Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Milano Kachel
Citaat van Bill op 22 april 2019, 08:17Hallo,
Na 35 jaar een openhaard en later een houtkachel te hebben gestookt. Zijn we over gestapt op een Pelletkachel.
Niet nieuw gekocht. Een bestaande schoorsteen laten aanpassen, flexibele kanaal er in laten maken.
Het gaat om de Artel Milano.
Wat ik niet voor elkaar krijg is dat de kachel uit gaat op een bepaalde temperatuur,
En soms gaat die uit, en dan staat er wacht koelen.
Wie weet hoe ik het goed kan instellen.
On
Menu 04
Mode stand-byN8-4-06
Delta …t
Uit autoBill
Hallo,
Na 35 jaar een openhaard en later een houtkachel te hebben gestookt. Zijn we over gestapt op een Pelletkachel.
Niet nieuw gekocht. Een bestaande schoorsteen laten aanpassen, flexibele kanaal er in laten maken.
Het gaat om de Artel Milano.
Wat ik niet voor elkaar krijg is dat de kachel uit gaat op een bepaalde temperatuur,
En soms gaat die uit, en dan staat er wacht koelen.
Wie weet hoe ik het goed kan instellen.
On
Menu 04
Mode stand-by
N8-4-06
Delta …t
Uit auto
Bill
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 22 april 2019, 08:17Bij N8-4-06 bv 2 invoeren De kachel gaat dan uit als de gewenst temperatuur met 2 gr overschreden wordt en gaat weer aan als de temperatuur 2 gr onder de gewenste temperatuur is gedaald.
Bij N8-4-06 bv 2 invoeren De kachel gaat dan uit als de gewenst temperatuur met 2 gr overschreden wordt en gaat weer aan als de temperatuur 2 gr onder de gewenste temperatuur is gedaald.
Citaat van Bill op 22 april 2019, 08:17Bij N8-4-06 bv 2 invoeren De kachel gaat dan uit als de gewenst temperatuur met 2 gr overschreden wordt en gaat weer aan als de temperatuur 2 gr onder de gewenste temperatuur is gedaald.
Bedankt voor de reactie,
Ik heb nu in het scherm staan.
05
N-8-4-02
Tijdsduur uitgaanIs dit correct, als ik in. Het menu N-8-4-06 ben kan ik dus alleen de 06 veranderen.
Wat houd wacht koelen in, want daar blijft de kachel op staan.
Bill
Bij N8-4-06 bv 2 invoeren De kachel gaat dan uit als de gewenst temperatuur met 2 gr overschreden wordt en gaat weer aan als de temperatuur 2 gr onder de gewenste temperatuur is gedaald.
Bedankt voor de reactie,
05
N-8-4-02
Tijdsduur uitgaan
Is dit correct, als ik in. Het menu N-8-4-06 ben kan ik dus alleen de 06 veranderen.
Bill
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 22 april 2019, 08:17Nee je moet delta t hebben Met de rechter pijlen kun je door het menu scrollen linker pijlen kun je de waarde veranderen Wat je aangeeft is de tijd die de kachel nodig heeft om uit te schakelen Ik weet niet of de kachel daar iets mee doet omdat dit afhankelijk is van de temperatuur van de rook gas temperatuur sensor. Tijdsduur uitgaan staat normaal op 10 Dus met de linker knoppen de instellingen veranderen Kijk wel uit en noteer de orginele waarden anders zijn de instellingen in de hobbel. Als de kachel op wacht koelen blijft staan is deze nog te warm om weer op te starten Dit kan je overrulen door een paar keer op start te duwen.
Nee je moet delta t hebben Met de rechter pijlen kun je door het menu scrollen linker pijlen kun je de waarde veranderen Wat je aangeeft is de tijd die de kachel nodig heeft om uit te schakelen Ik weet niet of de kachel daar iets mee doet omdat dit afhankelijk is van de temperatuur van de rook gas temperatuur sensor. Tijdsduur uitgaan staat normaal op 10 Dus met de linker knoppen de instellingen veranderen Kijk wel uit en noteer de orginele waarden anders zijn de instellingen in de hobbel. Als de kachel op wacht koelen blijft staan is deze nog te warm om weer op te starten Dit kan je overrulen door een paar keer op start te duwen.
Citaat van Bill op 22 april 2019, 08:17Bedankt voor de reactie,
05
N-8-4-02
Tijdsduur uitgaanIs dit correct, als ik in. Het menu N-8-4-06 ben kan ik dus alleen de 06 veranderen.
Bill
wat u bedoelt met delta T dat snap ik niet,
wacht koelen blijft in het display staan, en de kachel is koud. met de aan/uit knop kan je het uitzetten. dat klopt
kan ik ook foto’s bijvoegen? dat maak t het misschien wat makkelijker
Bill
Bedankt voor de reactie,
05
N-8-4-02
Bill
wacht koelen blijft in het display staan, en de kachel is koud. met de aan/uit knop kan je het uitzetten. dat klopt
Bill
Citaat van Bill op 22 april 2019, 08:17wat u bedoelt met delta T dat snap ik niet,
BillIn het menu N-8-4-6
Zie ik DELTA-T
Daar onder staat: uit-auto
Moet die aan staan?Boven in het menu staat: 02.0 c
Maar ik krijg uit- auto niet veranderd
Bill
Bill
In het menu N-8-4-6
Zie ik DELTA-T
Daar onder staat: uit-auto
Moet die aan staan?
Boven in het menu staat: 02.0 c
Maar ik krijg uit- auto niet veranderd
Bill
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 22 april 2019, 08:17Als je nu ook de oplossing hier plaatst dan hebben andere leden er ook iets aan.
Als je nu ook de oplossing hier plaatst dan hebben andere leden er ook iets aan.
Citaat van Bill op 22 april 2019, 08:17Ik heb de oplossing nog niet. Ik ga volgende week even naar een bedrijf wat dit merk verkoopt. Die hebben het kanaal voor mij aangepast
Ik heb de oplossing nog niet. Ik ga volgende week even naar een bedrijf wat dit merk verkoopt. Die hebben het kanaal voor mij aangepast
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 22 april 2019, 08:17OK we wachten af naar aanleiding van je volgende probleem dacht ik dat het opgelost was.
OK we wachten af naar aanleiding van je volgende probleem dacht ik dat het opgelost was.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.