Mondena Pelletkachel
Gast_emile_*
Geplaatst op: 28 February 2016 - 05:26 PM
Gast_Thijs_*
Geplaatst op: 25 April 2016 - 10:02 PM
Huis is lekker warm
Gast_Wil_*
Geplaatst op: 19 October 2016 - 03:37 PM
Ik heb er een sinds 2013. Kacheltje heeft er al meer dan 9000 uurtjes opzitten en warmt nog steeds perfecto. Laat wel ieder jaar een onderhoud doen door een Mondena Techneut.
Ik zie dat er op de site veel klachten zijn rond dit merk maar ik ben er super tevreden over. Gewoon goed laten onderhouden en dan blijven die dingen goed hun werk doen.
Geplaatst op: 04 December 2017 - 01:25 PM
Dankzij deze site heb ik mijn Mondena uit Limburg weer goed gekregen.
Heb deze nu 4 jaar, goedkoop, beetje onhandig instellen van de automaat, maar er verder tevreden over.
Mijn probleem, zoals zovelen hier: "H7" ==>> te hoge temp van de uitlaatgassen.
Oorzaak: teveel pellets in de korf bij opstarten geven veel te hoge vlammen.
Oplossing: ga naar het menu en zoek naar tp. Bij mij stond die op 20 en heb deze verlaagd naar 10 dus: tp10. En nu werkt het zoals het hoort....
druk 3 sec op "SET": ga dan met de +/- knoppen naar " PR" , druk 1 maal op "START/STOP" ==>> technisch menu
Hier volgt een copy/paste van "Steven" die het mooi heeft samengevat.
Spijtig genoeg vind ik die hier niet meer terug om te bedanken....
Alvast de standaardwaarschuwing:
Op eigen risico en weet wat je doet....
Verder heb ik ook nog gelezen van iemand dat hij wel pellets brandt, maar dan dooft.
In dat geval is wellicht de rookgassensor defect (of moet gereinigd worden) en is een hersteller onvermijdelijk.
Tenzij je het type van NTC kan achterhalen en bijbestellen.
Groetjes ;--)
Geplaatst op: 04 December 2017 - 01:35 PM
Bedankt voor de instelling hier kunnen vast andere bezitters van een Modena pelletkachel wat mee.
Lijkt wat op de instellingen van edilkamin kachels.
Tip schrijf de beginstand op voordat je wat verandert kun je deze als het niet goed is weer terug zetten
Geplaatst op: 30 December 2017 - 08:10 AM
Zijn er mensen die ervaring hebben met de automatische stand ? (Atof / Aton)
Onze pelletkachel is een 12kW uitvoering en de capaciteit is nogal hoog voor de ruimte (8kW zou meer dan genoeg zijn geweest). Door de hoge capaciteit lopen de temperaturen in de huiskamer op tot waarden > 25 Celcius! (vrouwlief vindt dit heerlijk, voor mij een straf.....)
De kachel brand in de normale stand (Atof) vrijwel constant door ook als het warm genoeg is, een thermostaat werkt blijkbaar niet in die stand?
Ik hoop dat iemand kan helpen hiermee.
Update:
(na ongeveer een uur branden merken we het verschil: Temperatuur blijft prima op de ingestelde temperatuur echter komt er nu veel rook door de schoorsteen naar buiten. Verbranding is dus niet meer goed)
Dit bericht is gewijzigd door Toepes59: 30 December 2017 - 09:42 AM