Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Artel Compact 24Kw Opstartprobleem
Citaat van wijnand op 18 maart 2020, 07:52Goedendag,
Ik heb een nieuwe artel compact pelletketel staan met daaraan een cv systeem met 6 radiatoren. Helaas wil de artel niet opstarten. Na 18 minuten (opstarttijd) verschijnt het “no acc” alarm. Omdat de ketel uit een failliete boedel komt kan ik niet terugvallen op een leverancier. De rookgasafvoertemperatuur blijft 30 graden. Ik heb het rookkanaal al verlengt omdat ik dacht dat ik te weinig trek had, instellingen veranderd, maar niets helpt. Er was een lichte verhogijng van de rookgastemperatuur toen ik de fan in de hoogste stand zette. Ik gebruik a1 pellets van agriselect
Heeft iemand nog tips?
gr wijnand
Goedendag,
Ik heb een nieuwe artel compact pelletketel staan met daaraan een cv systeem met 6 radiatoren. Helaas wil de artel niet opstarten. Na 18 minuten (opstarttijd) verschijnt het “no acc” alarm. Omdat de ketel uit een failliete boedel komt kan ik niet terugvallen op een leverancier. De rookgasafvoertemperatuur blijft 30 graden. Ik heb het rookkanaal al verlengt omdat ik dacht dat ik te weinig trek had, instellingen veranderd, maar niets helpt. Er was een lichte verhogijng van de rookgastemperatuur toen ik de fan in de hoogste stand zette. Ik gebruik a1 pellets van agriselect
Heeft iemand nog tips?
gr wijnand
Citaat van Jvl op 18 maart 2020, 07:52Hallo,
Het gloeispiraal iets naar voren zetten. Dat heeft bij mij ook geholpen. Een halve cm was bij mij al genoeg.
Hallo,
Het gloeispiraal iets naar voren zetten. Dat heeft bij mij ook geholpen. Een halve cm was bij mij al genoeg.
Citaat van wijnand op 18 maart 2020, 07:52De ketel gaat wel branden maar bereikt in de “load wood”(opstart) fase niet de ingestelde rookgastemperatuur. volgens de handleiding moet die op 53 graden staan, ik heb m al op het minimum van 40 graden gezet. Na 2 a 3 keer opstarten bereikt de ketel de fire on en daarna de bedrijfsstatus ,de rookgastemp. blijft bij deze stand tussen de 40 en 50 graden. Volgens de handleiding zou die tussen de 100 en 200 graden moeten zitten. Heeft iemand hier nog een idee? Ik hoor t graag! 🙂
De ketel gaat wel branden maar bereikt in de “load wood”(opstart) fase niet de ingestelde rookgastemperatuur. volgens de handleiding moet die op 53 graden staan, ik heb m al op het minimum van 40 graden gezet. Na 2 a 3 keer opstarten bereikt de ketel de fire on en daarna de bedrijfsstatus ,de rookgastemp. blijft bij deze stand tussen de 40 en 50 graden. Volgens de handleiding zou die tussen de 100 en 200 graden moeten zitten. Heeft iemand hier nog een idee? Ik hoor t graag! 🙂
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 18 maart 2020, 07:52Je kunt proberen de pellettoevoer op alle standen te verhogen, te weinig pellets te weinig warmte ontwikkeling en of te veel trek
Je kunt proberen de pellettoevoer op alle standen te verhogen, te weinig pellets te weinig warmte ontwikkeling en of te veel trek
Citaat van wijnand op 18 maart 2020, 07:52Probleem is opgelost! De rookgas temperatuursensor zat niet in het rookkanaal maar hing er los bij. Bedankt voor t meedenken
Probleem is opgelost! De rookgas temperatuursensor zat niet in het rookkanaal maar hing er los bij. Bedankt voor t meedenken
Citaat van maritime op 18 maart 2020, 07:52Ik heb zelf ook een Artlel 24Kw.
Dit zijn de fabrieks instellingen voor pellets toevoer artel 24 Kw.
