Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pelletkachelforum
Bedder.nl
Beste Hoog/Laag boxsprings van Nederland

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Modena Italie

VorigePagina 7 van 23Volgende

Ja

mark of peter

of mark en peter

Beste,

Sorry dat ik mss wat onduidelijk was en eveneens sorry om wat laat te reageren, nogal druk op het werk.

Het mag van Mark of Peter komen, of van nog iemand anders. Eender wie me de parameters kan bezorgen is hartelijk bedankt hiervoor.

Ik heb even zitten kijken in mijn parameters van mijn Mondena 12 KW, zonder ook maar iets aan te passen. Ik ga hiervoor een kladblok bestand maken en hier posten.

Mijn probleem is dat na ongeveer 2 a 3 uur de kachel gereinigd te hebben, het venster bijna niet meer doorzichtig is. Het vuil komt wel direct eraf met een oude verfborstel ( het is gewoon wat stof) en dan nog even met een natte spons afvegen en drogen, en het is weer glashelder. Mijn schouw is pas 3 maand geleden gekuist en is absoluut niet vuil. De kachel geeft wel voldoende warmte. Het is enkel en alleen onprettig om zo vlug met een vuil raam te zitten.

Mvg

Vanessa

Vanessavanlot@gmail.com

Beste,

Sorry dat ik mss wat onduidelijk was en eveneens sorry om wat laat te reageren, nogal druk op het werk.

Het mag van Mark of Peter komen, of van nog iemand anders. Eender wie me de parameters kan bezorgen is hartelijk bedankt hiervoor.

Ik heb even zitten kijken in mijn parameters van mijn Mondena 12 KW, zonder ook maar iets aan te passen. Ik ga hiervoor een kladblok bestand maken en hier posten.

Mijn probleem is dat na ongeveer 2 a 3 uur de kachel gereinigd te hebben, het venster bijna niet meer doorzichtig is. Het vuil komt wel direct eraf met een oude verfborstel ( het is gewoon wat stof) en dan nog even met een natte spons afvegen en drogen, en het is weer glashelder. Mijn schouw is pas 3 maand geleden gekuist en is absoluut niet vuil. De kachel geeft wel voldoende warmte. Het is enkel en alleen onprettig om zo vlug met een vuil raam te zitten.

Mvg

Vanessa

Vanessavanlot@gmail.com

Hallo hier ben ik al terug,

Mijn parameters van mijn Mondena 12 KW zijn als volgt, zoals al zoveel aangegeven verander niets aan uw parameters zonder kennis van zaken.

Ik heb enkel geschreven wat ze zijn maar ik weet niet wat ze allemaal betekenen. Internet helpt wel veel, maar hulp is altijd welkom.

Instelling          Op het display zie ik    Huidige instelling         Mogelijke instelling

1                    BR9                             BR OF                         BR OF   5    7    9    11    13    15

2                    ID1                              ID1 9E8F                    ID1 9E8F         ID2 A34B         ID3 0004

ID4 FFFF

3                    9.31                                                                kan niet aangepast worden

4                    0000 11C0 22C0                                            kan niet aangepast worden

springt tussen deze

waarden heen en weer

5                    T223                                                              kan niet aangepast worden

6                    FL24                                                              kan niet aangepast worden

7                    5F0F                                                              kan niet aangepast worden

8                    ALno                            ALno                           ALEL               ALEN

9                    CC OF                        CC OF                        CC OF             CC ON

10                    A1 18                          A1 18                          gaat van 10 tot 50 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

11                    A2 24                          A2 24                          gaat van 10 tot 50 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

12                    A3 21                          A3 21                          gaat van 10 tot 50 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

13                    AA 26                          AA 26                          gaat van 10 tot 50 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

14                    AR 22                          AR 22                          gaat van 10 tot 50 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

15                    AH 23                          AH 23                          gaat van 10 tot 50 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

16                    TP 8                            TP 8                            gaat van 1 tot 20 per 1 omhoog(vb:1 2 3 enz.)

17                    P1 20                          P1 20                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

18                    P2 40                          P2 40                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

19                    P3 50                          P3 50                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

20                    PA 8                            PA 8                            gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

21                    PR 17                          PR 17                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

22                    PH 21                          PH 21                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

23                    AT OF                         AT OF                         AT OF             AT ON

24                    TR 60                          TR 60                          gaat van 10 tot 90 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

25                    L1 18                          L1 18                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

26                    L2 26                          L2 26                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

27                    L3 37                          L3 37                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

28                    H1 15                          H1 15                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

29                    H2 26                          H2 26                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

30                    H3 37                          H3 37                          gaat van 00 tot 99 per 1 omhoog(vb:00 1 2 3 enz.)

31                    T1 15                          T1 15                          gaat van 10 tot 15 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

32                    T2 20                          T2 20                          gaat van 15 tot 20 per 1 omhoog(vb:15 16 17 enz.)

33                    T3 24                          T3 24                          gaat van 20 tot 25 per 1 omhoog(vb:20 21 22 enz.)

34                    1P 20                          1P 20                          gaat van OF tot 99 per 1 omhoog(vb:OF 0 1 2 enz.)

35                    2P 15                          2P 15                          gaat van OF tot 99 per 1 omhoog(vb:OF 0 1 2 enz.)

