Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Modena Italie
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 11:23br = kanaal ingebouwde stereo
br = kanaal ingebouwde stereo
Citaat van Steven op 17 oktober 2018, 11:23Beste medeleden
Ik ben zelf nieuw hier en heb al sinds feb 2013 een modena pelletkachel van betreffende verkoper…
Dit is ook de eerste en laatste die ik daar gekocht heb, laat de mens daarna gewoon in de steek en je moet het zelf maar uitzoeken…
Dus dat heb ik ook gedaan want verkoper wou ook geen parameters geven of zeggen hoe ik hetzelf kan doen.. dus zelf uitgevogeld en ik speel al jaren met de parameters op een veilige manier maar naargelang andere pellets is het steeds weer zoeken
Wel kan ik jullie informatie geven over meters en waarvoor deze dienen
Br9 — laat deze maar netjes staan, deze heeft temaken met je pellettoevoer en heeft enorm veel invloed als je deze naar verhoogd of verlaagd…
T180 bv , dit in de temperatuur van de uitlaatgassen, jullie gaan zien dat deze steeds schommeld, op de kachel staat een sticker die max 220 weergeeft , dus in stand p3 mag dit normaal max aangeven anders veels te heet
Fl24 heeft met de flow van de trek te maken, maar aangezien iedereen dat ik hier gelezen deze fl waarde heeft denk ik dat er gewoon geen sensorinzit
Sf of
Al no zijn beide alarm die de kachel heeft
A1
A2
A3 zijn de waarde van de rookgastoerental in de standen p1 p2 p3 , ik lees hier van jullie van 18 waarde maar dat moet hoger
Tevens diend deze A meter ook je luchttoevoer want deze ventilator pakt lucht van in huis door je korf en zo naar buite !! Belangrijk dus voor hardhout pellets meer zuurstof te geven voor betere verbranding… mijn 1 is 25, 2 is 30 en 3 35
25 is 2500 toeren/min
Aa ar ah is de dezelfde ventilatorsnelheid in de 3 opeen volgende opstartfases
Tp7 , tp is meterstand als je de kachel aanzet hoelang de worm moet draaien voor je bakje te vullen, bij mij was 7 genoeg om voldoende te zijn dat de gloeikaars in de pellets zit..
P1 p2 p3 , die in de pellettoevoer in deze 3 standen… ik lees hier P3 50 , dat is veeeeeels te hoog !!!!!!
Mijn p3 is 22, p2 16 en 1 is 12…
( let wel op, mijn modena is de 8 kw versie, je moet kijken naar temperatuur van de rookgassen om onder de 220 te blijven en dat alles opbrand zonder ophoping! )
Pa pr ph , dit is de pellettoevoer in de 3 opeenvolgende opstartfases
Atof , dit is automatische stand dat je de kachel laat spelen tussen waarde
Verder naar onder vind je de meters L1 L2 L3 H1 H2 H3 T1 T2 T3
Als je dit op on zet gaat werkt de p1 p2 p3 niet meer want dat in de manuele pellettoevoer
Maar dan gaat de kachel zijn toevoer zelf bepalen naargelang de uitlaatgassen om deze stabieler te houden
Bv L1 12 H2 15 , dan gaat hij in de p1 stand zijn pellettoevoer schipperen tussen waarde Low 12 en High 15
Bij mij staat deze of dus ik gebruik deze niet maar de gewone p stand voor pellettoevoer
1p 2p 3p is de aantal tijd dat ertusse zit voor je schoonmaakblazer in deze 3 standen p3 moet uiteraard korter zijn…
d1 d2 d3 is de duur van de blazer
F1 F2 F3 is de snelheid van de binnenhuiskamer
Persoonlijk staat deze bij mij op
1-52 , 2-55 , 3-58
FF is binnenhuiskamer ventilator snelheid als je de kachel uitzet, dat hij nog 10 min uitblaastDit zijn de belangrijkste instellingen
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en bij vragen… stel ze gerust
Mvg steven
Beste medeleden
Ik ben zelf nieuw hier en heb al sinds feb 2013 een modena pelletkachel van betreffende verkoper…
Dit is ook de eerste en laatste die ik daar gekocht heb, laat de mens daarna gewoon in de steek en je moet het zelf maar uitzoeken…
Dus dat heb ik ook gedaan want verkoper wou ook geen parameters geven of zeggen hoe ik hetzelf kan doen.. dus zelf uitgevogeld en ik speel al jaren met de parameters op een veilige manier maar naargelang andere pellets is het steeds weer zoeken
Wel kan ik jullie informatie geven over meters en waarvoor deze dienen
Br9 — laat deze maar netjes staan, deze heeft temaken met je pellettoevoer en heeft enorm veel invloed als je deze naar verhoogd of verlaagd…
T180 bv , dit in de temperatuur van de uitlaatgassen, jullie gaan zien dat deze steeds schommeld, op de kachel staat een sticker die max 220 weergeeft , dus in stand p3 mag dit normaal max aangeven anders veels te heet
Fl24 heeft met de flow van de trek te maken, maar aangezien iedereen dat ik hier gelezen deze fl waarde heeft denk ik dat er gewoon geen sensorinzit
Sf of
Al no zijn beide alarm die de kachel heeft
A1
A2
A3 zijn de waarde van de rookgastoerental in de standen p1 p2 p3 , ik lees hier van jullie van 18 waarde maar dat moet hoger
Tevens diend deze A meter ook je luchttoevoer want deze ventilator pakt lucht van in huis door je korf en zo naar buite !! Belangrijk dus voor hardhout pellets meer zuurstof te geven voor betere verbranding… mijn 1 is 25, 2 is 30 en 3 35
25 is 2500 toeren/min
Aa ar ah is de dezelfde ventilatorsnelheid in de 3 opeen volgende opstartfases
Tp7 , tp is meterstand als je de kachel aanzet hoelang de worm moet draaien voor je bakje te vullen, bij mij was 7 genoeg om voldoende te zijn dat de gloeikaars in de pellets zit..
