Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Wifi Probleem Met Nordic Fire Htrb Hrv Thorsby
Citaat van Koudebommel op 19 september 2023, 21:02Beste mensen,
Nadat ik de kachel winterklaar heb gemaakt (schoonmaken) en de kachel wilde testen, bleek alles wat met wifi te maken te hebben,, het niet te doen.
Ik heb een thermosstaat van Honeywell met een internet gateway, bij de kachel heb ik de ontvanger staan. Dit was ook uitgeschakeld, maar heb dat kunnen herstellen, als ik nu de thermostaat een hoger temperatuur vraag, dan reageert de ontvanger en gaat aan. Dat klopt dus.
Maar de app op de iPhone gaf aan dat de kachel geen verbinding had. ook dat heb ik kunnen oplossen. Aan de kachel is gekoppeld de Navel 2.0 Ik heb deze kunnen resetten en de lampjes branden zowel van bluetooth als van de wifi. maar het groene lampje (van de voeding) blijft voortdurend knipperen. En het signaal dat de ontvanger krijgt van de Honeywell wordt niet doorgegeven aan de kachel. Wat voor de zomer periode wel zo was. Hij heeft het altijd goed gedaan. maar na de zomerslaap komt dit probleem naar voren.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. wie kan er een oplossing voor bedenken?
alvast dank, ik doe wat fotootjes erbij van de situatie.
Beste mensen,
Nadat ik de kachel winterklaar heb gemaakt (schoonmaken) en de kachel wilde testen, bleek alles wat met wifi te maken te hebben,, het niet te doen.
Ik heb een thermosstaat van Honeywell met een internet gateway, bij de kachel heb ik de ontvanger staan. Dit was ook uitgeschakeld, maar heb dat kunnen herstellen, als ik nu de thermostaat een hoger temperatuur vraag, dan reageert de ontvanger en gaat aan. Dat klopt dus.
Maar de app op de iPhone gaf aan dat de kachel geen verbinding had. ook dat heb ik kunnen oplossen. Aan de kachel is gekoppeld de Navel 2.0 Ik heb deze kunnen resetten en de lampjes branden zowel van bluetooth als van de wifi. maar het groene lampje (van de voeding) blijft voortdurend knipperen. En het signaal dat de ontvanger krijgt van de Honeywell wordt niet doorgegeven aan de kachel. Wat voor de zomer periode wel zo was. Hij heeft het altijd goed gedaan. maar na de zomerslaap komt dit probleem naar voren.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. wie kan er een oplossing voor bedenken?
alvast dank, ik doe wat fotootjes erbij van de situatie.
Citaat van Gast op 20 september 2023, 20:43lijkt routerprobleem . werkt kachel via display ?
lijkt routerprobleem . werkt kachel via display ?
Citaat van Koudebommel op 21 september 2023, 10:25lijkt routerprobleem . werkt kachel via display ?
Dank voor je reactie. Ja de kachel werkt ook via een display. daarop werkt hij wel.
Ook kan ik op de app de kachel aansturen.
Het lijkt inderdaad erop dat de de ontvanger van de Honeywell zijn info niet door kan geven aan de Navel 2.0 die de kachel aanstuurt.
Wat ik ook niet begrijp is dat het groene lampje op de Navel 2.0 continue knippert.
lijkt routerprobleem . werkt kachel via display ?
Dank voor je reactie. Ja de kachel werkt ook via een display. daarop werkt hij wel.
Ook kan ik op de app de kachel aansturen.
Het lijkt inderdaad erop dat de de ontvanger van de Honeywell zijn info niet door kan geven aan de Navel 2.0 die de kachel aanstuurt.
Wat ik ook niet begrijp is dat het groene lampje op de Navel 2.0 continue knippert.
Citaat van Gast op 21 september 2023, 19:04groen led Knippert langzaam: De module is verbonden met de router maar heeft geen internetverbinding
groen led knippert snel: De module wacht op verbinding met de router
Als groen led niet aan gaat binnen een paar minuten, probeer de router en de module te resetten. Check anders de router instellingen.
groen led Knippert langzaam: De module is verbonden met de router maar heeft geen internetverbinding
groen led knippert snel: De module wacht op verbinding met de router
Als groen led niet aan gaat binnen een paar minuten, probeer de router en de module te resetten. Check anders de router instellingen.
Citaat van Gast op 22 september 2023, 14:34beter op wifi forum vragen https://tweakers.net/tag/Wifi/forum/
beter op wifi forum vragen https://tweakers.net/tag/Wifi/forum/
Citaat van Koudebommel op 23 september 2023, 10:06doe ik, goed plan.
doe ik, goed plan.
Citaat van GermWentink op 9 oktober 2023, 14:32Heb je al eens geprobeerd om de zaak op 2G in te stellen ipv 5G. Mijn Wifi thermostaat wil alleen gekoppeld worden via 2G maar daarna wel weer te bereiken via 5G
Heb je al eens geprobeerd om de zaak op 2G in te stellen ipv 5G. Mijn Wifi thermostaat wil alleen gekoppeld worden via 2G maar daarna wel weer te bereiken via 5G
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.