Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Pellekachel Aan Cv Werkt Dan Wel Dan Weer Niet Goed.

Wij hebben op ons bedrijf een
Pelletkachel laten installeren vanwege de gasprijs. Dit betreft een Lafat 25 Kw. Eerst hebben we het gehele systeem om moeten bouwen en kleppen in het systeem geplaatst. Dit werkte
Perfect. Hey werd zelfs te warm. Na het monteren van een aan uit thermostaat ging het helemaal mis. Het lijkt of de kachel zijn vermogen heeft verloren en het wordt niet warmer dan 18 graden. Iemand. De leverancier laat me er nu mee zitten en zegt dat het aan de installatie ligt en niet aan de kachel. Iemand een idee?

De kachel werkt inderdaad goed Als u zelf aan de installatie heeft gewerkt kan de leverancier weinig doen Een coulance zou zijn dat deze in ieder geval meedenkt. Neem contact op met Albert Jan Stegenge pelltekachel Lemmer die schijnt verstand te hebben van dergelijke installaties.

Pelletkachel laten installeren vanwege de gasprijs. Dit betreft een Lafat 25 Kw. Eerst hebben we het gehele systeem om moeten bouwen en kleppen in het systeem geplaatst. Dit werkte
Perfect. Hey werd zelfs te warm. Na het monteren van een aan uit thermostaat ging het helemaal mis. Het lijkt of de kachel zijn vermogen heeft verloren en het wordt niet warmer dan 18 graden. Iemand. De leverancier laat me er nu mee zitten en zegt dat het aan de installatie ligt en niet aan de kachel. Iemand een idee?

Probeer deze eerst even voor u geld gaat uitgeven:https://https://pelletkachelforum.nl/user/1509-germwentink/

Deze link werkt wel :https://pelletkachelforum.nl/user/1509-germwentink/

Dag Jacques,

Het gaat vast wel weer goed komen, Zelf heb ik ook een perfect werkend CV systeem op basis van een ARTEL Compact Autoclean 20KW, ook zelf aangelegd. Ik ben geen installateur maar heb nu wel mega veel ervaring in dit systeem. Graag wil ik weten hoe en waar je de aan/uit thermostaat hebt aangesloten. Pelletketels zijn trage systemen die voorzien horen te zijn van een buffervat van 300-500 ltr. Het mooiste is een schakelende thermostaat van 230V op de pomp. De ketel kan dan gewoon doen wat die deed, en afslaan als het water warm genoeg is. Is er warmte vraag dan zal de pomp gaan draaien en het CV water rond pompen. Indien een radiator vragend is zal deze de warmte afnemen.  Komt het cv-water warm terug slaat de pelletketel vanzelf weer af. Is de ruimte van de thermostaat warm genoeg dan stopt de pomp. Werkt bij mij al 5 jaar perfect. NMocht je willen overleggen stuur dan een PB dan krijg je mijn gsm nummer.

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.