P1 p2 p3 , die in de pellettoevoer in deze 3 standen… ik lees hier P3 50 , dat is veeeeeels te hoog !!!!!!
Mijn p3 is 22, p2 16 en 1 is 12…
( let wel op, mijn modena is de 8 kw versie, je moet kijken naar temperatuur van de rookgassen om onder de 220 te blijven en dat alles opbrand zonder ophoping! )
Pa pr ph , dit is de pellettoevoer in de 3 opeenvolgende opstartfases
Atof , dit is automatische stand dat je de kachel laat spelen tussen waarde
Verder naar onder vind je de meters L1 L2 L3 H1 H2 H3 T1 T2 T3
Als je dit op on zet gaat werkt de p1 p2 p3 niet meer want dat in de manuele pellettoevoer
Maar dan gaat de kachel zijn toevoer zelf bepalen naargelang de uitlaatgassen om deze stabieler te houden
Bv L1 12 H2 15 , dan gaat hij in de p1 stand zijn pellettoevoer schipperen tussen waarde Low 12 en High 15
Bij mij staat deze of dus ik gebruik deze niet maar de gewone p stand voor pellettoevoer
1p 2p 3p is de aantal tijd dat ertusse zit voor je schoonmaakblazer in deze 3 standen p3 moet uiteraard korter zijn…
d1 d2 d3 is de duur van de blazer
F1 F2 F3 is de snelheid van de binnenhuiskamer
Persoonlijk staat deze bij mij op
1-52 , 2-55 , 3-58
FF is binnenhuiskamer ventilator snelheid als je de kachel uitzet, dat hij nog 10 min uitblaast
Dit zijn de belangrijkste instellingen
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en bij vragen… stel ze gerust
Mvg steven
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 11:23hoe gaat parameter menu open
hoe gaat parameter menu open
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 11:23Kan er toevalig iemand de 12 kw parameter door mailen naar jelle-hoskens@hotmail.com alvast bedank voor de moeite!!
Kan er toevalig iemand de 12 kw parameter door mailen naar jelle-hoskens@hotmail.com alvast bedank voor de moeite!!
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 11:23Geef je deze parameter door aub .ik heb een mondena 12 kW en zou enkele aanpassingen willen doen.
Geef je deze parameter door aub .ik heb een mondena 12 kW en zou enkele aanpassingen willen doen.
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 11:23Beste,wij hebben een extraflame pelletkachel en krijgen geregeld een foutmelding op het display met blocco op en dan valt e pelletkachel volledig uit hoe kan dit wat is het probleem kan dit komen door de pellets wij hebben er pellets in zitten die zeker 4 centimeter lang zijn kan dit en mag dit hoe kunnen wij dit oplossen of wat kan het probleem zijn grts
Beste,wij hebben een extraflame pelletkachel en krijgen geregeld een foutmelding op het display met blocco op en dan valt e pelletkachel volledig uit hoe kan dit wat is het probleem kan dit komen door de pellets wij hebben er pellets in zitten die zeker 4 centimeter lang zijn kan dit en mag dit hoe kunnen wij dit oplossen of wat kan het probleem zijn grts
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 11:23Ik heb mijn via Budget-trade in Riemst gekocht.
Hebben ze binnen de week geleverd en geplaatst.
Prijs/ kwaliteit dik inorde.
Ben er zeer tevreden van, enkel de parameters van de kachel geven zijn enkel aan erkende installateurs.Ik heb ze wel via via gekregen dus als iemand ze nodig heeft wil ik ze graag delen.Ik heb de parameters van 10kw en 12kw…mss wel raadzaam om er zelf niet aan te komen als je er geen kennis van hebt
Beste Peter
Zou u de parameters van de 12kw kunnen door geven aub mijn e-mail adres is gabriel.20.06.85@gmail.com
Al vast bedankt
Mvg gabriel
Ik heb mijn via Budget-trade in Riemst gekocht.
Hebben ze binnen de week geleverd en geplaatst.
Prijs/ kwaliteit dik inorde.
