Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Julianext Rookgasventilator Hapert

VorigePagina 3 van 3

met de hand een duwtje geven. blijft draaien condensator stuk.

niet draaien print probleem

Blijft niet draaien, ik ga moederbord bestellen

voor vervangen alle instelwaarden noteren

nieuw moederbord fabriekswaarden

Moederbord vervangen was de oplossing.

Iedereen hartelijk dank voor alle hulp.

Instellingen van deze zijn anders dan ik had.

Bijvoorbeeld PR04 had ik staan 600, maar staat nu op 1.8″.

En ook voor PR505 t/m PR10 kan ik de oude waarden er niet in kwijt.

Verder is het zo dat PR22 niet hoog genoeg gaat. Ik had daar staan 2940, maar zo ver komt deze niet.

Heeft iemand een omrekeningstabel voor PR04 t/m PR10?

Verder zie ik dat de nieuwe een ander versienummer heeft: ik had bij Bluesolid deze besteld: Board V9, AMG 410610 V 9.2.0.

https://www.bluesolid.nl/moederboard-pelletkachel.html

En eentje gekregen met versienummer V9.2.6.

Kan die ook in een Julia Next, of heb ik een verkeerde ontvangen.

Verder zie ik dat de nieuwe een ander versienummer heeft: ik had bij Bluesolid deze besteld: Board V9, AMG 410610 V 9.2.0.

https://www.bluesolid.nl/moederboard-pelletkachel.html

En eentje gekregen met versienummer V9.2.6.

Kan die ook in een Julia Next, of heb ik een verkeerde ontvangen.

Verkeerde, wordt morgen omgeruild. Software selecteren is overigens naar UT04 en dan 1x op MIN toets.Daar staat dan een aantal programma’s.

zie https://pelletkachelforum.nl/topic/1946-parameters-julia-en-julia-next-pellettievoer/

Citaat van Robert-Leeuwarden op 8 oktober 2024, 12:14

Instellingen van deze zijn anders dan ik had.

Bijvoorbeeld PR04 had ik staan 600, maar staat nu op 1.8″.

En ook voor PR505 t/m PR10 kan ik de oude waarden er niet in kwijt.

Verder is het zo dat PR22 niet hoog genoeg gaat. Ik had daar staan 2940, maar zo ver komt deze niet.

Heeft iemand een omrekeningstabel voor PR04 t/m PR10?

ik zit met hetzelfde waarschijnlijk heb je nu net als mij een moederbord in plaats van continu een moederbord pulserend….ik zoek ook om juiste instellingen die van mij vreet pellets en constant pikzwart ruit

VorigePagina 3 van 3

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Pelletkachel plaatsen in een veranda of overkapping: slim verwarmen met maximaal rendement

Paasvuur, hoe vuur dorpen verbindt en een eeuwenoude traditie levend houdt

Waarom jaarlijks onderhoud van je pelletkachel net zo belangrijk is