Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

petsgifts
Trotse sponsor van het pellekachelforum

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Watertemperatuur Van De Cv Regelen

Hallo Ik heb een piazzetta cv kachel serie P963

Deze valt regelmatig in de storing E3.

De kachel helemaal schoongemaakt andere pellets geprobeerd maar helaas.

Nu staat er als melding in het boekje bij de waarschuwing: de watertemperatuur in de ketel heeft de vooraf ingestelde limiet overschreden en de thermosstaat is in werking getreden.

Hoe kan ik de watertemperatuur instellen???

Heb je de pelletkachel ontlucht?

Heb je de pelletkachel ontlucht?

Ja er zit geen lucht meer in. En bij elke nieuwe start na de E melding ontlucht de pomp ook nog eens automatisch.

het lijkt erop dat als het water een temp. van 60c heeft bereikt hij in deze storing valt. daarom de vraag of die temperatuur hoger is in te stellen en hoe?

Hoe oud is de kachel? Is er groot onderhoud verricht.

De maximum temperatuur is vaak >80 gr

Zijn de problemen dit seizoen begonnen? Het kan zijn dat de pomp niet gaat draaien bij de 60 gr.

Hoe oud is de kachel? Is er groot onderhoud verricht.

De maximum temperatuur is vaak >80 gr

Zijn de problemen dit seizoen begonnen? Het kan zijn dat de pomp niet gaat draaien bij de 60 gr.

De kachel hebben we een half jaar. Ik heb hem helemaal schoon gemaakt . Het is geen nieuwe en heeft 1000 branduren erop zitten. Misschien een raar antwoord maar als de pomp niet draaide dan word de verwarming toch ook niet warm? (bij het helemaal opnieuw opstarten hoor je de pomp ontluchten.)

De radiatoren worden wel warm begrijp ik wanneer valt de kachel in storing?

Anders contact opnemen met Adwin Danko adpellet Nederlandse importeur van Piazzetta.

Ik weet niet of ik u de instellingen mag geven maar Adwin weet dat ongetwijfeld.

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.