Ben er zeer tevreden van, enkel de parameters van de kachel geven zijn enkel aan erkende installateurs.Ik heb ze wel via via gekregen dus als iemand ze nodig heeft wil ik ze graag delen.Ik heb de parameters van 10kw en 12kw…mss wel raadzaam om er zelf niet aan te komen als je er geen kennis van hebt
Beste Peter
Zou u de parameters van de 12kw kunnen door geven aub mijn e-mail adres is gabriel.20.06.85@gmail.com
Al vast bedankt
Mvg gabriel
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 11:23Hey Steven bedankt voor de uitleg ! Maar heb nog een vraag hoe krijg ik mijn vlam hoger in p1 stand is nou heel klein ? En hoe kan ik de opstart fase verkorten loopt nou 20 min in de Der de stand . B.v.d
Gr Mark
Hey Steven bedankt voor de uitleg ! Maar heb nog een vraag hoe krijg ik mijn vlam hoger in p1 stand is nou heel klein ? En hoe kan ik de opstart fase verkorten loopt nou 20 min in de Der de stand . B.v.d
Gr Mark
Citaat van Steven op 17 oktober 2018, 11:23Beste mark
Als er voldoende pellets vallen in de korf in de opstart cyclus kun je niet veel veranderen, ik zie jou kachel niet van hier branden.
Gedurende heel de opstart zie je dan dat je pellets bijna volledig zijn opgebrand of denk je dat je tekort komt ?
Als je merkt dat er nog steeds veel pellets inzitten en dus goed hoog brand in deze fases kun je nog maar 1 ding doen en dat is je opstarttemperatuur verlagen…
Wat betekent dit in het algemeen:
In je kachel zit er warmtewisselaar, standaard staat deze ingesteld op 60graden , dat betekent dat wanneer hij echt naar zijn p1,2,3 stand gaat als de kachel vaststeld dat de warmtewisselaar 60 gr gemeten word
Deze kun je met je parameters verlagen zodat deze eerder aangaat, ik heb deze nooit verlaagd omdat ik geen koude lucht in men huis wil blazen..Hier de parameter hiervoor
TS60 , display geeft aan precies T560 omdat een s en 5 dezelfde weergave is op dat klokje.Deze verlagen naar bv 50 gaat je kachel op 50 gr opstarten
Over je vlam, dan moet je p1 parameter verhogen, dan geef je meer pellets
Mvg
Beste mark
Als er voldoende pellets vallen in de korf in de opstart cyclus kun je niet veel veranderen, ik zie jou kachel niet van hier branden.
Gedurende heel de opstart zie je dan dat je pellets bijna volledig zijn opgebrand of denk je dat je tekort komt ?
Als je merkt dat er nog steeds veel pellets inzitten en dus goed hoog brand in deze fases kun je nog maar 1 ding doen en dat is je opstarttemperatuur verlagen…
Wat betekent dit in het algemeen:
In je kachel zit er warmtewisselaar, standaard staat deze ingesteld op 60graden , dat betekent dat wanneer hij echt naar zijn p1,2,3 stand gaat als de kachel vaststeld dat de warmtewisselaar 60 gr gemeten word
Deze kun je met je parameters verlagen zodat deze eerder aangaat, ik heb deze nooit verlaagd omdat ik geen koude lucht in men huis wil blazen..
Hier de parameter hiervoor
TS60 , display geeft aan precies T560 omdat een s en 5 dezelfde weergave is op dat klokje.
Deze verlagen naar bv 50 gaat je kachel op 50 gr opstarten
Over je vlam, dan moet je p1 parameter verhogen, dan geef je meer pellets
Mvg
Citaat van Gast op 17 oktober 2018, 11:23Bedankt Steven ik begin een beetje te begrijpen waar alles voor staat ! Heb de parameters op italiaans van de fabrikant van het besturings systeem dat in de mondena zit ! Thx
Bedankt Steven ik begin een beetje te begrijpen waar alles voor staat ! Heb de parameters op italiaans van de fabrikant van het besturings systeem dat in de mondena zit ! Thx
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Een groot deel van de woningontruimingen in Nederland komt voort uit onverwachte situaties: een overlijden, een gedwongen verhuizing of een faillissement. Wat vaak onderschat wordt, is de complexiteit van zo’n klus. Het gaat niet alleen om het leeghalen van een pand, maar ook om het grondig reinigen en geschikt maken voor nieuwe bewoning. Hoe pak […]
Veel mensen denken dat je moet kiezen: óf pellets óf houtblokken. Maar dat klopt niet. Een pelletkachel en houtkachel in één kachel bestaat gewoon, en is in 2026 behoorlijk populair aan het worden. Vooral bij mensen die flexibiliteit willen: soms lekker eenvoudig automatisch stoken met pellets, andere keren ouderwets gezellig met een houtblok erin. Zo’n […]
Een groot deel van de pelletkachelbezitters kampt regelmatig met aanslag op het glas. Roetvorming, aangekoekte resten en een melkachtige waas zijn veelvoorkomende klachten die het zicht op het vuur belemmeren en de uitstraling van de kachel aantasten. Het reinigen van het glas is een terugkerend onderhoudspunt dat op verschillende manieren kan worden aangepakt, elk met […]