Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 marcel15101966

marcel15101966

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 14 Posts:

Geplaatst op: 02 July 2017 - 06:26 PM

Zaterdag mijn biodom LX 23 KW  in bedrijf gesteld.

Zeer te vrede over de pellet kachel hij staat bij mij in de garage waar ik genoeg ruimte heb.

De eerste emmer zelf gemaakte pellets erin en werkt prima. heb nu zo'n 300 kilo staan  nu nog even flink doordraaien met de pellet machine en ik heb genoeg voor deze winter.

 



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 04 August 2017 - 01:52 PM

en waar maak je de pellets van? let erop dat snelgroeiende bome/planten/gras zorgt voor een zuur en deze je kachel en schoorsteen op gaat eten.

pellets hebben een keurmerk met de bestanddelen welke erin horen.

bladeren schors etc kun je theoretisch zien als as omdat daar geen calorische waarde inzit



#3 marcel15101966

marcel15101966

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 14 Posts:

Geplaatst op: 06 August 2017 - 02:31 PM

en waar maak je de pellets van? let erop dat snelgroeiende bome/planten/gras zorgt voor een zuur en deze je kachel en schoorsteen op gaat eten.

pellets hebben een keurmerk met de bestanddelen welke erin horen.

bladeren schors etc kun je theoretisch zien als as omdat daar geen calorische waarde inzit

ik haal het zaagsel bij een lokale houthandel bij ons in de buurt dit is voornamelijk vuren.

maar wat ik lees op internet over pellet handelaren die ook van alles door het zaagsel heen draaien zoals oud hout met verf en noem maar op

ik weet natuurlijk niet of het hout wat ze zagen van snel groeiende bomen is maar weet wel dat er geen zooi inzit

dus hopen maar dat het goed gaat

gr marcel



#4 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 22 Posts:

Geplaatst op: 10 November 2017 - 10:55 AM

Hallo Marcel,

 

Hoe is deze Biodom nu?

Ik twijfelde en omdat de C15 maar 45 liter kan hebben, wil ik ook deze iets ruimere en hoe bevalt deze tot nu toe?

 

Aaron.



#5 marcel15101966

marcel15101966

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 14 Posts:

Geplaatst op: 12 November 2017 - 03:33 PM

Hallo Marcel,

 

Hoe is deze Biodom nu?

Ik twijfelde en omdat de C15 maar 45 liter kan hebben, wil ik ook deze iets ruimere en hoe bevalt deze tot nu toe?

 

Aaron.

Hallo Aaron de kachel bevalt prima heb wat opstart probleem gehad maar is netjes verholpen door de dealer kwestie van afstellen lucht aan en afvoer 

heb hem nu draaien ook moduleert hij mooi gaan de thermostaat kranen boven dicht omdat het warm is gaat de kachel lager branden omdat beneden alleen de vloer verwarming aan staat 

en met de subsidie is hij 700 euro komt nog wel wat bij voor de kachelpijp

 

gr marcel



#6 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 22 Posts:

Geplaatst op: 17 November 2017 - 01:08 PM

Marcel Bedankt...

Ik weet nu niet online bestellen maar plaatselijk en die laten afregelen na enige tijd.



#7 marcel15101966

marcel15101966

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 14 Posts:

Geplaatst op: 18 November 2017 - 08:03 PM

Marcel Bedankt...

Ik weet nu niet online bestellen maar plaatselijk en die laten afregelen na enige tijd.

Hallo Arron ik heb hem bij de dealer gekocht in aalsmeer  (houtstook enzo) 

maar normaal zijn ze goed afgeregeld en kan je zo stoken volgens de importeur 

gr marcel



#8 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 22 Posts:

Geplaatst op: 25 November 2017 - 10:41 AM

Bedankt,  ik heb deze nu ook, de 21 Kw die ook als 23 kw verkocht word...

De 15 is hoger rendement maar je blijft lopen voor de kleine buffer.....

 

Inderdaad even getest met  zakje witte en daarna bruine pellets en hij regelde alles...

Ook de katte bak korrels, oude over gehouden en flink vochtig in schuurtje maar hij brand echt alles en regelde keurig bij.

Dat is bij de meeste huiskamer kachels wel anders.

 

Alleen zelf persen, kost veel tijd en energie...ook het ophalen.

Wel probeerde ik fijne snippers uit  takken versnipperaar en de kleine gingen er wel door, maar niet puur snippers want als hij vast loopt!

Het kan wel, kleine snippers maar goed droog en niet puur, de gladde pellets moeten ze dan meenemen dus opmengen en nooit teveel...

Ook het uitgraven is flinke klus dus  alleen als proef.

 

Ik ga deze snippers wel inleveren,  de fabriek kan dan bij ophalen pallet met pellets ze verwerken.

Bedankt voor info...






Hosting en Seo door
scheiding