Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all

Pellet Cv


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Gast_Dennis_*

Gast_Dennis_*
  • Guests

Geplaatst op: 14 April 2016 - 10:12 AM

Dag allen,

 

Wij zijn in de voorbereidende fase van een grote verbouwing. Het idee is om het deel van een boerderij kadastraal te scheiden, en te laten verbouwen tot woonhuis. Nu ben ik gecharmeerd van de "groene" energie, en de mogelijke besparing welke dat mee neemt!

Hier en daar al wat geïnformeerd, maar ik heb last van gevalletje de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

 

Het plan is om een gelijkvloerse woning te maken van 225m2. Er is GEEN gas aansluiting, en dat wil ik zo houden (besparing 3-4000).

Nu wil ik met lage temperatuur vloerverwarming de gehele oppervlakte verwarmen (16-17gr). Voor de woonkamer/keuken (1 ruimte 100m2) wil ik als bij verwarming een pellet kachel.

 

Vraag 1:

Is het mogelijk een pellet cv te nemen voor vloerverwarming/warm water en de pellet kachel uit de woonkamer aan te sluiten op de pellet cv?

En... De grote hamvraag is natuurlijk wat het ongeveer verbruikt jaarlijks. Ik zie dat een pellet cv van 22KW (dielle Idro Smart 22) 0.7-4.7kg per uur verbrand.

Ik wil natuurlijk zo min mogelijk pieken in de verwarming. Altijd 16-17 graden.

Vraag 2:

Is het een reële inschatting dat ik dan ongeveer 3500kg pellets op jaar basis verbrand voor alleen de vloerverwarming/warm water?

Het bij verwarmen is natuurlijk afhankelijk van de temperatuur buiten :)

Vraag 3:

Is het een reële inschatting dat het ongeveer 10 duizend kost voor de cv/warm water voorziening?

Vraag 4:

De aannemer doet al het installatie werk exclusief de cv/pellet kachel/warmte pomp (ik ben hier nog niet helemaal over uit). Is er iets waar de aannemer rekening mee moet houden als het een pellet cv word? Hij heeft de opdracht alles voor te bereiden op lage temperatuur verwarming.

 

Bedankt voor het lezen, en hopelijk kan iemand mij wat helderheid/antwoorden verschaffen.

 

Gr. Dennis 

 

 



#2 Gast_Pelletkachelhome.nl_*

Gast_Pelletkachelhome.nl_*
  • Guests

Geplaatst op: 14 April 2016 - 12:49 PM

Hallo Dennis,

Wij hebben wel ervaring met een vergelijkbare situatie.

De genoemde 3500 kg is met een zachte winter wel een goede inschatting maar met een strenge winter lukt dat niet.

Met de genoemde prijs heb je wel een c.v. kachel en rookkanaal en buffervat. wat je voor je vloerverwarming nodig hebt.

Er is ook een aantrekkelijk bedrag aan subsidie beschikbaar.

Voor meer info kunt u contact met ons opnemen.

vr. gr. Pelletkachelhome.nl



#3 Gast_Dennis_*

Gast_Dennis_*
  • Guests

Geplaatst op: 14 April 2016 - 01:48 PM

Dank voor de reactie! U zit wel aardig ver uit de buurt. Er is wel familie in de buurt, misschien binnenkort maar eens en combinatie maken :)

Ik vind de kosten dan nog wel aardig hoog maandelijks. Als ik het zo lees ben ik dus ongeveer 5-5500 kg pellets nodig.

Bulk inkoop is ongeveer 0,22ct de kilo (dacht ik?) Dan hebben we het over 1100-1200 euro per jaar aan pellets. Dat is ongeveer 100 euro per maand.

Volgens mij is gas dan ongeveer net zo duur!

 

Is het mogelijk om de pelletkachel welke wij graag in de woonkamer willen te koppelen? Zodat de cv minder hard hoeft te branden in de wintermaanden, en we dat opvangen met de kachel in de woonkamer?

 

Gr. Dennis



#4 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 14 April 2016 - 05:21 PM

Volgens mij ben je voor ongeveer 3500m3 gas 2300 euro kwijt.

Als je tenminste je vastrecht  en energiebelasting en netwerkbeheerkosten ook mee rekent.

Gr .Pelletkachelhome.nl



#5 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 14 April 2016 - 08:32 PM

bulkpellets vallen niet uit zich zelf in de kachel.

 



#6 Gast_Pelletkachelhome.nl_*

Gast_Pelletkachelhome.nl_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 April 2016 - 04:03 PM

Bij deze hoeveelheid is het gebruikelijk om elke dag 1 of 2 zakken in de kachel te gooien.

Bij bulk levering gaat het meestal om grotere hoeveelheden.

gr. Pelletkachelhome.nl



#7 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 April 2016 - 10:58 PM

waar zijn zakjes van 0,22 de kilo te koop



#8 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 16 April 2016 - 08:32 AM

Dennis denkt dat de pellets in bulk (geblazen in silo) 22cent per k.g. kost.



#9 Gast_Dennis_*

Gast_Dennis_*
  • Guests

Geplaatst op: 16 April 2016 - 02:56 PM

Dag!

Tjonge, wat een reacties :) In het kort: ik weet dat pellets niet uit zichzelf in een kachel vallen, ik denk zelf aan een kleine silo. En ja, ik ga er vanuit dat ik 5000 kilo in bulk kan kopen, en kan laten bezorgen. Ik hoop zelfs dat bulk nog iets goedkoper is.






Hosting en Seo door
scheiding