Ga naar inhoud


Mcz Vivo 80 Hydro Pelletaanvoer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 Gast_M_*

Gast_M_*
  • Guests

Geplaatst op: 09 January 2017 - 09:06 PM

Hallo, heb MCZ Vivo 80 hydro geplaatst maar denk dat iets niet klopt! De opstartfase gaat prima ( wormwielsnelheid 1.7 sec ) en daarna brand ie pelletbakje tot bijna aan de gloed leeg en dan komen er pas weer genoeg pellets om het vuur weer hoger te laten branden en dan weer van voren! Dus continu lage vlammen en weer hoge! Wormwiel draait dan met 1.4 sec en draaid om de paar sec effe maar net te weinig om voldoende pellets te laten vallen! In de schoorsteenvegerfunctie ( om de uitlaatgassen te meten op vol vermogen in bv Duitsland waar dit verplicht is! ) draaid ie ook net als in de opstart fase  met 1.7 sec en dan brandt ie voluit! Dus het is geen verstopping van het wormwiel maar denk ik gewoon een te minimale afstelling van het wormwiel! Heb al 5 verschillende soorten pellets met DIN A1 geprobeerd maar geen beter resultaat! Heb Pelletrecept al in alle standen van +3 ( max ) tot -3 gehad en alle luchtstanden van -4 tot +4.

Thermostaat al doorverbonden en ketelthermostaat op max 80 graden gezet! ( Fabrieksinstelling 65 graden ! ) Had er een regelklep tussen gehad wat de kachel minimaal op 60 graden zou houden ( voor condensatie tegen te gaan! ) en deze ook al verwijderd omdat ik daarmee het cv water helemaal niet warm kreeg! De pomp aan temp al op alle temperaturen ingesteld gehad maar die pomp gaat dus nu aan en uit en de aan tijd is te weinig om bv de radiator die het verste weg is op temp te houden! Had liever gezien dat pomp aan kon blijven ( mischien mogelijk? ) Dit is in de schoorsteen functie namelijk het geval en dan haal ik het wel en wordt die radiator goed heet! Dus pomp is sterk genoeg! Dus heel beknopt gezien wordt het water warm gestookt en pomp gaat effe draaien waardoor de kachel afkoeld en intussen het pelletbakje weer leeg gebrand is en de pomp weer stopt! Water heeft geen tijd om de radiator te halen en begint weer alles van voren en dat in enkele minuten! Had hiervoor een houtgestookte cv kachel van 20kw die ik op een heel laag pitje liet branden, dus dacht ik dat dit met deze pelletkachel van ongeveer 16 tot 18 kw toch makkelijk zou moeten kunnen! Er staan trouwens maar 1 grotere radiator en 2 kleine radiatoren  open! Anders werd het helemaal niet warm!

Heb bij een pelletleverancier pelletkachel zien branden en daar lagen continu pellets in branderbakje en vlammen bleven constant op zelfde hoogte branden, dus ik denk dat het de fabrieksinstelling van het wormwiel is wat te laag staat!

Wie heeft met deze kachel ervaring en weet zijn waardes af te lezen?

Mvg M



#2 Gast_aravesteijn_*

Gast_aravesteijn_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 January 2017 - 07:31 PM

Hallo,

Ik heb een cv pelletkackel van 18 kw en die brandde ook slecht, dan weer uit en dan weer helemaal niks! Na veel mailen met leverancier en fabriek heb ik de parameters in het menu op fabrieksinstellingen gezet, de instellingen die er in stonden klopten totaal niet. Nu Brand hij op wat fijn afstelling na goed.dus misschien het probleem zoeken in de parameters, ventilator snelheid,hoeveelheid pellets, enz

#3 Maarten

Maarten

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 10 January 2017 - 07:58 PM

Heb in twee weken denk ik alle mogelijke instellingen gehad! Mag ik vragen welke instellingen u nu heeft gebruikt?

#4 Gast_Arno_*

Gast_Arno_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 January 2017 - 08:42 PM

Ik heb alle parameters veranderd!Ik beb het besturingssysteem van Micro Nova (italiaans), ik hoop dat je er wat aan hebt.Ik heb ze nu zo staan;

Pr1 20'
Pr2 05'
Pr3 60'
Pr4 1,2"
Pr5 1,4"
Pr6 1,2"
Pr7 2,2"
Pr8 2,8"
Pr9 3,2"
Pr10 3,6"
Pr11 60"
Pr12 07 c°
Pr13 50 c°
Pr14 250 c°
Pr15 40 c°
Pr16 1100
Pr17 1070
Pr18 1080
Pr19 1090
Pr20 1100
Pr21 1110
Pr22 1120
Pr23 60'
Pr24 25'
Pr25 00
Pr26 00
Pr27 off
Pr28 100 c°

#5 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 10 January 2017 - 09:13 PM

mcz vivo 80 heeft geen parameters om te regelen

 



#6 Maarten

Maarten

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 10 January 2017 - 10:55 PM

Klopt dit kan ik nergens instellen

#7 Gast_Arno_*

Gast_Arno_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 January 2017 - 09:05 AM

Oké, dan helpt mijn info dus niet, helaas. Dus of de kachel Brand goed en anders maar niet? Zou kunnen maar ik zou toch nog even bij de leverancier/fabriek navragen over instellingen, ik wist ook niet dat het bij die van ons kon. Het kan ook zo zijn dat _gast_ het bij het rechte eind heeft hoor, ik ken ook niet alle pelletkachel. ..

#8 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 January 2017 - 11:50 AM

mcz vivo 80 regelt zichzelf.

wijzigen enkel door verkoper/invoerder met speciale laptop



#9 Gast_Maarten_*

Gast_Maarten_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 January 2017 - 01:14 PM

mcz vivo 80 regelt zichzelf.

wijzigen enkel door verkoper/invoerder met speciale laptop

Wie heeft er een vivo 80 hydro? En zou mij dan willen bellen of mailen?



#10 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 January 2017 - 09:14 PM

kontakt nemen met invoerder fero



#11 Gast_Maarten_*

Gast_Maarten_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 January 2017 - 09:25 PM

Kan alleen met Dealer / verkoper! Maar die doet moeilijk en geeft aan dat bezoek van verdeler mij tussen 200 en 400 euro gaat kosten als het geen fabrikage fout is! Dus wil ik een vergelijking hebben met iemand met dezelfde kachel! Met een beetje geluk iemand uit de buurt waar ik mischien nog zou kunnen kijken!






Hosting en Seo door
scheiding