Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Pelletkachel Cv Versus Stadsverwarming
Citaat van dina op 23 mei 2019, 04:54Hallo,
Wij gaan verhuizen en willen ipv een houtkachel, die zit er nu in, een pelletkachel aan schaffen. Nu lees ik veel over de pelletkachel CV en dat je die kan aansluiten op de CV. Ons nieuwe huis, en dat is ook de grootste reden dat we een pelletkachel willen, wordt verwarmd met stadsverwarming.
- Nu mijn vragen: . Is het mogelijk om een pelletkachel CV aan te sluiten op de stadsverwarming en vloerverwarming?
- Waar wordt de pelletkachel precies op aangesloten? Moeten er leidingen naar de stadsverwarming of wordt het aangesloten op de leiding van de radiatoren?
- Is het eenvoudig om een pelletkachel CV aan te sluiten op een bestaande schoorsteen die geschikt is voor een houtkachel? ( het is geen ouderwetse stenen schoorsteen maar een rvs dubbelwandig rookkanaal.
- Wat kost het om een pelletkachel CV aan te slutien?
Andere informatie is ook welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken en antwoorden.
groet, dina.
Hallo,
Wij gaan verhuizen en willen ipv een houtkachel, die zit er nu in, een pelletkachel aan schaffen. Nu lees ik veel over de pelletkachel CV en dat je die kan aansluiten op de CV. Ons nieuwe huis, en dat is ook de grootste reden dat we een pelletkachel willen, wordt verwarmd met stadsverwarming.
- Nu mijn vragen: . Is het mogelijk om een pelletkachel CV aan te sluiten op de stadsverwarming en vloerverwarming?
- Waar wordt de pelletkachel precies op aangesloten? Moeten er leidingen naar de stadsverwarming of wordt het aangesloten op de leiding van de radiatoren?
- Is het eenvoudig om een pelletkachel CV aan te sluiten op een bestaande schoorsteen die geschikt is voor een houtkachel? ( het is geen ouderwetse stenen schoorsteen maar een rvs dubbelwandig rookkanaal.
Andere informatie is ook welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken en antwoorden.
groet, dina.
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 23 mei 2019, 04:54Het zijn veel vragen Stadsverwarming zou ik niet weten voor de andere vragen kunt u beter een goede installateur zoeken De kachel kan op het bestaande dubbelwandige kanaal Het aansluiten is maat werk en kan niet zomaar beantwoorde worden op een forum
Het zijn veel vragen Stadsverwarming zou ik niet weten voor de andere vragen kunt u beter een goede installateur zoeken De kachel kan op het bestaande dubbelwandige kanaal Het aansluiten is maat werk en kan niet zomaar beantwoorde worden op een forum
Citaat van dina op 23 mei 2019, 04:54Het zijn veel vragen Stadsverwarming zou ik niet weten voor de andere vragen kunt u beter een goede installateur zoeken De kachel kan op het bestaande dubbelwandige kanaal Het aansluiten is maat werk en kan niet zomaar beantwoorde worden op een forum
Oke dank je wel voor het antwoorden. blijkbaar zijn er weinig mensen hier die stadsverwarming hebben..
Het zijn veel vragen Stadsverwarming zou ik niet weten voor de andere vragen kunt u beter een goede installateur zoeken De kachel kan op het bestaande dubbelwandige kanaal Het aansluiten is maat werk en kan niet zomaar beantwoorde worden op een forum
Oke dank je wel voor het antwoorden. blijkbaar zijn er weinig mensen hier die stadsverwarming hebben..
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 23 mei 2019, 04:54Stadsverwarming is inderdaad een geval apart maar niet onmogelijk:
- Ja dat is mogelijk
- De ringleiding in uw woning krijg een nieuwe toevoer en de stadstoevoer gaat dicht
- Met een dubbeelwandig rookkanaal kan dit prima, een stenen kanaal is niet mogelijk ivm condensatie
- Daarvoor moet u toch echt iemand laten langskomen om dit te bekijken
Stadsverwarming is inderdaad een geval apart maar niet onmogelijk:
- Ja dat is mogelijk
- De ringleiding in uw woning krijg een nieuwe toevoer en de stadstoevoer gaat dicht
- Met een dubbeelwandig rookkanaal kan dit prima, een stenen kanaal is niet mogelijk ivm condensatie
Citaat van dina op 23 mei 2019, 04:54
- Ja dat is mogelijk
Bedamkt Mark voor je uitleg. 🙂
Heb ik nog een vraagje. Moet je een buffervat aanschaffen bij een pelletkachel CV? Ik las dat ergens.
Ben me aan het orienteren en wil inde toekomst ook een zonneboiler en dan de pelletkachel daar op aan sluiten.. Zit dus nu niet te wachten op een extra investering in een buffervat.
alvast bedankt.
- Ja dat is mogelijk
Bedamkt Mark voor je uitleg. 🙂
Heb ik nog een vraagje. Moet je een buffervat aanschaffen bij een pelletkachel CV? Ik las dat ergens.
Ben me aan het orienteren en wil inde toekomst ook een zonneboiler en dan de pelletkachel daar op aan sluiten.. Zit dus nu niet te wachten op een extra investering in een buffervat.
alvast bedankt.
Citaat van Pelletkachelforum beheer op 23 mei 2019, 04:54Buffervat is zeker aan te raden zodat je pelletkachel een mooie tijd kan werken en niet snel condenseert.
Buffervat is zeker aan te raden zodat je pelletkachel een mooie tijd kan werken en niet snel condenseert.
Citaat van maritime op 23 mei 2019, 04:54Ik zou wel een buffervat aanschaffen. Op de buffervat kan je dan ook een zonneboiler op aansluiten plus je warmwater systeem.
Ik zou wel een buffervat aanschaffen. Op de buffervat kan je dan ook een zonneboiler op aansluiten plus je warmwater systeem.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.