PR04 2.6
PR05 2.7
PR06 2
PR07 2.6
PR08 3.3
PR09 3.9
PR10 4.4
Dit voor de ventilator.
PR016 1800
PR017 2000
PR018 1400
PR019 1660
PR020 1920
PRO21 2180
PRO22 2450
Vanuit deze instellingen kun hierna fijn tunen aan de hand van de soort pellets gebruikt worden.
Ik heb zelf ook een Artlel 24Kw.
Dit zijn de fabrieks instellingen voor pellets toevoer artel 24 Kw.
PR04 2.6
PR05 2.7
PR06 2
PR07 2.6
PR08 3.3
PR09 3.9
PR10 4.4
Dit voor de ventilator.
PR016 1800
PR017 2000
PR018 1400
PR019 1660
PR020 1920
PRO21 2180
PRO22 2450
Vanuit deze instellingen kun hierna fijn tunen aan de hand van de soort pellets gebruikt worden.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 18 maart 2020, 07:52Vergeten bij de installatie deze er goed in te steken?
Vergeten bij de installatie deze er goed in te steken?
Citaat van wijnand op 18 maart 2020, 07:52Goedenavond,
De artel werkt helaas nog niet naar behoren 🙁 De rookgastemperatuur loopt in de load wood fase wel op maar wordt niet gedetecteerd door de computer. Met andere woorden, op het scherm blijft de waarde 30 graden maar in werkelijkheid loopt de temperatuur wel op. Als ik tijdens de load woodfase in het menu ga (bv ff naar UT01) en dan weer terug, staat de temperatuur in het scherm 15 a 20 graden hoger (hangt af van de tijd dat de ketel in de opstartfase zit). Vervolgens doet de ketel het prima. Helaas begint t gelazer opnieuw als de ketel bij de volgende warmtevraag van de kamerthermostaat opnieuw op wil starten. Heeft hier iemand een idee wat het kan zijn. Rookgastemperatuursensor is al vervangen maar dit hielp niet.
Goedenavond,
De artel werkt helaas nog niet naar behoren 🙁 De rookgastemperatuur loopt in de load wood fase wel op maar wordt niet gedetecteerd door de computer. Met andere woorden, op het scherm blijft de waarde 30 graden maar in werkelijkheid loopt de temperatuur wel op. Als ik tijdens de load woodfase in het menu ga (bv ff naar UT01) en dan weer terug, staat de temperatuur in het scherm 15 a 20 graden hoger (hangt af van de tijd dat de ketel in de opstartfase zit). Vervolgens doet de ketel het prima. Helaas begint t gelazer opnieuw als de ketel bij de volgende warmtevraag van de kamerthermostaat opnieuw op wil starten. Heeft hier iemand een idee wat het kan zijn. Rookgastemperatuursensor is al vervangen maar dit hielp niet.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Wie al langer actief is op het pelletkachelforum weet dat warmte en sfeer vaak samen gaan. Een pelletkachel zorgt voor een efficiënte en comfortabele verwarming van je woning, maar er zijn ook momenten waarop je vooral op zoek bent naar gezelligheid zonder extra warmte. Precies daar komt de waterdamphaard in beeld. In dit uitgebreide blog […]
In een tijd waarin consumenten letten op prijs, beschikbaarheid en gemak, is het aanbieden van producten in grote aantallen een bewezen succesformule. Bedrijven die dit goed aanpakken, combineren een breed assortiment met slimme inkoop en praktische productbundels. Een sterk voorbeeld hiervan is Outlethal.nl. Waar veel webshops zich focussen op één niche, kiest Outlethal.nl juist voor […]
Binnen het pelletkachelforum zien we het al jaren terug: elke keer wanneer benzine, diesel of gas duurder wordt, ontstaat dezelfde vraag — gaan pellets nu ook stijgen? Het korte antwoord: niet op dezelfde manier. En dat is precies waarom steeds meer mensen zich verdiepen in een pelletkachel als alternatief voor gas. Waarom brandstoffen zoals benzine […]