Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Nordic Fire Natura 7 Zelf Reinigende Vuurbak
Citaat van Jelle op 8 oktober 2019, 13:56Hallo beste mede palletkachel gebruikers,
Ik ben hier nieuw op het forum en weet niet of ik juiste toppic zit…..
Ik heb een probleem met mijn Natura 7 palletkachel.De ingebouwde vuur bak (waar de pallets in branden) doet zichzelf na een bepaalde tijd reinigen dmv het draaien van de bak zodat deze geleegd wordt in de opvangbak eronder.
Sinds een maand gaat hij ineens niet elke keer terug in de uitgangspunt positie maar blijft half open staan……. hij gaat wel door met het opnieuw aansteken van nieuwe korrels. Dit betekend dat er brandende korrels direct in de opvangbak eronder vallen en deze dus ook brand.
Inmiddels is er al verf van de opvangbak afgebladderd door de hitte die ontstaat.
We moeten nu continu naar de kachel kijken om te zien of de kachel niet in brand staat……
hierdoor gebruiken we de kachel niet meer, wat erg jammer is want we zijn/waren en erg blij mee. De kachel heeft nu 1,5 seizoen gebrand.
De installateur geeft aan dat het door piekspanning komt in het stroom net en hier niets aan kan doen…….Een lang verhaal maar wellicht is er iemand die weet wat er aan de hand is en ons kan helpen hoe dit op te lossen.
Op voorhand onze dank alvast.
Groet
Hallo beste mede palletkachel gebruikers,
Ik ben hier nieuw op het forum en weet niet of ik juiste toppic zit…..
Ik heb een probleem met mijn Natura 7 palletkachel.
De ingebouwde vuur bak (waar de pallets in branden) doet zichzelf na een bepaalde tijd reinigen dmv het draaien van de bak zodat deze geleegd wordt in de opvangbak eronder.
Sinds een maand gaat hij ineens niet elke keer terug in de uitgangspunt positie maar blijft half open staan……. hij gaat wel door met het opnieuw aansteken van nieuwe korrels. Dit betekend dat er brandende korrels direct in de opvangbak eronder vallen en deze dus ook brand.
Inmiddels is er al verf van de opvangbak afgebladderd door de hitte die ontstaat.
We moeten nu continu naar de kachel kijken om te zien of de kachel niet in brand staat……
hierdoor gebruiken we de kachel niet meer, wat erg jammer is want we zijn/waren en erg blij mee. De kachel heeft nu 1,5 seizoen gebrand.
De installateur geeft aan dat het door piekspanning komt in het stroom net en hier niets aan kan doen…….
Een lang verhaal maar wellicht is er iemand die weet wat er aan de hand is en ons kan helpen hoe dit op te lossen.
Op voorhand onze dank alvast.
Groet
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 8 oktober 2019, 13:56Jelle,
Bij de opstart wordt de branderbak ook gekeerd blijft deze dan ook verkeerd staan?
De branderbak word gedraaid dmv een pelletmotor kan zijn dat de inbus bout is los geraakt
Ook kan het zijn dat de schakelaar niet goed werkt Je installateur moet dat oplossen Je hebt zeker 2 jaar garantie en misschien wel 5 jaar.
Kom je er met de installateur er niet uit dan zou ik contact opnemen met Nordic Fire
Jelle,
Bij de opstart wordt de branderbak ook gekeerd blijft deze dan ook verkeerd staan?
De branderbak word gedraaid dmv een pelletmotor kan zijn dat de inbus bout is los geraakt
Ook kan het zijn dat de schakelaar niet goed werkt Je installateur moet dat oplossen Je hebt zeker 2 jaar garantie en misschien wel 5 jaar.
Kom je er met de installateur er niet uit dan zou ik contact opnemen met Nordic Fire
Citaat van Jelle op 8 oktober 2019, 13:56Jelle,
Kom je er met de installateur er niet uit dan zou ik contact opnemen met Nordic FireHallo groot gebruiker,
Bij de opstart doet hij wat het moet doen en komt netjes in de uitgangspositie terug, het gaat fout tijdens het tussentijds draaien (schoonmaken) en tijdens het branden spontaan een deel draaien. De kachel heeft een controle gehad en heeft afgelopen week onderhoud gehad. Hier heeft men niets kunnen vinden.
Vandaag heb ik een mail gehad dat de installateur een nieuw besturingprint gaat bestellen. Heb telefonisch nogmaals contact gehad en dit is wat ze dan kunnen doen…… kan het het hieraan liggen? Igg dank voor je reactie!Groet,
Jelle
Jelle,
Hallo groot gebruiker,
Bij de opstart doet hij wat het moet doen en komt netjes in de uitgangspositie terug, het gaat fout tijdens het tussentijds draaien (schoonmaken) en tijdens het branden spontaan een deel draaien. De kachel heeft een controle gehad en heeft afgelopen week onderhoud gehad. Hier heeft men niets kunnen vinden.
Vandaag heb ik een mail gehad dat de installateur een nieuw besturingprint gaat bestellen. Heb telefonisch nogmaals contact gehad en dit is wat ze dan kunnen doen…… kan het het hieraan liggen? Igg dank voor je reactie!
Groet,
Jelle
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 8 oktober 2019, 13:56Dat kan dus maar afwachten
Dat kan dus maar afwachten
Citaat van Jelle op 8 oktober 2019, 13:56Als het er een nieuwe geplaatst is zal laten weten of dit de oorzaak is geweest.
Dank voor je advies!
Als het er een nieuwe geplaatst is zal laten weten of dit de oorzaak is geweest.
Dank voor je advies!
Citaat van Reinos op 8 oktober 2019, 13:56Dag Jelle,
Ik heb ook een nordic Fire natura 7. Bij mij is het bakje ook een keer half open blijven staan. Ik heb deze toen een keer gereset. (Stekker eruit voor minstens 10 seconde) en toen ging het opvangbakje automatisch weer naar de begin stand. Heb je dit ook al geprobeerd?
Dag Jelle,
Ik heb ook een nordic Fire natura 7. Bij mij is het bakje ook een keer half open blijven staan. Ik heb deze toen een keer gereset. (Stekker eruit voor minstens 10 seconde) en toen ging het opvangbakje automatisch weer naar de begin stand. Heb je dit ook al geprobeerd?
Citaat van Jelle op 8 oktober 2019, 13:56Dag Jelle,
Dank voor je reactie, dit doe ik regelmatig. Het klopt dat het bakje dan weer juist staat maar na verloop van tijd draait hij toch weer.
Er is nog geen nieuweprintplaat in dus tot dan continu controleren. Maar ik ben bang dat het vertrouwen in de kachel weg is. Mijn kinderen mogen hem igg niet meer aanzetten als wij er niet zijn.Groet,
Jelle
Dag Jelle,
Dank voor je reactie, dit doe ik regelmatig. Het klopt dat het bakje dan weer juist staat maar na verloop van tijd draait hij toch weer.
Er is nog geen nieuweprintplaat in dus tot dan continu controleren. Maar ik ben bang dat het vertrouwen in de kachel weg is. Mijn kinderen mogen hem igg niet meer aanzetten als wij er niet zijn.
Groet,
Jelle
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.