Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Ravelli Nordic Afstandsbediening

Goedemiddag,

ik ben op zoek naar een nieuwe afstandbediening.

eerst bleef het scherm piepen alsof er op gedrukt wordt en nu wil die helemaal niet meer aan.

nu ben ik op zoek naar een nieuwe, maar zie ik zo snel alleen modellen voor rond de 250/300 euro.

moet ik perse onderstaande kopen of heeft een van jullie nog een goed idee?

https://www.kachelsenhaardenwinkel.nl/winkel/onderdelen/merk/nordic-fire/afstandbediening-touch-natura-7/

mvg, Jeff

https://www.amazon.nl/Infrarood-afstandsbediening-MicronOVA-Palladio-Ravelli/dp/B07JGP6PZC

Je moet de AB koppelen met de kachel dmv een aansluitsnoer met een universele AB gaat dat niet lukken. Nieuwe batterijen al geprobeerd De AB al een keer gekoppeld aan de kachel en zo geprobeerd?

Goedemiddag,

ik ben op zoek naar een nieuwe afstandbediening.
eerst bleef het scherm piepen alsof er op gedrukt wordt en nu wil die helemaal niet meer aan.
nu ben ik op zoek naar een nieuwe, maar zie ik zo snel alleen modellen voor rond de 250/300 euro.
moet ik perse onderstaande kopen of heeft een van jullie nog een goed idee?

https://www.kachelsenhaardenwinkel.nl/winkel/onderdelen/merk/nordic-fire/afstandbediening-touch-natura-7/

mvg, Jeff

Is het probleem opgelost? En zo ja, hoe?

antwoord komt bij volgend probleem

ikke ikke en de rest kan stikke

nee kreeg het niet voor elkaar kon hem niet koppelen. heb de oude afstand bediening weer aan de praat gekregen.

En wat was de oplossing? Je moet de AB dmv het kabeltje ook koppelen om de gebruiksuren te resetten.

Wat was de oplossing met de afstandsbediening? Wij hebben hetzelfde probleem namelijk als we hem aanzetten begint hij te piepen net alsof iemand erop drukt

Ik kwam dit topic tegen omdat ik hetzelfde probleem had. Na heel veel proberen en uitstellen van het aanschaffen van een veel te dure nieuwe afstandsbediening heb ik het op kunnen lossen.

Bij mij bleken enkele pinnen die zorgen voor de verbinding tussen touch plaat en hoofd bord los te zitten. En de zijde van de touch, het zwarte blok met de 10 gaatjes.

Heb alle tien contactpunten opnieuw gesoldeerd, proefgedraaid met een kabel aan de kachel en daarna de behuizing weer gemonteerd. Daarbij heb ik tussen de hoofd plaat en de behuizing en klein stukje vilt gestopt, want ik denk dat het los is gekomen door een val ooit. Nu kan het geen millimeter meer bewegen.

Hopelijk heeft iemand er ooit iets aan.

Trouwens, de code (wordt ook veel gezocht) voor het nieker menu is 1022.

Mark

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad