Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Afstandsbediening Julia Next Reageert Niet Meer.
Citaat van Gast op 21 november 2021, 00:14Hallo allemaal, ik heb problemen met de afstandsbediening van onze julia pelletkachel.
De afstandsbediening reageerde altijd al slecht, deze moest ik erg dichtbij houden.
Maar sinds ik in de parameters heb zitten wijzigen reageert de afstandsbediening helemaal niet meer.
Ik vermoed dat ik de afstandsbediening per ongeluk disabled heb.Is er überhaupt een parameter setting waarmee je de bediening dmv afstandsbediening aan en uit kan zetten?
Ik hoor het graag als iemand meer weet.
Alvast bedankt voor de moeite.
Hallo allemaal, ik heb problemen met de afstandsbediening van onze julia pelletkachel.
De afstandsbediening reageerde altijd al slecht, deze moest ik erg dichtbij houden.
Maar sinds ik in de parameters heb zitten wijzigen reageert de afstandsbediening helemaal niet meer.
Ik vermoed dat ik de afstandsbediening per ongeluk disabled heb.
Is er überhaupt een parameter setting waarmee je de bediening dmv afstandsbediening aan en uit kan zetten?
Ik hoor het graag als iemand meer weet.
Alvast bedankt voor de moeite.
Citaat van Arnold21 op 21 november 2021, 09:23Gezien je klachten, zou ik eerst de batterijen eerst even vervangen, als je dat nog niet geprobeert hebt.
Parameters van de afstandbediening heb ik geen ervaring mee.
Gezien je klachten, zou ik eerst de batterijen eerst even vervangen, als je dat nog niet geprobeert hebt.
Parameters van de afstandbediening heb ik geen ervaring mee.
Citaat van Gast op 21 november 2021, 18:12De batterijen heb ik idd al gewisseld en dat is het niet.
Vreemd is ook dat wanneer ik in de parameters ben geweest accepteerd de kachel 1x een commando van de afstandsbediening. Daarna niet meer?
De batterijen heb ik idd al gewisseld en dat is het niet.
Vreemd is ook dat wanneer ik in de parameters ben geweest accepteerd de kachel 1x een commando van de afstandsbediening. Daarna niet meer?
Citaat van Gast op 21 november 2021, 20:2112 uur de stekker eruit
12 uur de stekker eruit
Citaat van Gast op 22 november 2021, 18:16Bedankt voor de tip, ga ik proberen.
Bedankt voor de tip, ga ik proberen.
Citaat van GermWentink op 23 november 2021, 09:29Richt de camera van de smartphone op de infrarood led van de afstands bediening. Zorg dat je het het ledje in beeld hebt. Als je nu op een toets drukt zie je dat oplichten in het beeld van telefoon. Meestal blauw lichtje. Dit komt omdat de gsm camera’s een infraroodfilter hebben. Zodoende kun je de afstandsbediening testen en ook zien of alle knoppen werken.
Richt de camera van de smartphone op de infrarood led van de afstands bediening. Zorg dat je het het ledje in beeld hebt. Als je nu op een toets drukt zie je dat oplichten in het beeld van telefoon. Meestal blauw lichtje. Dit komt omdat de gsm camera’s een infraroodfilter hebben. Zodoende kun je de afstandsbediening testen en ook zien of alle knoppen werken.
Citaat van Gast op 23 november 2021, 15:00Bedankt voor de tips tot dusver.
Het lijkt opgelost te zijn, de afstandsbediening is weer bruikbaar.
Dit na 18 uur de stekker uit het stopcontact te hebben gehad.Weet iemand waar de infrarood ontvanger in de kachel verstopt zit?
Om evt het bereik wat te verbeteren.
Bedankt voor de tips tot dusver.
Het lijkt opgelost te zijn, de afstandsbediening is weer bruikbaar.
Dit na 18 uur de stekker uit het stopcontact te hebben gehad.
Weet iemand waar de infrarood ontvanger in de kachel verstopt zit?
Om evt het bereik wat te verbeteren.
Citaat van Gast op 23 november 2021, 18:07tussen + en – knop op display
tussen + en – knop op display
Citaat van Gast op 23 november 2021, 20:06Ah ok, heb het nu gezien idd. Hij staat bij mij in een schouw vandaar dat ik het niet meteen zag en het bereik dus minder is. Bedankt.
Ah ok, heb het nu gezien idd. Hij staat bij mij in een schouw vandaar dat ik het niet meteen zag en het bereik dus minder is. Bedankt.
Citaat van Gast op 23 november 2021, 20:48IR verlenger kopen
https:// www.bol.com/be/nl/p/infrarood-verlenger-afstandbediening-extender-ir-ontvanger-afstandbediening-ontvanger/9200000106458027/
IR verlenger kopen
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.