Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Storing Cmg Lp6 Eirene
Citaat van peter0303 op 17 oktober 2018, 16:27hallo,
Kan mij iemand info geven over een cmg dealer ? Het volgende is aan de hand. Ik heb vorig jaar december een pelletkachel gekocht bij de firma pelletkachelcenter /geleen.het betreft een cmg lp6up eirene monde.Sinds eergisteren krijg ik het niet meer aan de praat. Alsd ik op de aan-uit knop druk verschijnt er op t scherm in t italiaans: Tfumi alta (rookgastemp hoog) en daarna pulizia (af).de rookgasventilator loopt maximaal en blijft dit doen zolang ik de stekker niet uitrek. Dit terwijl de kachel steenkoud is.Ik kan ook verders niks veranderen aan t menu of instellingen,het menu is ook erg miniem geworden en de taal kan ik ook niet meer veranderen. Het inschieten van nieuwe software wil ook niet lukken. Mijn cmg deal is dit jaar door een tragisch motorongeluk om t leven gekomen en hierdoor kan ik geen beroep meer op hem doen. Mijn kachel is pas een jaar oud en heb nog garantie. Een ex medewerker van de firma vermoed ook dat de printplaat defect is. Waar haal ik een printplaat vandaan? Hopelijk kan iemand mij helpen, het wordt langzaam koud in ons huis
hallo,
Kan mij iemand info geven over een cmg dealer ? Het volgende is aan de hand. Ik heb vorig jaar december een pelletkachel gekocht bij de firma pelletkachelcenter /geleen.het betreft een cmg lp6up eirene monde.Sinds eergisteren krijg ik het niet meer aan de praat. Alsd ik op de aan-uit knop druk verschijnt er op t scherm in t italiaans: Tfumi alta (rookgastemp hoog) en daarna pulizia (af).de rookgasventilator loopt maximaal en blijft dit doen zolang ik de stekker niet uitrek. Dit terwijl de kachel steenkoud is.Ik kan ook verders niks veranderen aan t menu of instellingen,het menu is ook erg miniem geworden en de taal kan ik ook niet meer veranderen. Het inschieten van nieuwe software wil ook niet lukken. Mijn cmg deal is dit jaar door een tragisch motorongeluk om t leven gekomen en hierdoor kan ik geen beroep meer op hem doen. Mijn kachel is pas een jaar oud en heb nog garantie. Een ex medewerker van de firma vermoed ook dat de printplaat defect is. Waar haal ik een printplaat vandaan? Hopelijk kan iemand mij helpen, het wordt langzaam koud in ons huis
Citaat van Pelletkachelheerenveen op 17 oktober 2018, 16:27www.dreamfire.nl is verkoper van cmg pelletkachels
Zoals jij het verhaal omschrijft kan de rookgas temperatuur meter defect zijn.
De kachel meet dan een veel te hoge waarde en denkt dat hij oververhit is de rookgasmotor gaat op volle toeren draaien.
http://www.dreamfire.nl is verkoper van cmg pelletkachels
Zoals jij het verhaal omschrijft kan de rookgas temperatuur meter defect zijn.
De kachel meet dan een veel te hoge waarde en denkt dat hij oververhit is de rookgasmotor gaat op volle toeren draaien.
Citaat van peter0303 op 17 oktober 2018, 16:27www.dreamfire.nl is verkoper van cmg pelletkachels
Zoals jij het verhaal omschrijft kan de rookgas temperatuur meter defect zijn.
De kachel meet dan een veel te hoge waarde en denkt dat hij oververhit is de rookgasmotor gaat op volle toeren draaien.
ik heb dit euvel nog een keer gehad.Toen was de spanning uitgevallen (de kachel stond uit) .Toen kreeg ik ook opeens alleen maar italiaans op t display. Gelukkig kon toen nieuwe software via de usb aansluiting geupload worden. Daarna had ik ook weer gewoon alle functies in t nederlands. Nu zijn de functies erg summier en ook nog in t italiaans.De ruimte temperatuur is ook niet meer zichtbaar.De kachel heeft de dag ervoor normaal gebrand. DE volgende dag moest een groep uitgezet worden ivm E-werkzaamheden, de kachel was uit.Ik kan nergens op t WWW iets vinden van dit type kachels.Nu kan ik ook geen software uploaden, de usb poort reageert niet.Nadat ik op de aan uit knop heb gedrukt verschijnt tfumi alta, na nog eens te drukken kom pulizia en t groene led naast de aan uit knop knippert. Voor de rest doet hij niks meer.
http://www.dreamfire.nl is verkoper van cmg pelletkachels
Zoals jij het verhaal omschrijft kan de rookgas temperatuur meter defect zijn.
De kachel meet dan een veel te hoge waarde en denkt dat hij oververhit is de rookgasmotor gaat op volle toeren draaien.
ik heb dit euvel nog een keer gehad.Toen was de spanning uitgevallen (de kachel stond uit) .Toen kreeg ik ook opeens alleen maar italiaans op t display. Gelukkig kon toen nieuwe software via de usb aansluiting geupload worden. Daarna had ik ook weer gewoon alle functies in t nederlands. Nu zijn de functies erg summier en ook nog in t italiaans.De ruimte temperatuur is ook niet meer zichtbaar.De kachel heeft de dag ervoor normaal gebrand. DE volgende dag moest een groep uitgezet worden ivm E-werkzaamheden, de kachel was uit.Ik kan nergens op t WWW iets vinden van dit type kachels.Nu kan ik ook geen software uploaden, de usb poort reageert niet.Nadat ik op de aan uit knop heb gedrukt verschijnt tfumi alta, na nog eens te drukken kom pulizia en t groene led naast de aan uit knop knippert. Voor de rest doet hij niks meer.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.
Een goed draaiende pelletkachel is zuinig, schoon en betrouwbaar, maar alleen als je hem regelmatig onderhoudt. Veel eigenaren weten hoe ze het glas moeten reinigen, maar het volledig pelletkachel schoonmaken vraagt meer: denk aan de brander, de aspot, de warmtewisselaar en de rookgasafvoer. In dit artikel doorloop je het hele proces in zeven heldere stappen, […]
Een pelletkachel aanschaffen is een slimme stap richting duurzamer verwarmen, maar de aanschafkosten kunnen flink oplopen. Gelukkig bestaan er verschillende regelingen waarmee je als huiseigenaar een deel van die kosten terugkrijgt. In dit artikel lees je welke pelletkachel subsidie mogelijkheden er in 2026 zijn, aan welke voorwaarden je moet voldoen en hoe je een aanvraag […]
Een pelletkachel kopen is een beslissing die je niet overhaast wilt nemen. De aanschafprijs varieert sterk, de installatiekosten tellen flink mee en niet elk model past bij elke woning. Toch is de populariteit van pelletkachels in 2026 nog steeds groot, zeker nu veel huishoudens op zoek zijn naar een efficiënte aanvulling op of alternatief voor […]
