Pelletkachelforum
- Pelletkachels
- Pelletkachel onderhoud
- Pelletkachel rookkanaal
- En meer…
Pelletkachelmerken
- Pelletkachel merken
- Ervaringen met merken
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Pelletkachel Leveranciers
- Pelletkachel leveranciers
- Ervaringen
- Pelletkachel modellen
- En meer…
Ervaringen
- Ervaringen met merken
- Ervaringen leveranciers
- Ervaringen met instellingen
- En meer…
Martens Pellets Ervaringen?
Citaat van Adeo op 17 oktober 2018, 16:27Is ook geen EN plus, en als je op de site van die firma kijkt worden hun pellets vooral gebruikt voor energiecentrales e.d..
Waarschijnlijk zijn de normen (Din+) veel lager als de ENplus.
Jammer dat je een dergelijke reactie krijgt van je leverancier.
Overigens is het stempel van ENplus op de zak ook niet alles, blijkt nogal eens misbruikt te worden, kijk maar naar de bovenstaande link van de Admin.
Is ook geen EN plus, en als je op de site van die firma kijkt worden hun pellets vooral gebruikt voor energiecentrales e.d..
Waarschijnlijk zijn de normen (Din+) veel lager als de ENplus.
Jammer dat je een dergelijke reactie krijgt van je leverancier.
Overigens is het stempel van ENplus op de zak ook niet alles, blijkt nogal eens misbruikt te worden, kijk maar naar de bovenstaande link van de Admin.
Citaat van Reinos op 17 oktober 2018, 16:27
Screenshot_20171219-211622 klein.jpgIk heb nu na enkele jaren deze pellets uit Someren. De kwaliteit wisselt, maar de laatste partij is echt slecht. Er zitten metaaldeeltjes in. Na een dag stoken is er een harde koek in het verbrandingsbakje. Ik heb de pellets in water gelegd zodat ze uit elkaar vallen en dan zijn de metaaldeeltjes duidelijk zichtbaar. De reactie van mijn leverancier: dan koop je ze toch niet meer. Het kan dus zijn dat ze wel gecertificeerd zijn, maar dat ze niet meer in die kwaliteit produceren.
Beste Twan,
Bedankt voor je reactie. Was deze van plan aan te schaffen maar heb na het lezen van jouw ervaring met deze pellets toch wel mijn twijfels. De Olimp pellets welke ik bij mijn kachel heb gekregen bevallen me goed. Als ik deze per pellet koop is de prijs hetzelfde als de Martens pellets dus denk ik dat ik bij de Olimp pellets blijf.
Screenshot_20171219-211622 klein.jpgIk heb nu na enkele jaren deze pellets uit Someren. De kwaliteit wisselt, maar de laatste partij is echt slecht. Er zitten metaaldeeltjes in. Na een dag stoken is er een harde koek in het verbrandingsbakje. Ik heb de pellets in water gelegd zodat ze uit elkaar vallen en dan zijn de metaaldeeltjes duidelijk zichtbaar. De reactie van mijn leverancier: dan koop je ze toch niet meer. Het kan dus zijn dat ze wel gecertificeerd zijn, maar dat ze niet meer in die kwaliteit produceren.
Beste Twan,
Bedankt voor je reactie. Was deze van plan aan te schaffen maar heb na het lezen van jouw ervaring met deze pellets toch wel mijn twijfels. De Olimp pellets welke ik bij mijn kachel heb gekregen bevallen me goed. Als ik deze per pellet koop is de prijs hetzelfde als de Martens pellets dus denk ik dat ik bij de Olimp pellets blijf.
