Ga naar inhoud


- - - - -

Kanalisatie Of Geen Kanalisatie


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Gast_G. van der Heide_*

Gast_G. van der Heide_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 October 2016 - 08:03 AM

Hallo,

 

Wij zijn op zoek naar een pelletkachel voor een exra ruimte van 35 m2. Deze ruimte is een extra woonkamer wat niet ons hoofdverblijf zal zijn.Op zich hebben we hier geen zware kachel voor nodig. Nu heb ik het idee om kanalisatie naar de keuken aan te leggen. De keuken is een L-vorm en weer verbonden met de woonkamer. de te overbruggen afstand is ongeveer 3 meter vanaf de kachel met de mogelijkheid om met 45 graden bochten te werken.. Kanalisatie betekent vaak ook een kachel vanaf 8 kw.

 

Mijn theorie is dat wanneer we in de extra ruimte zitten we de kanalisatie op 50% zetten . Voordeel is dat je de keuken en woonkamer meeverwarmd waar de CV vervolgens niet aanslaat. De kanalisatie zorgt er daarnaast voor dat je een zwaardere kachel kwijt kunt in de ruimte (extra woonkamer) zonder dat het daar te heet wordt. 

 

De vraag is of deze theorie klopt? Daarnaast graag ervaringen met kanalisatie. Ik vraag mij af of de warmte zich via kanalisatie wel goed verspreid door de ruimte en of ik me er niet te veel van voorsstel.

 

Graag jullie reacties,

groet,

 

G.



#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 30 October 2016 - 10:58 AM

Hallo G,

Google eens op Alliance poujoulat.
Misschien een goede oplossing voor je vraag.

Groet Rody

#3 Gast_G. van der Hiede_*

Gast_G. van der Hiede_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 October 2016 - 12:41 PM

Hallo G,

Google eens op Alliance poujoulat.
Misschien een goede oplossing voor je vraag.

Groet Rody

Dit zorgt voor stuwing van de warme lucht maar was nou niet van plan om meer buizen te leggen dan 1. De vraag is dus of een enkel kanaal de warmte hard genoeg uitblaast zodat het zich verdeelt over de ruimte.



#4 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 October 2016 - 01:44 PM

zo kort mogelijk en zonder bochten

anders komt er lauwe lucht uit



#5 Gast_pelletkachelhome_*

Gast_pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 30 October 2016 - 05:03 PM

Wij hebben wel de nodige ervaringen met pelletkachels met kanalisatie.

Als ik uw situatie goed begrijp dan gaat uw verhaal wel werken.

Wij hebben ook een showroom opstelling met kanalisatie welke wij u brandend kunnen laten zien.

Ook hebben wij wel klanten met een kachel met kanalisatie waar u op verzoek misschien wel kunt kijken.

vr. gr. Pelletkachelhome.nl






Hosting en Seo door
scheiding