Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Julia Next Ecostop

VorigePagina 2 van 3Volgende

volgende kachel op uit knopje drukken in de toonzaal 🙂

Daar zal ik bij een volgende zeker op letten, ik overweeg al om mijn oude Artel die ik nu in de garage gebruik, weer in huis te zetten en de julianext maar in de garage.

De uitlaat temp is 101graden, bij een uitlaatfan toerental van 1700rpm

Deze waarden zijn best wel in orde. Ben wel benieuwd wat deze waarden zijn na de instellingen van JeanD.

Ik heb net gekeken zit op 106 graden, dus even de ruimte ventilator van 16 naar 18 gezet.

De uitblaas temperatuur is nu gemiddeld 90 graden.
En hij is een stuk zuiniger geworden.
Maar ik moet nog steeds de kamer warmer houden dan gewenst omdat die kachel dan te vaak aan en uit gaat met de irritante uitblaas herrie die schijnbasr bij deze Julianext hoort.

Ik stook nu meerdere dagen op eco volgens de instellingen van JeanD, (ik kan ze zo niet weer vinden) en brand nu 2 dagen op 1 zak plospan naaldhout pellets (14kg)
Het ruitje wordt wel iets eerder zwart, maar bii reinigen van de kachel veeg ik het zo van het ruitje af. En veel minder as in de kachel door de zuinige afstelling.

Ik ga de afstelling ook nog proberen met de parameters die Germ geplaatst heeft i.c.m. weging van de pellets.

Ik stook ook op eco, maar wat een drama. Dus ik wil de kachel hier heel snel vanaf hebben hoe doe ik dat! Vorig jaar stookte ik niet op de eco stand en dat bevile mij toch een stuk beter!

Kachel vermogen te hoog voor de ruimte waarin de pellet kachel staat Huizen zijn vaak super geïsoleerd en de buiten temperatuur is lenteachtig Maar accepteren dat het warm wordt in huis.

www. youtube.com/watch?v=bmCFsRB7-u4

Goedendag, iemand ervaring met de wifi kit die op de julia next kan? Het lijkt mij ideaal als je de kachel alvast aan kan zetten als je richting huis gaat en het aangenaam warm is als je aankomt. Ik weet dat je de kachel ook kan instellen, maar ik kom niet op vaste tijden en sagen thuis, vandaar dat de wifikit me ideaal lijkt.

VorigePagina 2 van 3Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.