Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Artel Pellets 2024
Citaat van Noras op 15 januari 2025, 08:43Hallo,
ik zie hier niet zoveel recente berichten, dus ik als leek stel maar een nieuwe vraag.
Sinds enkele weken staat hier een Nextgen9. Omdat naar mijn idee de kachel nogal hard gaat heb ik de instelling naar beneden bij gesteld.
Bij de kachel heb ik een aantal zakken Artel gekocht en het valt me op dat groot deel van de pellets zelf nogal kort ( < 10mm) is, veel gebroken stukjes dus. Het lijkt me dat er dan ook veel meer door de vijzel gaat. Gisteren zag ik bij de praxis een zak (iets donkerder van kleur) met dezelfde specificaties en prijs (7.50) maar daar waren de pellets veel mooier en nette staafjes dacht ik te zien.
Vergis ik me? Zijn de mensen hier tevreden over de pellets van artel? of kan ik betere een andere soort kopen?
Hallo,
ik zie hier niet zoveel recente berichten, dus ik als leek stel maar een nieuwe vraag.
Sinds enkele weken staat hier een Nextgen9. Omdat naar mijn idee de kachel nogal hard gaat heb ik de instelling naar beneden bij gesteld.
Bij de kachel heb ik een aantal zakken Artel gekocht en het valt me op dat groot deel van de pellets zelf nogal kort ( < 10mm) is, veel gebroken stukjes dus. Het lijkt me dat er dan ook veel meer door de vijzel gaat. Gisteren zag ik bij de praxis een zak (iets donkerder van kleur) met dezelfde specificaties en prijs (7.50) maar daar waren de pellets veel mooier en nette staafjes dacht ik te zien.
Vergis ik me? Zijn de mensen hier tevreden over de pellets van artel? of kan ik betere een andere soort kopen?
Citaat van Gast op 15 januari 2025, 11:42korte gebroken stukjes rommel
korte gebroken stukjes rommel
Citaat van egberto op 26 september 2025, 18:44Hallo
Ik heb deze pellets ook.Ze branden goed maar wel erg veel stof in de zakken waardoor de vijzel van kachel regelmatig vastloopt.Ik zeef ze eerst voordat ik ze in de kachel doe wat wel veel werk is maar dan brand de pelletkachel goed zonder storingen.Ga nu wel op zoek naar een pellet met minder stof in de zakken.
Hallo
Ik heb deze pellets ook.Ze branden goed maar wel erg veel stof in de zakken waardoor de vijzel van kachel regelmatig vastloopt.Ik zeef ze eerst voordat ik ze in de kachel doe wat wel veel werk is maar dan brand de pelletkachel goed zonder storingen.Ga nu wel op zoek naar een pellet met minder stof in de zakken.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.