Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Aanslag Op Ruitje Slide
Citaat van Frankvdm op 30 oktober 2024, 14:31Hallo,
Mijn ruitje op mijn edilkamin slide laat het patroon zien zo als op de foto. Ik heb mijn monteur al gevraagd via de app of dit komt omdat mijn koord aan het verslijten is maar hoor niets van hem. Jammer gebeurt dit meer, want verder is het een prima gast.
Zo’n koord erin zetten is een fluitje van een cent maar welke dikte zou het moeten zijn? Met een schuifmaat kom ik denk ik op 6mm.
Iemand een idee?
Hallo,
Mijn ruitje op mijn edilkamin slide laat het patroon zien zo als op de foto. Ik heb mijn monteur al gevraagd via de app of dit komt omdat mijn koord aan het verslijten is maar hoor niets van hem. Jammer gebeurt dit meer, want verder is het een prima gast.
Zo’n koord erin zetten is een fluitje van een cent maar welke dikte zou het moeten zijn? Met een schuifmaat kom ik denk ik op 6mm.
Iemand een idee?
Citaat van Gast op 30 oktober 2024, 17:44testen met papier tussen deur. moet weerstand zijn bij trekken.
testen met papier tussen deur. moet weerstand zijn bij trekken.
Citaat van Frankvdm op 30 oktober 2024, 19:35testen met papier tussen deur. moet weerstand zijn bij trekken.
Zal ik eens proberen. Stom zelf even niet aan gedacht.
Maar ik denk trouwens dat ik een koord van 10mm moet hebben als ik de instructies op internet zie om te meten.
testen met papier tussen deur. moet weerstand zijn bij trekken.
Zal ik eens proberen. Stom zelf even niet aan gedacht.
Maar ik denk trouwens dat ik een koord van 10mm moet hebben als ik de instructies op internet zie om te meten.
Citaat van Gast op 31 oktober 2024, 12:32as tussen ruit en onderste plaat ruit ook sneller vuil
as tussen ruit en onderste plaat ruit ook sneller vuil
Citaat van GermWentink op 31 oktober 2024, 13:32Vieze ruit kan ook komen door achterstallig kachelonderhoud, vette pellets, veelvuldig start/stoppen. Heeft ook te maken met de juiste verhouding pellets/lucht oftwel pelletreceptuur.
Vieze ruit kan ook komen door achterstallig kachelonderhoud, vette pellets, veelvuldig start/stoppen. Heeft ook te maken met de juiste verhouding pellets/lucht oftwel pelletreceptuur.
Citaat van Frankvdm op 31 oktober 2024, 14:09Vieze ruit kan ook komen door achterstallig kachelonderhoud, vette pellets, veelvuldig start/stoppen. Heeft ook te maken met de juiste verhouding pellets/lucht oftwel pelletreceptuur.
Nou achterstallig onderhoud zeker niet, wordt ieder jaar prompt door een monteur gedaan. Pellets lijkt me ook niet wat verder geen roet of aanslag in de kachel. Andere hadden dat wel.
Denk dat leonardo systeem het wel goed regelt.
Staat iedere dag een aantal uren achter elkaar aan ’s morgens en in de avond.
Het is vooral 2 pieken op het ruitje die naar boven gaan de andere aanslag is al sinds ik hem heb.
Vieze ruit kan ook komen door achterstallig kachelonderhoud, vette pellets, veelvuldig start/stoppen. Heeft ook te maken met de juiste verhouding pellets/lucht oftwel pelletreceptuur.
Nou achterstallig onderhoud zeker niet, wordt ieder jaar prompt door een monteur gedaan. Pellets lijkt me ook niet wat verder geen roet of aanslag in de kachel. Andere hadden dat wel.
Denk dat leonardo systeem het wel goed regelt.
Staat iedere dag een aantal uren achter elkaar aan ’s morgens en in de avond.
Het is vooral 2 pieken op het ruitje die naar boven gaan de andere aanslag is al sinds ik hem heb.
Citaat van GermWentink op 31 oktober 2024, 15:13nu heb je al veel uitgesloten…. 😀
nu heb je al veel uitgesloten…. 😀
Citaat van Gast op 1 november 2024, 09:51is rookgaskanaal nog schoon ?
is rookgaskanaal nog schoon ?
Citaat van Frankvdm op 2 november 2024, 13:49is rookgaskanaal nog schoon ?
Ja is tegelijk met onderhoud van de kachel geveegd. Dus onderhoud kan ik helemaal afstrepen.
Heb altijd niet bezuinigd op onderhoud of het de cv was of de kachel nu. Het moet altijd werken als ik wil dus onderhoud moet.
is rookgaskanaal nog schoon ?
Ja is tegelijk met onderhoud van de kachel geveegd. Dus onderhoud kan ik helemaal afstrepen.
Heb altijd niet bezuinigd op onderhoud of het de cv was of de kachel nu. Het moet altijd werken als ik wil dus onderhoud moet.
Citaat van Frankvdm op 12 november 2024, 16:35Is opgelost. Waarschijnlijk as tussen de bovenste rand van staal en het glas. Glas zit tegen een koord aan en is verder opgesloten door een stalen profiel. Daartussen goed schoongemaakt en alles is weer ok.
Is opgelost. Waarschijnlijk as tussen de bovenste rand van staal en het glas. Glas zit tegen een koord aan en is verder opgesloten door een stalen profiel. Daartussen goed schoongemaakt en alles is weer ok.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.