Citaat van JeanD op 17 oktober 2018, 16:27Heb vandaag 2 zakken van 25 kg gekocht voor €11,90 in Zutendaal. De pellets zijn erg stoffig en verkruimelen gemakkelijker dan de plospans die ik tot nu toe naar tevredenheid heb gebruikt. Prijsverschil is aanzienlijk: 20% goedkoper. Nu hopen dat ze een beetje willen branden…
Heb vandaag 2 zakken van 25 kg gekocht voor €11,90 in Zutendaal. De pellets zijn erg stoffig en verkruimelen gemakkelijker dan de plospans die ik tot nu toe naar tevredenheid heb gebruikt. Prijsverschil is aanzienlijk: 20% goedkoper. Nu hopen dat ze een beetje willen branden…
Citaat van JeanD op 17 oktober 2018, 16:27Inmiddels door de 50kg aan green energy pellets heen, in 75 branduren. 14 uur per dag, met vrieskou buiten en 20 graden binnen overdag in een redelijk geïsoleerde woonkamer van 45m2
Inmiddels door de 50kg aan green energy pellets heen, in 75 branduren. 14 uur per dag, met vrieskou buiten en 20 graden binnen overdag in een redelijk geïsoleerde woonkamer van 45m2
Citaat van JeanD op 17 oktober 2018, 16:27De pellets voldeden enigszins. Er was slakvorming zodat het branderbakje iedere ochtend stevig moest worden geborsteld.
Het bijvullen gaat gepaard met wat stofontwikkeling en zit er veel gruis tussen de korrels. Het raampje wordt niet noemenswaardig viezer en de instellingen hoeven niet bijgesteld (Julia). Ik ga denk ik terug naar de plospans. Het voordeel van 75 euro op jaarbasis weegt niet op tegen de gemelde nadelen.
De pellets voldeden enigszins. Er was slakvorming zodat het branderbakje iedere ochtend stevig moest worden geborsteld.
Het bijvullen gaat gepaard met wat stofontwikkeling en zit er veel gruis tussen de korrels. Het raampje wordt niet noemenswaardig viezer en de instellingen hoeven niet bijgesteld (Julia). Ik ga denk ik terug naar de plospans. Het voordeel van 75 euro op jaarbasis weegt niet op tegen de gemelde nadelen.
Citaat van JeanD op 17 oktober 2018, 16:27Okay, ik gebruik ook nog 2m3 gas per dag om het ’s nachts niet onder de 14 graden te laten komen en ’s ochtends de kachel mee te helpen met opwarmen.
Okay, ik gebruik ook nog 2m3 gas per dag om het ’s nachts niet onder de 14 graden te laten komen en ’s ochtends de kachel mee te helpen met opwarmen.
Het Pelletkachelforum is een interactief platform bedoeld voor consumenten, dealers, en installateurs van pelletkachels. Het forum biedt een breed scala aan onderwerpen en gedetailleerde uitleg over pelletkachels en hun toebehoren. Deze onderwerpen omvatten technische aspecten, onderhoud, en algemene discussies gerelateerd aan pelletkachels en hun gebruik.
Doelgroep en inhoud:
Het forum richt zich op een breed publiek, variërend van alledaagse gebruikers tot professionals in de sector. Gebruikers kunnen hier informatie vinden die relevant is voor zowel huis-, tuin- en interieurtoepassingen. Dit maakt het een waardevolle bron voor iedereen die geïnteresseerd is in pelletkachels, of het nu gaat om aankoop, installatie, of onderhoud.
Technische discussies:
Een belangrijk aspect van het forum is de focus op de technische details van pelletkachels. Pelletkachels, die werken op pellets – houtstaafjes met een cilindrische vorm – zijn in wezen elektronische kachels die worden aangestuurd door verschillende parameters. Deze parameters zijn cruciaal voor het bereiken van een hoog rendement en lage uitstoot. Het forum biedt gedetailleerde discussies over deze parameters, wat helpt bij het begrijpen en optimaliseren van het gebruik van de kachel.
Interactieve community:
Het forum stimuleert interactie en discussie onder de leden. Met een verscheidenheid aan onderwerpen, van algemene vragen over pelletkachels tot specifieke technische problemen, biedt het platform een ruimte voor gebruikers om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en advies te krijgen van andere enthousiastelingen en professionals. Dit aspect van gemeenschapsbouw is een belangrijke kracht van het forum.
Informatie over leveranciers:
Voor gebruikers die op zoek zijn naar leveranciers van pelletkachels in Nederland, biedt het forum een speciaal subforum. Dit subforum bevat informatie over verschillende leveranciers, wat gebruikers helpt bij het maken van geïnformeerde beslissingen bij de aanschaf van een pelletkachel.