Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Parameters Julia En Julia Next Pellettievoer

Julia next pellettoevoer 0.8 is dit 800 bij de Julia next?
En 1.2 is dan 1200? Enz enz

800 en 1200 is voor de continue draaiende pelletmotor Ik weet niet of de door u genoemde getallen overeen komen.

Opm: Continu pellet aanvoer JuliaNext
De JuliaNext heeft een continu draaiende vijzelmotor. Deze wordt onder parameter UT04 A0 ingesteld als
gepulseerd “0” en continu “1”. Als parameter A0 PR58 op 1 staat gelden de JuliaNext parameters zoals verderop
in dit hoofdstuk.

LET OP! Parameters in combinatie met houtpellets geleverd door RR Trading
Parameter Omschrijving Waarde JuliaNext
PR01 Maximale tijd voor opstart cyclus in minuten 16
PR02 Stabilisatietijd voor vuur in “FIRE ON” stand in minuten 06
PR03 Tijd tussen twee schoonblaas beurten in minuten 45
PR04 Pellet toevoer in de “LOAD WOOD” stand 2.0 900
PR05 Pellet toevoer in de “FIRE ON” stand 1.9 850
PR06 Pellet toevoer in de powerstand 1 = Eco 1.3 850
PR07 Pellet toevoer in de powerstand 2 1.5 1050
PR08 Pellet toevoer in de powerstand 3 1.8 1220
PR09 Pellet toevoer in de powerstand 4 2.0 1350
PR010 Pellet toevoer in de powerstand 5 2.2 1400

Intussen weet ik ook dat Julia Next verschillende typen menu heeft. Volgens mij hebben de oude modellen met opstaand display waarden van 1.0 t/m 4.0 etc en de nieuwere modelen met het display in de bovendeksel de waarden in de honderden en duizenden.  Was Gast schrijft komt uit de handleiding van RR trading maar ik kan PR58 bij de Julia Next’en die ik gezien heb (ook de nieuwe) niet bereiken. Kijk daarom even met UT05 bij PR06-PR10 war daar staat ingesteld toegang is A9

Je kunt dus de continue draaiende vijzel ook uit zetten in A0, wat is het voor en nadeel? Ik heb een Menext

start stop is andere motor

Ok

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.