Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Kachel Brandt Niet Goed
Citaat van Bert op 13 januari 2025, 13:38Hoi mijn kachel brandt niet meer zo schoon sinds ik nieuwe pellets heb en nou hoop ik dat iemand mijn kan helpen maak gebruik van een Milano next kachel het zijn wiite naald pellets
mijn rook kanaal is circa 5 meter mijn kachel wordt bruin van binnen
Hoi mijn kachel brandt niet meer zo schoon sinds ik nieuwe pellets heb en nou hoop ik dat iemand mijn kan helpen maak gebruik van een Milano next kachel het zijn wiite naald pellets
mijn rook kanaal is circa 5 meter mijn kachel wordt bruin van binnen
Citaat van Gast op 13 januari 2025, 17:16weinig aan te doen. welk merk van pellets ?
weinig aan te doen. welk merk van pellets ?
Citaat van Gast op 13 januari 2025, 19:13TAB pellets niet ENplus gecertificeerd. volgende keer paar zakken testen voor grote hoeveelheid kopen
TAB pellets niet ENplus gecertificeerd. volgende keer paar zakken testen voor grote hoeveelheid kopen
Citaat van Bert op 13 januari 2025, 20:31Doorsnede 6MM
Verbrandingswaarde 4,8kWh per kg
Aswaarde <0,5%
Vochtgehalte <8%
100% Naaldhout
Technische specificaties:Doorsnede 6MM
Aswaarde <0,5%
Vochtgehalte <8%
100% Naaldhout
Doorsnede 6MM
Aswaarde <0,5%
Vochtgehalte <8%
100% Naaldhout
Technische specificaties:
Doorsnede 6MM
Aswaarde <0,5%
Vochtgehalte <8%
100% Naaldhout
Citaat van Gast op 13 januari 2025, 22:27goede pellets ENplus keurmerk op de zak
goede pellets ENplus keurmerk op de zak
Citaat van Marinus52 op 21 januari 2025, 14:52Lijkt me een normaal verschijnsel dat de pijp bruin wordt van binnen. Het maakt wel uit welke pellets je gebruikt maar wisselen van merk geeft geen garantie op betere verbranding. Het is maar net waar de producent zijn grondstoffen vandaan haalt.
Lijkt me een normaal verschijnsel dat de pijp bruin wordt van binnen. Het maakt wel uit welke pellets je gebruikt maar wisselen van merk geeft geen garantie op betere verbranding. Het is maar net waar de producent zijn grondstoffen vandaan haalt.
Citaat van Algert op 21 januari 2025, 19:01Even contact opnemen met @Germ Wensink hier op het forum. Hij kan voor je een rekentabel maken om je kachel beter mee af te stellen. Neem hier de tijd voor. Bruin van binnen dan heb je waarschijnlijk wat teveel lucht.
Even contact opnemen met @Germ Wensink hier op het forum. Hij kan voor je een rekentabel maken om je kachel beter mee af te stellen. Neem hier de tijd voor. Bruin van binnen dan heb je waarschijnlijk wat teveel lucht.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.