Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

On Fire

Pagina 1 van 3Volgende

Goedemiddag,

Mijn kachel, Artel Julia Next blijft tijdens de opstart vrij lang op on fire staan. Denk daarbij aan minimaal een half uur tot krap een uur. Is dat door parameters te verkorten zodat het programma zijn ding kan doen met de ingestelde temperatuur?

extra pellets bij opstart of par 15 lager

Extra pellets ben ik mee bezig. Par 15 is voor de uitblaas in de ruimte. Par 13 is voor de rookgassen. Die is al lager gezet.

Zit op deze kachel een fabrieksreset?

De kachel heb ik overgenomen. Nergens staat geschreven wat de vorige eigenaar heb gedaan met de instellingen.

Gaat de kachel niet in storing load wood is vaak 15 of 16 minuten Fire on fase is 5 of 6 minuten binnen die tijd moet de ingestelde temperatuur bereikt zijn anders komt er een fout melding. 

De parameterlijst in de spreadsheet die ik jou gestuurd heb, heeft in de linker kolom de originele waarden van Julia Next. Dat zijn de fabriekswaarden van Artel.

De kamer uitblaas start temp  PR15 wat hoger zetten (65 of hoger) zodat de kachel eerst goed op temperatuur komt. In de auto laat ik, bij erge kou, ook eerst de radiator op temperatuur komen voordat de blower hard aan gaat. 

Temperatuur buiten 0 graden en binnen 6 graden.

De onderstaande temperaturen zijn van de rookgassensor.
Bij 40 graden gaat de kachel op “on fire”
Kamerventilator gaat aan op 65 graden na 6 min 
84 graden na 15 minuten
100 graden na een half uur 
104 graden na 3 kwartier
107 graden na een uur
110 graden na 5 kwartier
En nog steeds op “on fire”. Binnen inmiddels wel 15,5 graden.
Alle adviezen van jullie heb ik voor hij aan ging doorgevoerd op de kachel. 
Mijn vraag aan eigenaren van een julia next.
Op welke rookgastemperatuur schakelt de kachel bij jullie van “on fire” naar ingesteld programma?
Wat als ik de pelletaanvoer ophoog en tot welke waarde kan ik gaan?

1 uur en 50 minuten op “on fire” gestaan. Ergens tussen de 116 en 120 graden rookgastemp is het programma gestart zoals de kachel is ingesteld. 

PR04 Pellet toevoer in de “LOAD WOOD” stand 810 PR05 Pellet toevoer in de “FIRE ON” stand 800

PR16 Snelheid Uitlaatgas ventilator in de “LOAD WOOD?” stand 2100 PR17 Snelheid Uitlaatgas ventilator in de “FIRE-ON” stand 2100

Hoi germ je hebt mij een bericht gestuurd onder de naam Harlo het lukt echter niet om een bericht terug te sturen Je kan Albert Jan Stegenga pelletkachel Lemmer proberen voor advies over de pellet cv kachel.

Pagina 1 van 3Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.