Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Qlima Viola 85 S-Line Parameterlijst / Installatie Menu
Citaat van Gast op 3 april 2024, 17:09p37 verlagen ventilator sneller uit
p37 verlagen ventilator sneller uit
Citaat van Gast op 5 april 2024, 03:17Het gekke is dat de instellingen blijkbaar alleen effect hebben op de handmatige uitschakeling. De kamerventilator blijft dan netjes draaien op snelheid p8 tot de temperatuur p28, en de rookgasventilator blijft draaien op snelheid p42 tot de temperatuur p36, en daarna met een uitlooptijd van p37. Belangrijk hierbij is ook p65=0, omdat anders de kamerventilator volgas gaat tijdens de afkoeling.
Prima zo ver…
Maar, als de thermostaat (p62, ‘ecostop/eco-off’) de kachel uitschakelt, gaat de kamerventilator domweg uit, en de rookgasventilator volgas.
En geen enkele parameter heeft hier invloed op… De thermostaat is wat mij betreft hierdoor helaas totaal onbruikbaar. Dan maar met de hand aan en uit zetten, dit stoort tenminste minimaal.
Voor mensen die ook last hebben van het zinloze lawaai tijdens de in en uitschakeling en tijdens het stoken, hier mijn config;
p8=50
p25=1
p26=1
p33=240
p34=0
p42=1
p55=1
p65=0
Helaas geen effect op de thermostaat besturing, wel op handmatig aan/uit.
Brander blijft perfect schoon, mede omdat het ding onvermijdelijk een paar tellen blijft jagen bij elke cyclus.
Het gekke is dat de instellingen blijkbaar alleen effect hebben op de handmatige uitschakeling. De kamerventilator blijft dan netjes draaien op snelheid p8 tot de temperatuur p28, en de rookgasventilator blijft draaien op snelheid p42 tot de temperatuur p36, en daarna met een uitlooptijd van p37. Belangrijk hierbij is ook p65=0, omdat anders de kamerventilator volgas gaat tijdens de afkoeling.
Prima zo ver…
Maar, als de thermostaat (p62, ‘ecostop/eco-off’) de kachel uitschakelt, gaat de kamerventilator domweg uit, en de rookgasventilator volgas.
En geen enkele parameter heeft hier invloed op… De thermostaat is wat mij betreft hierdoor helaas totaal onbruikbaar. Dan maar met de hand aan en uit zetten, dit stoort tenminste minimaal.
Voor mensen die ook last hebben van het zinloze lawaai tijdens de in en uitschakeling en tijdens het stoken, hier mijn config;
p8=50
p25=1
p26=1
p33=240
p34=0
p42=1
p55=1
p65=0
Helaas geen effect op de thermostaat besturing, wel op handmatig aan/uit.
Brander blijft perfect schoon, mede omdat het ding onvermijdelijk een paar tellen blijft jagen bij elke cyclus.
Citaat van Gast op 5 april 2024, 10:50lawaai misschien storend maar afkoelen en branderbakje zuiver blazen niet zinloos
lawaai misschien storend maar afkoelen en branderbakje zuiver blazen niet zinloos
Citaat van Gast op 22 januari 2025, 18:58Met de parameters kan ik je wel helpen. Heb daar een spreadsheet voor die per pelletsoort de instellingen genereerd. Deze kan ik bijwerken voor jouw situatie. Stuur en PM en je krijgt een bericht terug.
Hallo Germ, kun jij me die parameters toesturen van de qlima viola 85 want ik wordt gek van de 06 foutmelding. Alvast bedankt, gr. rogier a.r.ubels@hetnet.nl
Met de parameters kan ik je wel helpen. Heb daar een spreadsheet voor die per pelletsoort de instellingen genereerd. Deze kan ik bijwerken voor jouw situatie. Stuur en PM en je krijgt een bericht terug.
Hallo Germ, kun jij me die parameters toesturen van de qlima viola 85 want ik wordt gek van de 06 foutmelding. Alvast bedankt, gr. rogier a.r.ubels@hetnet.nl
Citaat van Gast op 22 januari 2025, 22:38Error 06 drukschakelaar = kachel of schoorsteen verstopt
Citaat van Gast op 24 januari 2025, 17:48Hallo, ik heb onlangs een nieuw moederbord in de qlima s85 geplaatst. Voor het vervangen brande de pellets gewoon mooi en nu na vervanging krijg ik geen mooie vlam en valt hij soms uit. Heb al met de standaard instelling aanpassingen geprobeerd maar de vlam blijft oranje en heel de brandkamer is bruin van de slechte ontbranding. Hoe kan ik dit het beste aanpassen?
Hallo, ik heb onlangs een nieuw moederbord in de qlima s85 geplaatst. Voor het vervangen brande de pellets gewoon mooi en nu na vervanging krijg ik geen mooie vlam en valt hij soms uit. Heb al met de standaard instelling aanpassingen geprobeerd maar de vlam blijft oranje en heel de brandkamer is bruin van de slechte ontbranding. Hoe kan ik dit het beste aanpassen?
Citaat van Harlo op 27 januari 2025, 08:50Je zult dit moeten aanpassen in het installateurs menu om daar in te komen zijn er diverse filmpjes op You Tube te vinden bediening 7 knops display
Je zult dit moeten aanpassen in het installateurs menu om daar in te komen zijn er diverse filmpjes op You Tube te vinden bediening 7 knops display
Citaat van Gast op 28 januari 2025, 00:13waarden oud bord in nieuw bord
waarden oud bord in nieuw bord
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.