Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Pelletkachel Subsidie 2021

Beste mensen, sinds de gasprijs echt torenhoog is geworden en ik stom genoeg met een variabel contract zit ben ik nu gaan kijken naar alternatieven.
Hierbij komt mij de pelletkachel ook sterk naar voren.
Ik heb al meerdere inlichtingen ingewonnen en weet inmiddels dat de pelletkachel niet zo slecht is als wordt voorgedaan.
Er zijn vele verhalen van overlast en gevaren maar deze hadden meer en deel te maken met de slechte installatie zoals bijvoorbeeld een te kort rookkanaal of eentje die op de muur zit.

Dit is toentertijd dan ook de reden geweest om de subsidie eraf te halen, maar daar zit het hem net.. ik kreeg van twee mensen door dat de subsidie in 2021 of 2022 terug komt in de vorm van een energie compensatie dus dat zou betekenen dat de subisidie op pelletkachels terug komt!

Weet iemand of dit zo is want ik wil eigenlijk dit weekend een bestelling gaan doorzetten en vind het zonde als ik deze compensatie misloop!

Groetjes Ron

Dat zou echt wel supergaaf zijn om weer subsidie op de pelletkachel te krijgen, eindelijk een compensatie die echt loont!

subsidie gestopt door stikstof en fijnstof is nog zelfde.

https: //houtpellets-online.eu/subsidie-pelletkachel-2022/

Wel apart want de nieuwe toestellen moeten voldoen aan de nieuwe norm en de oude toestellen of voorraad mogen nog verkocht enkel niet nieuw gemaakt worden. Volgens mij was de grootste bottleneck juist al die beroerde installaties

Was het niet zo dat alle toestellen die subsidie kregen juist voldoen aan deze norm?

hoedje schoorsteen boven nok is nieuwe norm

vraag maar aan  brandweer

Ja dat was bij ons niet goed, hebben de verzekering gevraagd en die hebben ons aangegeven dat het naar het dak moet!
dat ging bij de pelletkachel subsidie helemaal mis toen iedereen maar deed wat die dacht..

Ja dat hebben wij geweten ja,  krachtige wind op de muur en huis vol met rook :angry: nu een nieuwe piep laten leggen naar het dak en nooit geen problemen meer mee gehad :wub:

Sinds wanneer is de Brandweer een adviesorgaan over kachels? Die mannen weten alleen hoe ze iets moeten blussen.

Vaak heeft de brandweer zijn woordje al klaar over kachels terwijl ze geen wetenschappelijke bewijsvoering kunnen opvoeren behalve het aantal branden die er plaatsvinden.

Doorgaans is hun kennis gebaseerd op ervaringen en meningen en dat is nutteloos want iedere installatie is anders.

Zegt overigens niks over de Brandweer an-sich…. Doen natuurlijk heel veel goede dingen.

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.

Waterdamphaarden: sfeer zonder vuur, perfect naast je pelletkachel

Groot inkopen, slim verkopen: de kracht van aanbod in grote aantallen

Brandstofprijzen blijven stijgen, maar pellets volgen een ander pad