Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Kachel Uitzetten

Pagina 1 van 2Volgende

Wat is beter?

Verwarmen alleen living en keuken (= 1 plaats);

Eens warm genoeg , kachel laten moduleren op eco , of gewoon gedurende een uurtje of 2 uitzetten, en terug starten.
Eco verbruikt dure pellets en de ruit ed wordt sneller vuil.

Het starten en stoppen van een pelletkachel heeft wel nadelen. 

– Je krijgt meer aanslag op de ruit

– meer slijtage en belasting van de rookgas ventilator

– meer slijtage van de ontstekingsbougie

De kunst is om de kachel zodanig goed af te stellen dat deze in eco netjes en zachtjes brand. Ik zou hiervoor kiezen. Bovendoen is het altijd “gezellig” als de pelletkachel zachtjes snort!!

Als ik de kachel op eco zet [fabrieksinstelling] dan wordt het behoorlijk warm op een gegeven moment, en de ruit worden snel bruin, het lijkt ook meer as

De kachel op eco stop zetten is op zich mooi, maar hij gaat op een gegeven moment wel 15 afkoelen met 2850 toeten, das niet gezellig meer…

Ik zie net bij pellettoevoer eco stand 880 staan, fabrieks instelling dus

Lijkt mij aan de hoge kant toch?

pellets lager ruit nog sneller bruin

Bij Silent stop functie kan ik bij A0 op regel 101 de kamerventilator instellen, als ik op A0 zit dan kan ik geen regel 101 vinden

Zie hoofdstuk 11
https://www.bluesolid.nl/amfile/file/download/file/356/product/1251/

Onze kamer/keuken is 65 m2 en we hebben geen zware pelletkachel

beetje geduld tot echt winter wordt. vuile ruit en te warm op eco opgelost

Pagina 1 van 2Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.