Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Julianext Parameters Instellingen
Citaat van Gast op 15 oktober 2024, 08:59Hallo allemaal, ik ben nieuw hier(account moet nog goedgekeurd worden) en sinds kort in het bezit van een pelletkachel(huisje gekocht waar deze in staat)
De vorige bewoners(op leeftijd) waren niet echt op de hoogte over het instellen e.d en vonden het goed branden.
We hebben hem nu een paar keer aan gehad maar vind dat het niet goed brand,maar nog onbekend met het instellen van de kachel,dus zodoende op dit forum terecht gekomen.
Ruitje word ook snel vies en de vlam is oranje.
Het betreft een JuliaNext op de begane grond en niet al te grote kamer ruimte.
Pellets (wit) zijn van Ten Damme.
En er is niet al te lange afvoer door het dak.
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.
Mvg Robin
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier(account moet nog goedgekeurd worden) en sinds kort in het bezit van een pelletkachel(huisje gekocht waar deze in staat)
De vorige bewoners(op leeftijd) waren niet echt op de hoogte over het instellen e.d en vonden het goed branden.
We hebben hem nu een paar keer aan gehad maar vind dat het niet goed brand,maar nog onbekend met het instellen van de kachel,dus zodoende op dit forum terecht gekomen.
Het betreft een JuliaNext op de begane grond en niet al te grote kamer ruimte.
Pellets (wit) zijn van Ten Damme.
En er is niet al te lange afvoer door het dak.
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.
Mvg Robin
Citaat van Gast op 15 oktober 2024, 11:23Ruitje word ook snel vies en de vlam is oranje.
is kachel en afvoer wel zuiver ?
is kachel en afvoer wel zuiver ?
Citaat van Harlo op 15 oktober 2024, 13:55Ik zou beginnen met groot onderhoud Kachel helemaal uit elkaar en alle assen verwijderen incl het stof achter de panelen
Ik zou beginnen met groot onderhoud Kachel helemaal uit elkaar en alle assen verwijderen incl het stof achter de panelen
Citaat van GermWentink op 15 oktober 2024, 14:41Als je zover bent kun je bij mij om de E-Tool vragen omde kachel goed af te stellen..
Als je zover bent kun je bij mij om de E-Tool vragen omde kachel goed af te stellen..
Citaat van Gast op 15 oktober 2024, 17:15De vorige eigenaren kennen we wel aardig goed. Volgens de heer des huizes was de boel in het voorjaar grondig schoongemaakt(ze zijn er erg secuur op).
De vorige eigenaren kennen we wel aardig goed. Volgens de heer des huizes was de boel in het voorjaar grondig schoongemaakt(ze zijn er erg secuur op).
Citaat van GermWentink op 15 oktober 2024, 18:01Dag Robin,
Wil je ook de E-tool om de JuliaNext mooi af te stellen, dan moet je me effe een beschrijving geven van het rookgaskanaal en de waarden van PR06 en PR18. Dan weet ik welke software je hebt. Weeg alvast 1liter pellets heel nauwkeurig af op een keukenweegschaal. Gebruik je de kachel als hoofdverwarming of bijverwarming? Zodra ik bericht heb kan ik aan de slag…
Dag Robin,
Wil je ook de E-tool om de JuliaNext mooi af te stellen, dan moet je me effe een beschrijving geven van het rookgaskanaal en de waarden van PR06 en PR18. Dan weet ik welke software je hebt. Weeg alvast 1liter pellets heel nauwkeurig af op een keukenweegschaal. Gebruik je de kachel als hoofdverwarming of bijverwarming? Zodra ik bericht heb kan ik aan de slag…
Citaat van Gast op 16 oktober 2024, 04:42Dank je voor Germ voor de E-tool, ik ga hier eens even mee aan de slag.
Voor de data(de huidige setting) PR06: 0720 PR18: 1400
Pellets 1 liter is 660gr naaldboomhout
Kachel op de begane grond in de kamer, met een buislengte van ong 5mtr
Dank je voor Germ voor de E-tool, ik ga hier eens even mee aan de slag.
Voor de data(de huidige setting) PR06: 0720 PR18: 1400
Pellets 1 liter is 660gr naaldboomhout
Kachel op de begane grond in de kamer, met een buislengte van ong 5mtr
Citaat van Podde69 op 5 februari 2025, 05:31Kleine update, de kachel brand nu een stuk beter en dankzij de tool van Germ een stuk wijzer geworden over instellingen.
Maar ook het uittesten van verschillende soorten pellets bepaalt een mooi vlambeeld(nog steeds mee bezig)
En niet geheel onbelangrijk, een goede digitale weegschaal scheelt ook met het afwegen van pellets.
Bedankt Germ voor de tool.
Kleine update, de kachel brand nu een stuk beter en dankzij de tool van Germ een stuk wijzer geworden over instellingen.
Maar ook het uittesten van verschillende soorten pellets bepaalt een mooi vlambeeld(nog steeds mee bezig)
En niet geheel onbelangrijk, een goede digitale weegschaal scheelt ook met het afwegen van pellets.
Bedankt Germ voor de tool.
Citaat van Molen op 5 februari 2025, 06:22Klinkt goed! Ik heb Germ ook 2 week geleden bericht gedaan voor afstellen van mijn NextWoody, maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.
Klinkt goed! Ik heb Germ ook 2 week geleden bericht gedaan voor afstellen van mijn NextWoody, maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.
Citaat van Tineke69 op 5 december 2025, 14:39@germwentink,
Jij hebt voor mij eens een tool gemaakt, maar ik heb geen idee hoe ik dit terug kan vinden.pr 06, 710
pr 18, 1700
1 liter pellets 617 gram ( tartak)
Curve next ( het zelfde als een julia next)
We hebben steeds problemen met de rookgassensor, 19 januari jl wederom een nieuwe geplaatst en nu weer hetzelfde gedoe. Als ik in de app kijk geeft die een temperatuur aan van 155 terwijl de kachel koud is. Ik word er een beetje moedeloos van………..
@germwentink,
Jij hebt voor mij eens een tool gemaakt, maar ik heb geen idee hoe ik dit terug kan vinden.
pr 06, 710
pr 18, 1700
1 liter pellets 617 gram ( tartak)
Curve next ( het zelfde als een julia next)
We hebben steeds problemen met de rookgassensor, 19 januari jl wederom een nieuwe geplaatst en nu weer hetzelfde gedoe. Als ik in de app kijk geeft die een temperatuur aan van 155 terwijl de kachel koud is. Ik word er een beetje moedeloos van………..
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.