36                    3P 10                          3P 10                          gaat van OF tot 99 per 1 omhoog(vb:OF 0 1 2 enz.)

37                    D1 10                          D1 10                          gaat van 5 tot 30 per 5 omhoog(vb:5 10 15 20 enz.)

38                    D2 15                          D2 15                          gaat van 5 tot 30 per 5 omhoog(vb:5 10 15 20 enz.)

39                    D3 20                          D3 20                          gaat van 5 tot 30 per 5 omhoog(vb:5 10 15 20 enz.)

40                    F1 40                          F1 40                          gaat van 10 tot 99 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

41                    F2 60                          F2 60                          gaat van 10 tot 99 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

42                    F3 99                          F3 99                          gaat van 10 tot 99 per 1 omhoog(vb:10 11 12 enz.)

43                    FF 60                          FF 60                          gaat van 30 tot 99 per 1 omhoog(vb:30 31 32 enz.)

44                    D5 15                          D5 15                          gaat van 5 tot 30 per 1 omhoog(vb:5 6 7 8 enz.)

45                    TA 8                            TA 8                            gaat van 4 tot 16 per 1 omhoog(vb:4 5 6 7 enz.)

46                    T5 70                          T5 70                          gaat van 30 tot 70 per 1 omhoog(vb:31 32 33 enz.)

47                    TF 30                          TF 30                          gaat van OF tot 31 per 1 omhoog, en start bij

OF 9 10 11 12  tot 31

48                    AJ 10                          AJ 10                          gaat van 9 tot 30 per 1 omhoog(vb:9 10 11 enz.)

49                    J 0                               J 0                               gaat van -50 tot 50 per 1 omhoog(vb:-50 -49 -48… 0 1 2 3 …. 48 49 50)

50                    AP 6                            AP 6                            gaat van OF tot 12 per 1 omhoog(vb:OF 1 2 3 enz.)

51                    ACC            &nb

Ik heb mijn via Budget-trade in Riemst gekocht.

Hebben ze binnen de week geleverd en geplaatst.

Prijs/ kwaliteit dik inorde.

Ben er zeer tevreden van, enkel de parameters van de kachel geven zijn enkel aan erkende installateurs.Ik heb ze wel via via gekregen dus als iemand ze nodig heeft wil ik ze graag delen.

Ik heb de parameters van 10kw en 12kw…mss wel raadzaam om er zelf niet aan te komen als je er geen kennis van hebt

Hi,

Zou je mij jou parameters kunnen doorsturen

Mvg,

Patrick

patrickuijlen@icloud.com

vanessa, verhoog A1 per 2 waarden en kijk telkens of de vuile ruit beter is.

stof op ruit is roet van vlam.

korfje verder van ruit of plaatje opschroeven.

vanessa, verhoog A1 per 2 waarden en kijk telkens of de vuile ruit beter is.

Hi,

bedankt voor uw reactie.

‘k Heb net de kachel gekuist en zal A1 met 2 verhogen. Ik laat hier iets weten hoe het verder verloopt.

Nogmaals bedankt.

En aan Gast_gast1_*

ook bedankt voor uw antwoord.

Het korfje staat volledig tegen de achterkant, dus het verst mogelijk verwijderd van de ruit. Dat had de technieker gezegd toen hij de kachel in gang stelde. Het was ivm het ontsteken , dat de gloeikaars( of hoe noem je zoiets) het beste de pellets kan in gang steken bij het opstarten.

Dus let ik er telkens op dat het korfje iedere keer volledig tegen de kant zit waar de pellets uitkomen en waar de gloeikaars zit.

Mvg

Vanessa

Parameters verzonden!
Laat me ff iets weten groetjes mark

Parameters verzonden!
Laat me ff iets weten groetjes mark

Mark,

van harte bedankt, Ik heb ze goed ontvangen. Ik hou uw raad in gedachte en idd copy/paste, zal zeker lukken.

Mvg

Vanessa 

Hi,

bedankt voor uw reactie.

‘k Heb net de kachel gekuist en zal A1 met 2 verhogen. Ik laat hier iets weten hoe het verder verloopt.

Nogmaals bedankt.

En aan Gast_gast1_*

ook bedankt voor uw antwoord.

Het korfje staat volledig tegen de achterkant, dus het verst mogelijk verwijderd van de ruit. Dat had de technieker gezegd toen hij de kachel in gang stelde. Het was ivm het ontsteken , dat de gloeikaars( of hoe noem je zoiets) het beste de pellets kan in gang steken bij het opstarten.

Dus let ik er telkens op dat het korfje iedere keer volledig tegen de kant zit waar de pellets uitkomen en waar de gloeikaars zit.

Mvg

Vanessa

Hallo

Ik heb dus gedaan zoals u aangaf, maar heb geen enkele verbetering. Na ongeveer 3 uur na het reinigen zag ik al totaal niet meer door het raam. ik heb dan opnieuw gereinigd en nog eens 2 stapjes verhoogd maar ook dat helpt niet, het raam is opnieuw zeer vuil. Ik heb nu de parameter A1 terug op 18 ingesteld zoals hij was. Toch nog eens bedankt om mee te helpen denken.

Mvg

Vanessa 

VorigePagina 7 van 23Volgende

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.