Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Fijn Afstelling Et70
Citaat van GermWentink op 16 november 2023, 19:30Ha Rensko, het Tool staat klaar in je PB. Echter ik ben het helemaal met Gerrit eens, de parameters horen niet bij jouw kachel. (is opgelost in het tool)
Ha Rensko, het Tool staat klaar in je PB. Echter ik ben het helemaal met Gerrit eens, de parameters horen niet bij jouw kachel. (is opgelost in het tool)
Citaat van Rensko op 17 november 2023, 18:32Ha Rensko, het Tool staat klaar in je PB. Echter ik ben het helemaal met Gerrit eens, de parameters horen niet bij jouw kachel. (is opgelost in het tool)
Hoi Germ,
dank voor de gestuurde tool, ga het van het weekend even instellen.
jullie horen van mij.
Ha Rensko, het Tool staat klaar in je PB. Echter ik ben het helemaal met Gerrit eens, de parameters horen niet bij jouw kachel. (is opgelost in het tool)
Hoi Germ,
jullie horen van mij.
Citaat van Rensko op 19 november 2023, 08:40Hoi Germ,
jullie horen van mij.
Goedemorgen Germ,
pr 01 kan op mijn kachel niet hoger dan 18, is dat een probleem, volgens de tool moet hij naar 22.
hij staat vanaf de fabriek op 16.
Hoi Germ,
jullie horen van mij.
Goedemorgen Germ,
pr 01 kan op mijn kachel niet hoger dan 18, is dat een probleem, volgens de tool moet hij naar 22.
hij staat vanaf de fabriek op 16.
Citaat van Rensko op 19 november 2023, 18:01Hoi Allemaal,
Vandaag de parameters veranderd volgens de tool van Germ. Hartelijk dank daar voor.
kachel brand mooi, temp van de rook gassen is nu in de eco stand 116 gr.
we hadden het idee dat het iets langer duurde voor dat de kamer op temp was, maar dat is geen probleem, zetten we de temp gewoon wat hoger.
Hoi Allemaal,
Vandaag de parameters veranderd volgens de tool van Germ. Hartelijk dank daar voor.
kachel brand mooi, temp van de rook gassen is nu in de eco stand 116 gr.
we hadden het idee dat het iets langer duurde voor dat de kamer op temp was, maar dat is geen probleem, zetten we de temp gewoon wat hoger.
Citaat van GermWentink op 20 november 2023, 09:28Zoals uitgelegd in de tool : De vermogen standen P1 t/m P5 zijn vanuit het tool regressief zodat je bij de lage standen kleine stapjes maakt en bij de hogere standen grotere stappen maakt tot aan het maximum vermogen. Hierdoor brand de kachel zuiniger bij de lagere vermogen standen P1 [Eco] en verder, maar is de kachel veel beter in te stellen. Dit heeft wel tot gevolg dat als je P1 [Eco] gebruikt om de ruimte te verwarmen dit langer zal duren. Daarom adviseer ik om te starten met een hogere vermogen stand [P2/P3] en daarna terug te schakelen naar P1 [Eco] indien de ruimte voldoende warm is.
Zoals uitgelegd in de tool : De vermogen standen P1 t/m P5 zijn vanuit het tool regressief zodat je bij de lage standen kleine stapjes maakt en bij de hogere standen grotere stappen maakt tot aan het maximum vermogen. Hierdoor brand de kachel zuiniger bij de lagere vermogen standen P1 [Eco] en verder, maar is de kachel veel beter in te stellen. Dit heeft wel tot gevolg dat als je P1 [Eco] gebruikt om de ruimte te verwarmen dit langer zal duren. Daarom adviseer ik om te starten met een hogere vermogen stand [P2/P3] en daarna terug te schakelen naar P1 [Eco] indien de ruimte voldoende warm is.
Citaat van Rensko op 20 november 2023, 16:52Zoals uitgelegd in de tool : De vermogen standen P1 t/m P5 zijn vanuit het tool regressief zodat je bij de lage standen kleine stapjes maakt en bij de hogere standen grotere stappen maakt tot aan het maximum vermogen. Hierdoor brand de kachel zuiniger bij de lagere vermogen standen P1 [Eco] en verder, maar is de kachel veel beter in te stellen. Dit heeft wel tot gevolg dat als je P1 [Eco] gebruikt om de ruimte te verwarmen dit langer zal duren. Daarom adviseer ik om te starten met een hogere vermogen stand [P2/P3] en daarna terug te schakelen naar P1 [Eco] indien de ruimte voldoende warm is.
Hoi Germ,
wij hebben de kachel op de hoogste stand staan(P5) alles gaat verder van zelf. we zetten de kachel nooit terug naar lagere standen, dit gaat automatisch als de temp bereikt is.
Zoals uitgelegd in de tool : De vermogen standen P1 t/m P5 zijn vanuit het tool regressief zodat je bij de lage standen kleine stapjes maakt en bij de hogere standen grotere stappen maakt tot aan het maximum vermogen. Hierdoor brand de kachel zuiniger bij de lagere vermogen standen P1 [Eco] en verder, maar is de kachel veel beter in te stellen. Dit heeft wel tot gevolg dat als je P1 [Eco] gebruikt om de ruimte te verwarmen dit langer zal duren. Daarom adviseer ik om te starten met een hogere vermogen stand [P2/P3] en daarna terug te schakelen naar P1 [Eco] indien de ruimte voldoende warm is.
Hoi Germ,
wij hebben de kachel op de hoogste stand staan(P5) alles gaat verder van zelf. we zetten de kachel nooit terug naar lagere standen, dit gaat automatisch als de temp bereikt is.
Citaat van Gast op 22 november 2023, 10:15Kan ik aub de fabrieksparameters van de ET 70 krijgen.
Ik denk dat mijn kachel volledig ontregeld is, krijg het niet warmer dan 19 °
Kan ik aub de fabrieksparameters van de ET 70 krijgen.
Ik denk dat mijn kachel volledig ontregeld is, krijg het niet warmer dan 19 °
Citaat van Gast op 22 november 2023, 12:10fabriek in bericht 1 . wie kachel ontregeld
fabriek in bericht 1 . wie kachel ontregeld
Citaat van Gast op 22 november 2023, 14:337 kW hoeveel m3 ruimte en isolatie
7 kW hoeveel m3 ruimte en isolatie
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.