Hallo,
Ik sta aan de vooravond van een grote verbouwing en ben mij aan het verdiepen in de pelletkachel ook omdat mijn bestaande cv nu 20 jaar oud is en binnenkort aan vervanging toe zal zijn.
De verbouwing houd in dat er een aanbouw komt en in de vloer komt er vloerverwarming, dus de gehele onder verdieping gaat op de schop. Er staat nu een gashaard in de kamer met een uitgang direkt naar buiten(hoekwoning)
Nu zie ik mogelijkheden om de gas haard te vervangen met een inbouw cv pelletkachel, om zo de vloerverwarming en de overige verwarming op aan te sluiten, en op gas kosten te besparen.
Maar als de pelletkachel genoeg capaciteit heeft, is het dan mogelijk om op een of andere manier ook je tapwater er vandaan te halen? met als einddoel gas de deur uit te doen, want dat bespaart ook nog eens een paar honderd euro op jaar basis op de vaste aansluitkosten.
Bestaat dit al ? of heeft iemand hier ervaring mee?
Ik dacht zelf als je tapwater van de pelletkachel naar een boiler kan krijgen die er dan voor kan zorgen dat we warmwater hebben om bv te douchen, evt ism een zonnecollector op het dak?
We proberen een systeem te krijgen zodat we helemaal vrij zijn van gas in huis.
Hoor graag van jullie of hier mogelijkheden voor zijn en wat dat ongeveer gaat kosten.
Vrg Hans