareren .
Dit zal niet onder de garantie vallen.
vr. gr. Pelletkachelhome
Citaat van Euron kachels op 17 oktober 2018, 12:17Goedendag Wilbert,
Wij zijn de importeur voor Extraflame in Nederland.
Hetgeen wat Pelletkachelhome beschrijft is correct, de pelletkachel moet wel via een officieel dealer zijn gekomen om u vervolg garantie te bieden.
Helaas worden deze pelletkachel wel eens via een andere weg aangeboden met alle gevolgen van dien… zoals u dus nu ervaart.Onze dealers hebben een volledige technische cursus afgeled en weten waarover zij praten, dit geld helaas niet voor de dozenschuifers.
U zegt een email te hebben gestuurd naar de importeur maar heb niks kunnen vinden in de email.
Bel ons gerust even op 0572-354250 wij gaan kijken waar u toestel vandaan komt dmv het serienummer… is dit via grijze import dan is er helaas geen garantie, was het een dealer van ons kunnen wij de garantie overnemen.
De foutmelding die u beschrijft heeft te maken met de luchtsensor, het kan zijn dat hier stof in is gekomen, bel maar even dan kan ik u iig een tip geven maar zoals gezegd onderdelen en reparatie zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.
Goedendag Wilbert,
Wij zijn de importeur voor Extraflame in Nederland.
Hetgeen wat Pelletkachelhome beschrijft is correct, de pelletkachel moet wel via een officieel dealer zijn gekomen om u vervolg garantie te bieden.
Helaas worden deze pelletkachel wel eens via een andere weg aangeboden met alle gevolgen van dien… zoals u dus nu ervaart.
Onze dealers hebben een volledige technische cursus afgeled en weten waarover zij praten, dit geld helaas niet voor de dozenschuifers.
U zegt een email te hebben gestuurd naar de importeur maar heb niks kunnen vinden in de email.
Bel ons gerust even op 0572-354250 wij gaan kijken waar u toestel vandaan komt dmv het serienummer… is dit via grijze import dan is er helaas geen garantie, was het een dealer van ons kunnen wij de garantie overnemen.
De foutmelding die u beschrijft heeft te maken met de luchtsensor, het kan zijn dat hier stof in is gekomen, bel maar even dan kan ik u iig een tip geven maar zoals gezegd onderdelen en reparatie zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.
Citaat van Chillbert77 op 17 oktober 2018, 12:17Goedendag Wilbert,
Wij zijn de importeur voor Extraflame in Nederland.
Hetgeen wat Pelletkachelhome beschrijft is correct, de pelletkachel moet wel via een officieel dealer zijn gekomen om u vervolg garantie te bieden.
Helaas worden deze pelletkachel wel eens via een andere weg aangeboden met alle gevolgen van dien… zoals u dus nu ervaart.
Onze dealers hebben een volledige technische cursus afgeled en weten waarover zij praten, dit geld helaas niet voor de dozenschuifers.
U zegt een email te hebben gestuurd naar de importeur maar heb niks kunnen vinden in de email.
Bel ons gerust even op 0572-354250 wij gaan kijken waar u toestel vandaan komt dmv het serienummer… is dit via grijze import dan is er helaas geen garantie, was het een dealer van ons kunnen wij de garantie overnemen.
De foutmelding die u beschrijft heeft te maken met de luchtsensor, het kan zijn dat hier stof in is gekomen, bel maar even dan kan ik u iig een tip geven maar zoals gezegd onderdelen en reparatie zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.Hallo.
Vanmorgen gesproken met een medewerker van Euron kachelspeciaalzaak. Duidelijke tekst en uitleg gekregen op onze vragen. De mail is inmiddels verstuurd naar de fabriek in Italie. Zodra wij meer informatie hebben neem ik weer contact met jullie op. Nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groet.
Wilbert van Gelder.
Goedendag Wilbert,
Wij zijn de importeur voor Extraflame in Nederland.
Hetgeen wat Pelletkachelhome beschrijft is correct, de pelletkachel moet wel via een officieel dealer zijn gekomen om u vervolg garantie te bieden.
Helaas worden deze pelletkachel wel eens via een andere weg aangeboden met alle gevolgen van dien… zoals u dus nu ervaart.
Onze dealers hebben een volledige technische cursus afgeled en weten waarover zij praten, dit geld helaas niet voor de dozenschuifers.
U zegt een email te hebben gestuurd naar de importeur maar heb niks kunnen vinden in de email.
Bel ons gerust even op 0572-354250 wij gaan kijken waar u toestel vandaan komt dmv het serienummer… is dit via grijze import dan is er helaas geen garantie, was het een dealer van ons kunnen wij de garantie overnemen.
De foutmelding die u beschrijft heeft te maken met de luchtsensor, het kan zijn dat hier stof in is gekomen, bel maar even dan kan ik u iig een tip geven maar zoals gezegd onderdelen en reparatie zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.
Hallo.
Vanmorgen gesproken met een medewerker van Euron kachelspeciaalzaak. Duidelijke tekst en uitleg gekregen op onze vragen. De mail is inmiddels verstuurd naar de fabriek in Italie. Zodra wij meer informatie hebben neem ik weer contact met jullie op. Nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groet.
Wilbert van Gelder.
Citaat van Chillbert77 op 17 oktober 2018, 12:17Even een kleine update. Onze kachel brand inmiddels weer. Ik heb de 2 staafjes die in de aanvoerpijp zitten schoon gemaakt die zaten onder het stof. Ik ga er vanuit dat dit de luchtsensor is gezien er aan de buitenkant van de pijp een stekker aan vast zit. Kachel brand weer volop. We hebben nog steeds geen reactie uit Italie mogen ontvangen. Ik zal dit weekend nogmaals een email sturen.
Groeten Wilbert.
Even een kleine update. Onze kachel brand inmiddels weer. Ik heb de 2 staafjes die in de aanvoerpijp zitten schoon gemaakt die zaten onder het stof. Ik ga er vanuit dat dit de luchtsensor is gezien er aan de buitenkant van de pijp een stekker aan vast zit. Kachel brand weer volop. We hebben nog steeds geen reactie uit Italie mogen ontvangen. Ik zal dit weekend nogmaals een email sturen.
Groeten Wilbert.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.