Forum

Merken

Leveranciers

Ervaringen

Pelletkachelforum

1. Pelletkachels
  2. Pelletkachel onderhoud
  3. Pelletkachel rookkanaal
  4. En meer…

Pelletkachelmerken

1. Pelletkachel merken
  2. Ervaringen met merken
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Pelletkachel Leveranciers

1. Pelletkachel leveranciers
  2. Ervaringen
  3. Pelletkachel modellen
  4. En meer…

Ervaringen

1. Ervaringen met merken
  2. Ervaringen leveranciers
  3. Ervaringen met instellingen
  4. En meer…
of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Ravelli Natura 7 Start Wel Maar…….

Hallo,

Heb vorig jaar in Italie de ravelli natura 7 gekocht. Heb hier een dealer gevonden die zo vriendelijk was om hem te installeren, so far so good.

Vanochtend kom ik in de kamer en staat er een al-05 storing op de kachel. De kachel uitgezet en vervolgens weer aangezet maar het bakje draait niet en er worden ook geen pellets geladen, Wel begint er na een tijdje een ventilator te draaien zoals die altijd begint zogauw de pellet in de brand vliegen.

Heeft iemand misschien enig idee wat hier aan te doen is ?

Remco

*edit*

Ook worden er geen pellets geladen, wel gaat hij na 5 minuten gewoon verder met zijn reguliere progamma maar ja, er zitten dan te weinig pellets in om de vlam erin te krijgen.

*edit2*

Heb nu zelf pellets in de bak gegooid en hij onsteekt ook gewoon. Het lijkt er dus op dat de opstartprocedure niet goed gaat. iemand enig idee of dat aan te passen is ?

al 5 betekent geen ontsteking.

kachel nogmaals opstarten deze gaat dan eerst in de afsluit fase zie zandloper, daarna start deze gewoon weer op.

Eventueel pellettoevoer in de opstart fase verhogen.

al 5 betekent geen ontsteking.

kachel nogmaals opstarten deze gaat dan eerst in de afsluit fase zie zandloper, daarna start deze gewoon weer op.

Eventueel pellettoevoer in de opstart fase verhogen.

Dit was het niet, dit had ik al een aantal keren geprobeerd.

Zogauw ik de kachel aanzette ging het bakje niet draaien en werden er geen pellets geladen. Na een paar minuten ging de kachel wel verder met zn gewone progamme, dus hij ging gloeien en op reguliere manier pellets bijladen maar aangezien er niet genoeg pellets inzaten begon hij ook niet te branden.

Ik heb de kachel uitgezet, pelletbakje handmatig gevuld, kachel aangezet wat uiteindelijk resulteerde in een ontbranding. Na 2 uurtjes hoog stoken heb ik hem weer uit gezet en weer aangezet waarna het bakje weer gewoon kantelde. Ik vermoed dat er iets tussen heeft gezeten waardoor de kachel zichzelf “beschermde”. Gelukkig werkt alles weer normaal, dank voor je antwoord

Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.

Doelgroep en inhoud:

Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud​.

Technische discussies:

Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.

Interactieve community:

Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.

Informatie over leveranciers:

Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.