Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 hugoKB

hugoKB

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 14 October 2016 - 01:53 PM

Beste allen,

 

Nieuw hier, met een specifieke vraag die ik graag wil neerleggen bij (ervarings)deskundigen.

Mijn vrouw heeft een studio, twee aaneengesloten klaslokalen. Bij elkaar zo'n 275-300 m3

Slecht geïsoleerd. Momenteel staan er twee prehistorische gaskachels in die de ruimte nu al nauwelijks warm krijgen.

Ze zijn van plan er lang te blijven dus kan investeren in een efficiënt en milieubewust stooksysteem wel uit.

Raden jullie aan met een pelletkachel of een met pelletCV te werken?

Er staan radiatoren maar die zijn ook erg oud. Dus om die nog te gebruiken...

Ik meen dat er zo'n 14-17 kw nodig is.

Subsidie op kachel zal 500-700 en cv zo'n 2500-3000 euro zijn.

Dus aanschaf versus verbruik versus installatiekosten zal tot een rekensom leiden die doorslaggevend zou kunnen zijn.

 

Hoop op jullie respons!

Groet, Hugo

 



#2 Gast_Jean Ecogeneration_*

Gast_Jean Ecogeneration_*
  • Guests

Geplaatst op: 14 October 2016 - 09:12 PM

Een gewone pelletkachel is in feite luchtverwarming en warme lucht wil omhoog. Als het dak/plafond van de studio slecht geisoleerd is zou ik dit niet adviseren omdat je dan de ruimte nooit aangenaam warm krijgt en veel warmte verliest aan je bovenburen.
In jullie geval zou ik een goedkope pelletketel nemen. Met de subsidie van €3200 daarop ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan met 2 pelletkachels. Zolang de oude radiatoren en leidingen niet lekken kun je die gewoon hergebruiken.

 

Maar misschien moeten jullie overwegen om eerder te investeren in isolatie dat komt zowel je comfort als je portemonnee ten goede.

 

Groet, Jean
Ecogeneration






Hosting en Seo door
scheiding