Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Afstelling Italfuoco 8Kw

VorigePagina 2 van 2

De afvoer zit er al 2 jaar zo op, ik maak deze elk half jaar schoon, er komt bijna geen rotzooi uit.

Om terug te komen op mijn originele vraag, hoe komt het dat de waardes die in de handleiding staan er anders uitzien dan dat ik in mijn kachel kan instellen?

aan warmteservice vragen

veel plezier met die afvoer als schuur ooit in de fik gaat beter begrijpen

Bedankt voor je nuttige reactie, nu heb ik inderdaad een stuk meer kennis opgedaan en weet ik precies hoe een afvoer van een pelletkachel moet zijn.

Als je niks zinnigs te zeggen hebt met een gastenaccount, reageer dan gewoon even lekker niet ofzo.

Heb je zelf überhaupt wel een ItalFuoco? Ik vraag namelijk advies over deze kachel, niet over m’n rookkanaal.

Dit topic mag gesloten worden, ik ga wel contact opnemen met een professioneel bedrijf.

lange tenen omdat afvoer niet deugt.

binnen enkele jaren gaten in buis van roest.  😀

Ja dat snap ik, maar snapt u mijn frustratie ook na zo’n reactie van ‘als ooit je schuur in de fik gaat’? Ik vindt dat niet echt een normale reactie. De buis is aan de buitenkant van 100% RVS, enkelwandig. De doorgang door de muur is uiteraard wel dubbelwandig, jammer als die pijp na een aantal jaar weggeroest is, dan zet ik er wel een nieuwe op. Voor nu is de afstelling belangrijker. 

koud weer minder trek door snelle afkoeling rookgas.

dan doe je toch ook een dikkere jas aan ?

Om terug te komen bij de originele vraag Via A9 kom je in het  technisch menu. Daar kun je de parameters instellen. (eerst de oude waarden noteren)

1x op de – knop totdat SET in het scherm staat, daarna 4x op de aan/uit knop tot UT04 in het scherm staat, daarna met de + knop naar A09, daarna op de aan/uit knop en dan ben ik in het parameter menu.

Ik zit al in het parameter menu

Heb je een continu draaiende pelletmotor? Dan zijn de waarden nl anders

VorigePagina 2 van 2

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad