Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Aanvoer Pellet Korrels
Citaat van Pellet op 24 september 2020, 12:38Hallo,
Ik heb een vraag betreffende de aanvoer van pelletkorrels
Na gelang het ingestelde vermogen draait de vijzel een bepaalde tijd per seconde
Tijdens het moduleren gaat het vermogen van P3 naar P1.
Na gelang de ruimte verwarmt is blijft het vermogen langer in de laagste stand P1.
En gaat in die stand in de loop van de dag de kachel uit.Nu is mij opgevallen, dat als de vijzel draait er niet altijd korrels in de branderpot vallen.
Soms hoor ik hem wel 2 a 3 keer draaien zonder dat er iets valt
Soms valt er 1 pellet en zo zie je er meerdere vallen zodat er ook wat vonken zichtbaar zijn.
Zo zie je ook het vlammetje wat op en neer gaan, van een mooi klein vlammetje tot een minimaal, nauwelijks, zichtbaar vlammetje in een hoekje van de branderpot.
Als ook op dat moment de kachel weer meer vermogen vraagt, begint de ventilator op een hoger toerental te draaien, met als gevolg dat hij de vlam uitblaast en de kachel in storing valt met als gevolg een overvolle branderpot.Hoort het niet zo te zijn dat iedere keer als de vijzel draait er ook korrels in de branderpot behoren te vallen?
Zodat er veel meer een constante vlam aanwezig blijft?
Frans
Hallo,
Ik heb een vraag betreffende de aanvoer van pelletkorrels
Na gelang het ingestelde vermogen draait de vijzel een bepaalde tijd per seconde
Tijdens het moduleren gaat het vermogen van P3 naar P1.
Na gelang de ruimte verwarmt is blijft het vermogen langer in de laagste stand P1.
En gaat in die stand in de loop van de dag de kachel uit.
Nu is mij opgevallen, dat als de vijzel draait er niet altijd korrels in de branderpot vallen.
Soms hoor ik hem wel 2 a 3 keer draaien zonder dat er iets valt
Soms valt er 1 pellet en zo zie je er meerdere vallen zodat er ook wat vonken zichtbaar zijn.
Zo zie je ook het vlammetje wat op en neer gaan, van een mooi klein vlammetje tot een minimaal, nauwelijks, zichtbaar vlammetje in een hoekje van de branderpot.
Als ook op dat moment de kachel weer meer vermogen vraagt, begint de ventilator op een hoger toerental te draaien, met als gevolg dat hij de vlam uitblaast en de kachel in storing valt met als gevolg een overvolle branderpot.
Hoort het niet zo te zijn dat iedere keer als de vijzel draait er ook korrels in de branderpot behoren te vallen?
Zodat er veel meer een constante vlam aanwezig blijft?
Frans
Citaat van Gast op 24 september 2020, 12:38Hallo.
Het aantal omwentelingen van de vijzel zal per minuut gelijk zijn.
De inworp van de hoeveelheid pellets verschild iets afhankelijk van de stand van de vijzel.
Dit is normaal daardoor geeft de kachel een wisselend vlambeeld.
Ik denk dat uw pelletrecept iets hoger kan.
Het uitgaan van de kachel kan ook het gevolg zijn van inwendige vervuiling.
Hallo.
Het aantal omwentelingen van de vijzel zal per minuut gelijk zijn.
De inworp van de hoeveelheid pellets verschild iets afhankelijk van de stand van de vijzel.
Dit is normaal daardoor geeft de kachel een wisselend vlambeeld.
Ik denk dat uw pelletrecept iets hoger kan.
Het uitgaan van de kachel kan ook het gevolg zijn van inwendige vervuiling.
Citaat van Pellet op 24 september 2020, 12:38Guest,
Dat klopt dat de vijzel een x aantal omwentelingen per minuut maakt.
In stand P1 minimaal en P5 maximaal. Zodat er per minuut minder of meer pellets in de branderpot vallen.
Zoals ik het nu zie draait de vijzel iedere keer een klein stukje rond.
Dan zouden er toch bij iedere verdraaiing wat pellets moeten vallen?
Dat het er niet altijd, als voorbeeld, bv 5 stuks zijn snap ik.
Het zullen er best de ene keer 4 en een andere keer 6 kunnen zijn.
Maar dat er soms 2 a 3 keer achter elkaar niets valt, dat zie ik eigen niet zitten.
Frans
Guest,
Dat klopt dat de vijzel een x aantal omwentelingen per minuut maakt.
In stand P1 minimaal en P5 maximaal. Zodat er per minuut minder of meer pellets in de branderpot vallen.
Zoals ik het nu zie draait de vijzel iedere keer een klein stukje rond.
Dan zouden er toch bij iedere verdraaiing wat pellets moeten vallen?
Dat het er niet altijd, als voorbeeld, bv 5 stuks zijn snap ik.
Het zullen er best de ene keer 4 en een andere keer 6 kunnen zijn.
Maar dat er soms 2 a 3 keer achter elkaar niets valt, dat zie ik eigen niet zitten.
Frans
Citaat van maritime op 24 september 2020, 12:38Het hangt ook sterk af van de soort pellets je gebruikt. Lange pellets staafjes geven het beeld dat je hierboven noemt.
O.a. geven de bosplan pellets dit soort problemen. Het ligt niet aan de kachel. Wanneer je lange pellets hebt moet je de toevoer fors hoger zetten plus de ventilator. Het gevolg is dat je dan niet volledig afgebrande pellets eruit blaast.
Ik heb zelf pure power lang gebruikt zonder problemen. Nadat ik bosplan pellets ging gebruiken viel elke dag de kachel in storing met een volle vuurkorf.
Ik zag toen dat er veel lange pellets staafjes in zaten dit gaf het probleem dat de vijzel idd 4 tot 5 pulsen geen pellets liet vallen.
Het hangt ook sterk af van de soort pellets je gebruikt. Lange pellets staafjes geven het beeld dat je hierboven noemt.
O.a. geven de bosplan pellets dit soort problemen. Het ligt niet aan de kachel. Wanneer je lange pellets hebt moet je de toevoer fors hoger zetten plus de ventilator. Het gevolg is dat je dan niet volledig afgebrande pellets eruit blaast.
Ik heb zelf pure power lang gebruikt zonder problemen. Nadat ik bosplan pellets ging gebruiken viel elke dag de kachel in storing met een volle vuurkorf.
Ik zag toen dat er veel lange pellets staafjes in zaten dit gaf het probleem dat de vijzel idd 4 tot 5 pulsen geen pellets liet vallen.
Citaat van Pellet op 24 september 2020, 12:38Het hangt ook sterk af van de soort pellets je gebruikt. Lange pellets staafjes geven het beeld dat je hierboven noemt.
Ik gebruik ook de Pure Power pellets ENplusA1.
Wat zijn lange pellets?
Bij Purepower zitten ook pellets tussen van 25 mm lang.
Frans
Het hangt ook sterk af van de soort pellets je gebruikt. Lange pellets staafjes geven het beeld dat je hierboven noemt.
Wat zijn lange pellets?
Frans
Citaat van Pellet op 24 september 2020, 12:38Het hangt ook sterk af van de soort pellets je gebruikt. Lange pellets staafjes geven het beeld dat je hierboven noemt.
Wat zijn lange pellets?
Frans
Wat zijn lange pellets?
Frans
Wat zijn lange pellets?
Frans
Wat zijn lange pellets?
Frans
Citaat van Gast op 24 september 2020, 12:38Pellet,
Als je de twijfelt aan de goede werking van de vijzel kan je deze ook een keer demonteren en kontroleren. Chek of er geen vastgeklonterd zaagsel voor of in de vijzel zit en maak goed leeg en schoon. Kijk of er geen rommel in de vijzel zit bv, puntje van plastic pelletzak of hout spaantje. Dit komt soms voor. Het is wel goed om dit uit te sluiten.
Pellet,
Als je de twijfelt aan de goede werking van de vijzel kan je deze ook een keer demonteren en kontroleren. Chek of er geen vastgeklonterd zaagsel voor of in de vijzel zit en maak goed leeg en schoon. Kijk of er geen rommel in de vijzel zit bv, puntje van plastic pelletzak of hout spaantje. Dit komt soms voor. Het is wel goed om dit uit te sluiten.
Citaat van maritime op 24 september 2020, 12:38Met pure power moet het goed zijn. 25 mm is niet te lang.
Ik zou de vezel afvoer ver hogen zodanig dat het vlam niet uitgaat. Het kan ook zijn dat de lucht toevoer te hoog staat waardoor het te snel verbrand.
Met pure power moet het goed zijn. 25 mm is niet te lang.
Ik zou de vezel afvoer ver hogen zodanig dat het vlam niet uitgaat. Het kan ook zijn dat de lucht toevoer te hoog staat waardoor het te snel verbrand.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]